Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Laptop startar ej i batteriläge


asa-nesse

Rekommendera Poster

Hej! Jag har ett problem med min Toshiba Qosmio. När den varit avstängd går den inte att starta i batteriläge utan endast när den är ansluten till nätet. Batteriet är inte dåligt, om jag drar ut sladden när jag kör en film tex så funkar den i batteridrift i en timme. Och om den är i viloläge så går det att starta i batteriläge.

 

Kan detta vara en inställningsfråga?

 

Jag kör Windows Vista.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det händer då och då att bärbara kan börja tjorva såhär... Och då har det ibland räckt med att ta ut batteriet och sen montera tillbaks det (ordentligt) igen. Men kanske är det också nåt knas med bios:en..? Ladda gärna ner och installera den senaste...

http://nordic.computers.toshiba-europe.com/innovation/se/generic/SUPPORT_PORTAL/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Olle Munter

Har en Toshiba Satellit 300 laptopdator från 2008. Märke spelar kanske ingen roll. Jag använder den som stationär och hade en del mystiska fenomen och krångel i början, med omstarter och att den inte stängde av sig ibland eller inte startade alls. Efter sökningar på Google kom jag fram till, att det kunde vara batteriet som var boven, enär den hela tiden kördes på nätström. Alltså, rekomendationerna från tillverkaren var ljusklara, ha inte batteriet i, om du hela tiden kör på nätström. Sedan jag gjorde vissa ändringar i BIOS och tog bort batteriet, fungerar den klanderfritt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...