Just nu i M3-nätverket
Jump to content

W 7 W XP

SBGJ

Recommended Posts

Hej

Kan jag installera på samma hårddisk W7 64 på en partitions,

W XP 32 på en partitions kommer det at fungera.

Eller kan det fungera med 2 st hårddiskar?

Et stort tack på forhand,

Kan jag installera på samma hårddisk W7 64 på en partition, W XP 32 på en partition kommer det att fungera.

Det är inget problem att ha en sådan konfiguration.

Installera först XP och sedan bootar du med Windows 7 skivan och installerar Windows 7. Du kan inte installera Windows 7 64-bit från ett startat Windows XP 32-bit.

Guest Olle Munter

Stor hårddisk och bra med minne, så är ju virtuellt att föredra.

Själv kör jag en laptop med windows 7 Ultimate och på denna, kör jag XP Pro i VMware Workstation, det bästa och suveränaste programmet för virtuella installationer. Testa i 30 dagar och du är såld på produkten.

http://www.vmware.com/products/workstation/

Sedan så finns VirtualBox som är gratis.

http://www.virtualbox.org/

Det är inget problem att ha en sådan konfiguration.

Installera först XP och sedan bootar du med Windows 7 skivan och installerar Windows 7. Du kan inte installera Windows 7 64-bit från ett startat Windows XP 32-bit.

Jag kan inte installera 64 bit och 32 bit på samma hårddisk, det måste vara samma bit på båda diskarna.

Är det rått uppfatat?

Nej, det går bra, ChowYunFat menade bara att du inte kan installera Windows 7 64-bitars medan XP är igång utan att du måste starta datorn från installationsskivan för Windows 7.

För installationsprogrammen och Windows spelar det ingen roll om det är partitioner på samma eller separata hårddiskar.

Nej, det går bra, ChowYunFat menade bara att du inte kan installera Windows 7 64-bitars medan XP är igång utan att du måste starta datorn från installationsskivan för Windows 7.

För installationsprogrammen och Windows spelar det ingen roll om det är partitioner på samma eller separata hårddiskar.

Hej Cecilia!

Jag har en kompis som har misslyckats med dualboot. Som jag har förstått det rätt så ska man installera XP först, sen starta om datorn och i BIOS starta skivan för windows 7 och lägga i en annan partition? Är det då man kan vid start välja mellan två operativsystem?

Jag har hört att vissa datorer inte klarar av dualboot... Har jag fel?

Jag har en kompis som har misslyckats med dualboot. Som jag har förstått det rätt så ska man installera XP först, sen starta om datorn och i BIOS starta skivan för windows 7 och lägga i en annan partition? Är det då man kan vid start välja mellan två operativsystem?

Det blir enklast om man installerar i den ordningen.

Jag har hört att vissa datorer inte klarar av dualboot... Har jag fel?

Inget jag har sett något om, men det är möjligt.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...