Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows loggar ut mig


Nisse

Rekommendera Poster

Windows 7 loggar ut mig. Verkar som skärmsläkare kommer, det blir svart.

Jag vill inte ha skärmsläkare på och vill inte att bildskärmen eller hårddisken stängs av. Hur fixar man detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

kontrollera dina inställningar här:

Kontrollpanelen\Utseende och anpassning\Anpassning

 

För energispar inställningar titta här.

Kontrollpanelen\System och säkerhet\Energialternativ

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lätt som en plätt.

 

På skrivbordet: högerklicka, välj Anpassa (tyvärr vet jag inte säkert vad allt heter i den engelska versionen av Windows 7, ifall du har en sådan version, men det går lätt att gissa sig till).

 

I fönstret som öppnas, välj "Skärmsläckare" som finns som en ikon i fönstrets nedre högra hörn.

 

Under förhandstittsbilden i det nya fönstret finns en rullista. Den ska vara inställd på "(Ingen)". Klicka på "Verkställ".

Under rullistan i samma fönster kan du klicka dig till inställningarna för energisparningsfunktionerna.

 

Ännu ett nytt fönster öppnas. Beroende på vilken energiinställning du har markerad (vanligast är "Balanserad"), klicka på "Ändra schemainställningar" för det alternativ du har markerat.

Här kan du nu ställa in efter hur lång tid din bildskärm ska stängas av, respektive efter hur lång tid din dator ska ställa om sig på strömsparningsläge.

(Om du inte vill att något eller någon av dessa ska inträffa, sätt den/de önskade inställningarna på "Aldrig". När du är klar, välj "Spara inställningar".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Olle Munter

Finns väl inget som krånglar så mycket, som energisparinställningar för datoranvändare. Dessa finesser använder jag mig aldrig av på någon dator. Numera startar datorena så snabbt, att det inte lönar sig värstens med att låta en dator stå på dygnet runt, med en inställnigar, som först stanger skärmen och sedan försätter övriga delar i viloläge. Dom flesta datorer startar på ca minuten, så därför använder jag bara den enklaste formen av en skärmsläckare, om de datorer jag använder står på, annars stänger jag av dom. Mitt val på inställnigrna, är som sagts ovan i sista stycket "Aldrig"

Så mitt råd blir, använder du inte datorn stäng av den och under natten kan också strömmen från väggen brytas, enär datorer precis som allt annat, drar ström, bara kontakten sätts i väggen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...