Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad har jag får grafikkort?


Ziner

Rekommendera Poster

Hallå

 

Efter hur mycket strul och bök som helst med onda virus fick jag till slut ge upp och istället ominstallera Windows trots intensiv och långvarig hjälp från Cecilia. Nu är det så att grafiken fungerar segt och jag har ingen drivrutin till grafikkortet installerad. Datorn är en Fujitsu Amilo M 3438. Från början var grafikkortet nVidia Geoforce 6800 Go. Jag fick byta ut det en gång hos Fujitsu och tror jag fick en lite nyare variant. När jag försöker ladda ner drivrutin från nVidia vet jag inte vilken jag ska välja. Jag har provat några varianter men då blir det stoppt vid installationen. "Ej kompatibelt". När jag använder Everest Home står det att moderkort är okänt. Jag har försökt hitta info genom att högerklicka på skrivbordet och välja avancerat under bildskärm, men det står inget.

Vad gör jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från början var grafikkortet nVidia Geoforce 6800 Go. Jag fick byta ut det en gång hos Fujitsu och tror jag fick en lite nyare variant.

GPU-Z kanske kan tala om vilket grafikkort du har?

Om inte, testa med CPU-Z.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://support.ts.fu.../downloads.html

 

Fujitsu har ju drivrutiner till din dator .Både för go 6800 och go 7600 .Installera gärna först chipsetets drivrutin.

Om de har satt in ett nyare så är väl det troligen go 7600.

LARSAS

 

Finns mycket du kan göra för att få fram det* Skriv in "DXDIAG" i kör (som finns i startfältet)*Öppna burken din, och googla grafikkortets namn, ladda hem driverssen hittar du det i bildskärmsinst.* Testa CPU-Z eller varför inte SIW.Google it!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack ska ni ha. Det ordnade sig. Det var mycket riktigt 7600 Go jag skulle ha. Jag klantade mig först och försökte ladda ner fel driver. Hittade beteckningen på den ursprungliga uppsättningen i gamla papper. Jag tror jag provade med dixdiag först men det gav inget. Inte heller Everest Home eller Driver Mender hjälpte. Förresten, Driver Mender, är det nåt att ha? Äh, Spela roll, det är överstökat nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...