Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

msnm


mememe

Rekommendera Poster

Hej!

Det är så att min dator har slutat att fungera helt, den startar i några sekunder sen stängs den av vilket har gjort att jag inte har tillgång till nåt av mina dokument. Nu måste jag skicka den på lagning och min fråga är om företaget som lagar den skall komma åt det som har skrivits på te x msn, de borttagna filerna med mera. Jag har dock inte sparat något på mina dokument av te x msn konversationerna...Vad gäller? Ren nyfikenhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen till eforum!

 

Om jag förstår dig rätt, så är du nyfiken/orolig om företaget som ska laga din datorn kommer att gå igenom infon som finns i datorn?

 

Tror snarare att om systemet på datorn är så skadat så att den inte ens går igång, så är bryr dom sig inte om att smygkolla, utan är dom seriösa, så kontaktar dom dig och frågar om det är okej att dom formaterar om hela datorn åt dig, tyvärr så går troligen all din info åt skogen, om du inte ber dom om att försöka kopiera över infon och lägga in det på nytt efteråt, men det lär nog kosta en slant i så fall.

 

Edit: Glömde fråga dig om vilket operativ du använder?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan ju ta ut hårddisken och stoppa in den i en annan dator som extra-disk. Då får man möjlighet att dels rädda viktiga filer och dels radera sånt man inte vill ska finnas kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen till eforum!

 

Om jag förstår dig rätt, så är du nyfiken/orolig om företaget som ska laga din datorn kommer att gå igenom infon som finns i datorn?

 

Tror snarare att om systemet på datorn är så skadat så att den inte ens går igång, så är bryr dom sig inte om att smygkolla, utan är dom seriösa, så kontaktar dom dig och frågar om det är okej att dom formaterar om hela datorn åt dig, tyvärr så går troligen all din info åt skogen, om du inte ber dom om att försöka kopiera över infon och lägga in det på nytt efteråt, men det lär nog kosta en slant i så fall.

 

Edit: Glömde fråga dig om vilket operativ du använder?

 

Tack! windows XP PROF. har jag. Okej, jo, jag tror att de har nåt bättre för sig än att kolla vad jag hade skrivit där även om jag inte har skrivit något märkvärdigt. Om vi bortser från företaget då. Om någon vanlig person med bra datakunskaper vill få fram sådana konversationer även fast man inte valt att spara, går det att spåra sådana i fall 1. man inte omformaterar datorn 2. om man omformaterar datorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan ju ta ut hårddisken och stoppa in den i en annan dator som extra-disk. Då får man möjlighet att dels rädda viktiga filer och dels radera sånt man inte vill ska finnas kvar.

 

Hej! Absolut, men jag har fått rådet att INTE göra det, då jag fortfarande kan använda mig av köplagen. När jag väl tar ut hårddisken finns det en risk att företaget jag köpte datorn ifrån får lite skäl att lägga felet på mig. Jag vill helst att det är de som ska bekosta felet då jag vet att jag inte har misssköt användningen av datorn som är 1,5 år gammal.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl inte så att datorn är full med damm nu så att det orsakar överhettning och att det är därför datorn stänger av sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl inte så att datorn är full med damm nu så att det orsakar överhettning och att det är därför datorn stänger av sig.

 

Nej, den är inte det..

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för poängen! :)

 

Om någon vanlig person med bra datakunskaper vill få fram sådana konversationer även fast man inte valt att spara, går det att spåra sådana i fall 1. man inte omformaterar datorn 2. om man omformaterar datorn
Just MSN-konversationer kan jag inte uttala mig eftersom jag inte använder MSN och därmed inte har kunnat kolla om det läggs in något av konversationerna i någon temp-mapp. Men allmänt så kan man återfå raderade filer så länge som de inte har skrivits över. Vid en vanlig snabb formatering skrivs inte filer över.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man installerar Windows och väljer att formatera partitionen där Windows ska läggas finns en fråga om en snabb formatering ska göras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha, sånt brukar jag inte få fram av någon anledning, så jag antar att jag inte gjort en sådan...förhoppningsvis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...