Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Explorer8 svarar inte och AVG strul


theCatWoman

Rekommendera Poster

Det är inte en komplett Firefox-mapp utan det är antagligen en förberedelse inför att lägga till ett AVG-tillägg i Firefox.

 

Följ anvisningarna på http://forums.avg.com/eu-en/avg-free-forum?sec=thread&act=show&id=110317 när det gäller att spara ner AVG Remover 2011, t ex till Skrivbordet. Kör det sedan genom att högerklicka på programfilen och välja Kör som administratör. Låt programmet köra klart.

 

Starta om datorn och ta bort mapparna:

C:\Program\AVG

C:\ProgramData\AVG8

C:\ProgramData\AVG9

C:\ProgramData\AVG10

C:\Användare\<anv.namn>\AppData\Roaming\AVG8

C:\Användare\<anv.namn>\AppData\Roaming\AVG9

C:\Användare\<anv.namn>\AppData\Roaming\AVG10

 

Starta om datorn igen.

Rapportera om du får några felmeddelanden.

 

Om allt är bra så kan du nu installera vilket antivirusprogram du vill.

 

Jag ser att du har mappar som hör ihop med olämpliga (mer eller mindre skadliga) program/toolbars vilka förstås bör tas bort men det tar vi när du har fått in ett antivirusprogram i datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 65
  • Skapad
  • Senaste svar

OK jag körde den översta avinstallationen. Har startat om, men det ser precis likadant ut i utforskaren. Förstår inte de filer som hör till Firefox eftersom jag använder Firefox just nu och det fungerar... Längre ner under program ligger det, men det syns inte på skärmdumpen. Begriper inte varför några filer hamnat under AVG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

C:\Program\AVG

C:\ProgramData\AVG8

C:\ProgramData\AVG9

C:\ProgramData\AVG10

C:\Användare\<anv.namn>\AppData\Roaming\AVG8

C:\Användare\<anv.namn>\AppData\Roaming\AVG9

C:\Användare\<anv.namn>\AppData\Roaming\AVG10

 

Jag kan bara se c:\Program\AVG

Under den mappen kan jag se AVG 9 och AVG10 med filer under

Kan inte hitta de andra. Verkar dessutom som att jag inte har behörighet. Är inloggad som admin nu. Kan jag gå någon annan väg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde om proceduren i IE (är lite mer hemma på IE). AVG9 med undermappar och filer ligger fortfarande kvar. Övriga kan jag fortfarande inte hitta, men AVG10 försvann i alla fall.

Ska jag bara deleta den mappen med undermappar och filer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behörighet att göra vad?

Ta bort filer har inget med webbläsaren att göra.

 

Ställ in Datorn/Utforskaren så att du kan se alla filer:

Alt-tangenten - Verktyg - Mappalternativ - Visning

Välj Visa dolda filer och mappar

 

Då kan du nog se även C:\ProgramData och C:\Användare\<anv.namn>\AppData\Roaming

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, nu förstår jag hur jag kan se dom. Efter Roaming i användarmapparna (jag brukar ha en egen till surf) finns inte AVG kvar, men i program ser det ut som att det ligger kvar.

post-118924-0-75051300-1291483612_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har alltså olika användarkonton, ett eget till surf som jag normalt använder när jag är på internet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Norton ligger där också. Försökte installera det någon gång men det fungerade inte. Ska det också bort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Direkt under c:\ ligger fortfarande AVG med ett dollartecken framför och öppnar den mappen ligger en mapp som CHJW med ett dollarteckan och därunder 2 AVG filer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, har tagit bort dom.

Är alla AVG-mappar borta nu?

I så fall starta om datorn innan du installerar ett nytt antivirusprogram.

 

Norton ligger där också. Försökte installera det någon gång men det fungerade inte. Ska det också bort?

Kör Norton Removal Tool först och ta bort mappen efter en omstart av datorn.

http://us.norton.com/support/kb/web_view.jsp?wv_type=public_web&docurl=20090910004050EN Step 2

 

Direkt under c:\ ligger fortfarande AVG med ett dollartecken framför och öppnar den mappen ligger en mapp som CHJW med ett dollarteckan och därunder 2 AVG filer.

Den mappen kan du också ta bort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AVG mappen ligger fortfarande kvar under c:\program

under den AVG9 och under den några mappar och en massa filer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det borttaget och jag har startat om datorn. Under programdata ligger NortonInstaller, under den en mapp som heter logs och därunder 3 mappar med datum och klockslag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det borttaget och jag har startat om datorn. Under programdata ligger NortonInstaller, under den en mapp som heter logs och därunder 3 mappar med datum och klockslag

Ta bort mappen NortonInstaller.

 

Hittade också under användare, hämtade filer avg remover

Ta bort AVG Remover.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starta om datorn och installera det antivirusprogram du vill ha.

 

När antivirusprogrammet är färdiginstallerat och du har bekantat dig med det är det dags för lite genomgång av vad som finns i datorn.

 

Spara DDS på Skrivbordet.

http://download.bleepingcomputer.com/sUBs/dds.scr

 

Starta programmet genom att dubbelklicka på det.

Tryck Yes/Ja om frågan om Optional Scan dyker upp.

I ditt svar klistrar du in loggen DSS.txt. Medan du bifogar Attach.txt som en fil.

 

-----------

Flyttar tråden från "Program - övriga" till "Virus, skadliga program & botemedel".

 

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, Tack Cecilia. Undrar nu vilket antivirusprogram som kan vara lämpligt. Livrädd att datorn och internet ska ge uppp igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hämtat och installerat Avast som inte hitttade något. Nu till programmet för genomgång. Har sparat ner det på skrivbordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...