Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Cecilia

Radbrytningar borta vid kopiering från code-rutor

Rekommendera Poster

En del personer rapporterar att när de markerar allt i en ruta skapad med code-taggar, kopierar och klistrar in i Anteckningar mm så är inte radbrytningarna kvar. Jag vet inte om det är beroende på webbläsare. Med Firefox har jag inte haft problem, men de flesta använder Internet Explorer i de trådar där jag använder code-rutor.

Detta är inget nytt i senaste uppdateringen utan det har varit så länge.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag testar i IE och i FF från denna tråd

//eforum.idg.se/topic/325589-find-i-vba/

och kan inte reproducera felet du anger. Har du någon tråd du vet att det blivit fel i?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är i olika "virus"-trådar där instruktioner i form av script innanför code-taggar ska kopieras och sedan klistras in. Resultatet visar att det inte kom med några radbrytningar. Programmen ger felmeddelanden och skriver ut den ogiltiga raden som då innehåller det som var tänkt som flera rader. Om man då skriver att de ska se till att radbrytningarna kommer med och stoppa in själva om det behövs så går det bra.

Kommer du ihåg medlemmen i C# som klagade en massa på att det var problem när han kopierade kod? Jag tror det var samma sak där, fast på den tiden hade jag inte förstått vad som hände i "virus"-trådarna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Minns men var det att radbrytningar försvann när det kopierades ut? Trodde främst det var vid inkopiering i inlägg och då att det var Fler stilar som bråkade.

Nåja, länka till tråd där det finns fel så kan kanske någon reproducera det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Här är ett C#-inlägg där problemet nämns //eforum.idg.se/topic/218226-webcam/page__view__findpost__p__1082153

Lättare att hitta det än hitta rätt bland alla trådar i virus-forumet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...