Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mailadress till mobilnummer


Avicii

Rekommendera Poster

Någon som använder Telia som mobiloperatör och har möjlighet att ta emot mail som SMS i mobilen?

 

Med Tele2 var det bara att skriva följande för att få ett mail som SMS skickat till mobilen (utan ""):

"mobilnummer"@sms.tele2.se

 

Med Telia fick jag tips om att skriva följande (utan ""):

"mobilnummer"@gsm.telia.se

Men det får jag inte att fungera. Tänkte om de har ändrat, eller om tjänsten måste aktiveras i deras system?

 

Vad jag är ute efter, är att få en bekräftelse till mobilen att jag har fått ett mail till en viss adress.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De har tydligen något program numera som ska installeras: http://www.telia.se/foretag/kundservice/support/mobilt/bastjanster/installsmsmms.page

Jag var nog otydlig. :)

Men, tack i alla fall! Klickade runt lite och hittade mobilmailadressen, som ska vara:

mobilnumret@teliamail.com

Ser inte ut att vara standard, utan man måste logga in och skapa kontot. För min del gäller det inte privat, utan det är i tjänsten. Mitt företags telefoni-support kände inte till möjligheten, så jag tänkte med denna tråd hjälpa dem på vägen.

 

 

Exakt följande är jag ute efter:

 

E-postavisering

Om du vill kan du välja att skapa ett nytt e-postkonto till din mobil, och får då dittmobilnr@teliamail.com som e-postadress. Till den adressen kan du också koppla en meddelandetjänst som talar om för dig så fort du fått ny e-post.

 

Edit: testade med mitt mobilnummer@teliamail.com Men det går inte fram då mottagaren är okänd. Utgår från att tjänsten måste aktiveras och lämnar därmed över ärendet till mitt företags telefonisupport med förhoppning att det går att lösa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...