Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Explorer8 svarar inte och AVG strul


theCatWoman

Rekommendera Poster

Internet Explorer8 slutade fungera då jag uppgraderade AVG till AVG2011 gratisversionen. Gjorde då en systemåterställning, tog bort AVG2011 och IE fungerade igen. Prövade igen att installera AVG2011, varpå IE8 la av. Avinstallerade igen, men nu fungerar fortfarande inte IE!! Har installerat om IE8... men det fungerar inte.

 

Kan plötsligt inte heller installera AVG2011 igen eftersom både AVG9 och 10 måste tas bort, men det fungerar inte! Kan inte få bort de gamla! Blir bara error och IE fungerar inte. Kör Vista home.

 

Någon idé?

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 65
  • Skapad
  • Senaste svar

crystalid uninstall tool ville inte ta bort de gamla versionerna eftersom det är en gratisversion, endast registrerade versioner kunde tas bort. AVG 2011 verkar vara borta.

appremover ville inte ens starta. Kunde ladda hem det, men sen blev det stopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle pröva med AVGs Remover också för även om det står 2011 så kan det ju tänkas att den tar alla versioner t o m 2011.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte provat med felsäkert läge, vet inte om jag grejar det, men ska försöka. Appremover? är det något program eller något som finns i windows? Hur går jag tillväga?

När jag tog bort 2011 var det bara den som försvann.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får upp följande text d jag försöker avinstallera AVG9

 

nstaller initialization failed due to following error:

Error: Initialization of the language file "C:\Program Files\AVG\AVG9" failed.

Initialization of languages failed or files count is zero.

 

Vet inte om detta hänger ihop med att IE8 inte fungerar alls nu. Står bara och snurrar vid start och måste stängas ner med aktivitetshanteraren. Går det att reparera? någon crash av bara IE8 i samband med installationen av AVG 2011...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte provat med felsäkert läge, vet inte om jag grejar det, men ska försöka. Appremover? är det något program eller något som finns i windows?

Jag länkade till Appremover i inlägg 3.

 

Starta om datorn i felsäkert läge genom att trycka F8 upprepade gånger under uppstarten och välja felsäkert läge i menyn som kommer upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tryckte F8 upprepade gånger vid starten, men fick bara en blå ruta med frågan om att boota!?! Inget om felsäkert läge. Lyckades dock ändå installera Appremover, startade om, men AVG är kvar och jag får fortfarande inte igång IE. Får bara info om någon appcrash.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det kommer upp en boot-meny när du trycker på F8 väljer du att boota (starta) från hårddisken och sedan börjar du trycka på F8 igen.

 

Har du prövat med AVGs Remover?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AVGs remover visar bara AVG 11... Vad kommer det att stå om jag bootar från C? Jag formaterar väl inte allt? Inte så hemma på det här... :( Har för övrigt åter uppgraderat till Explorer 9 eftersom det inte gick att reparera 8:an då jag fick beskedet att det fanns en nyare version. Tydligen fördvann inte IE9 heller. Fungerar inte ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AVGs remover visar bara AVG 11...
Menar du att AVG Remover visar att du har version 2011 i datorn?

 

Instruktioner från AVG angående uppgradering till 2011: http://forums.avg.com/eu-en/avg-free-forum?sec=thread&act=show&id=110317

 

Vad kommer det att stå om jag bootar från C?
Boota betyder starta, det du gör varenda gång du sätter på datorn.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu lyckats få igång IE igen efter upprepade systemåterställningar och plötsligt gick det att avinstallera AVG också!! Går jag in i utforskaren ligger dock två mappar med AVG9 och AVG10 kvar. Det finns även filer under.

 

Eftersom jag nu är i stort behov av ett antivirusprogram tänkte jag mig Avast (vågar inte försöka igen med AVG eftersom det verkade vara AVG2011 som jag uppdaterade till då problemen började).

 

Nu står det på hemsidan för Avast att befintligt antivirusprogram måste tas bort innan nedladdning. Uninstall fungerade, men det som ligger kvar då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver köra AVG Remover, kanske två gånger, och följa övriga anvisningar på AVG-sidan med avinstallationsinstruktioner innan du installerar ett annat antivirusprogram.

 

Den troligaste anledningen till dina problem med AVG 2011 är att du inte hade fått bort allt av den tidigare versionen enligt instruktionen. Däremot så är Avast ett minst lika bra antivirusprogram som AVG så det är ju inget sådant problem med att byta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under mapparna för AVG9 och 10 ligger en massa filer som det står prepare file på!! Har kört alla programmen som jag fick länkarna till här. Dessvärre verkar Firefox ha lagt sig under mappen för AVG också sen allt strul började. Har använt mig av Firefox när inte IE fungerade, men kan t ex inte använda Flash med Firefox, därför kör jag IE. Flash säger att det står i konflikt med Firefox.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där med "prepare file" förstår jag inte. Kan du bifoga en skärmdump (PrintScreen) med ditt svar?

 

Har du installerat Firefox i en undermapp till AVG eller är det annat än själva Firefox-programmet som ligger i mappen du menar?

 

Det ska normalt gå alldeles utmärkt att använda Flash i Firefox. Hur installerar du Flash i Firefox? Hur lyder felmeddelandet exakt och när kommer det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ingen rad "uninstall" när jag ställer mig på mapparna. Ledsen för dumma? frågor, men jag är novis när det gäller sånt här... :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör jag en skärmdump? Har glömt, var det Ctrl + N eller? Firefox, jag hämtar Flash (har annars laddat hem det till IE, så jag behöver kanske inte göra om det) men program som kräver Flash (spel) säger att jag måste hämta Flash för att det ska fungera.

Firefox verkar ha lagt sig i en undermapp till AVG...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testar med Print screen, men kan inte klistra in det här eller kopiera från Open office, dessutom blir det väldigt smått, svårt att se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se till att rutan/fönstret är aktivt/överst, tryck på Alt+PrntScreen

Starta Paint

Redigera - Klistra in

Arkiv - Spara som

Välj png eller jpg som filformat, ange t ex Skrivbordet och skriv in ett filnamn och spara.

Skriv ett svar här, använd knappen "Skriv nytt inlägg i tråden", och under rubriken Bilagor hittar du en knapp för att bläddra fram bilden du sparade och därefter trycker du på Bifoga denna fil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flash har jag fått igång nu med Firefox :)Var tvungen att stänga ner Firefox för att det skulle kunna installeras.

 

Men detta AVG begriper jag inte. Måste ju ha ett antivirusprogram, men AVG måste först bort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, prepare-filerna är nog filer som installationsprogrammet använder.

 

Hur ser det ut om du öppnar mappen Firefox som syns i din bild?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...