Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

mixa ihop bilder i photoshop


anorton

Rekommendera Poster

hej

 

jag har två bilder som jag vill blanda ihop till en. se gärna bifogad sammansmält flaggbild samt de två separata flaggor jag vill uppnå samma resultat med.

 

jag är usel på photoshop men har fattat så mycket att jag bör 1) anpassa storlekarna 2) dra in den ena i den andra 3) addera en layer mask till förgrundsbilden och 4) sedan använda mig av gradient tool. Här felar det dock, när jag använder gradient tool bleknar bara flaggan bort helt och hållet...några tips?

 

eller om det här skulle råka vara en fråga om minutgöra för någon skulle en färdig bild tackas med mental tacksamhet i många år ;)

 

Vänligen

Anders

post-50356-0-42899400-1291307403_thumb.jpg

post-50356-0-05747700-1291307413_thumb.jpg

post-50356-0-04787000-1291307420_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan tex. Öppna båda bilderna i photoshop. Dra i sverigeflaggan i den japanska flaggan. Markera lager. ( sverigeflaggan ) omforma fritt. Markeringslasso . Markera den del på sverigeflaggan som skall tas bort. Ludd (ogämn kant) , valfrit 10 eller mer. Delate.Beskär. Lager , lägg samman synlig.

post-42075-0-07074000-1291370287_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MOLLE98, TACK SOM IN I HELVETE!!!

 

Verkligen, hade jag varit lagd mer åt det andliga hållet hade jag sänt mental uppskattning intill oändligheten, nu får du dock nöja dig med ett tack. Och jag ska prova med din beskrivning också då jag verkligen vill bli bättre på photoshop.

 

ha en fin helg!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...