Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Word 2010


Pilla58

Rekommendera Poster

Jag har installerat Office 2010 Home (köpte en nedladdningsversion av Microsoft). Problemet är att när jag nu ska öppna en wordfil (både gamla som jag skrev med Word 2003, och nyskrivna) så hittar den inte Wordprogrammet. Öppnar jag Word genom att starta själva programmet först och sen gå till öppna osv så funkar det, men det är ju lite jobbigt att ta den omvägen.

Om jag går via startmenyn och associera så hittar jag winword i program/office/office 14. Men när jag väljer den finns den ändå inte med i listan, så det hjälper inte.

 

Någon som vet?/Pelle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menas med?

Men när jag väljer den finns den ändå inte med i listan, så det hjälper inte.

 

Fungerar det inte om du högerklickar på en .doc, eller .docx öch väljer Öppna med, Välj program, Bläddra och letar reda på winword.exe och kryssar i att "Använd alltid..."?

(För Win XP)

 

Eller är det så du gjort?

 

 

Tråden kanske skulle flyttas om det inte är hos Word felet ligger?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt svar. Jag fick rådet "irl" att köra installations-cd med Word igen och välja reperation. Så fort jag gjort det fick jag upp meddelande från Windows update att jag hade uppdateringar gällande både Vista och Office 2010. När de var färdiginstallerade fungerade allt! Någon trodde att det ev var ngn bugg i Vista som gjorde detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...