Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Win XP Arbetsgrupp går inte att ändra


Ivar._

Rekommendera Poster

Hej!

 

Arbetsgrupp går inte att ändra, hur rättar man till det?

System, XP Pro ver 2002 SP3, D-Link Router DIR-635 + D-Link Switch.

Mitt nät består av 5 datorer, men det är bara denna som jag har problem med.

Det är en dator som jag skall hjälpa en god vän med, att flytta informationen i till en ny dator med Win 7.

Men som sagt. den vägrar att ansluta sig i mitt nät och det är inga gamla inställningar i den eftersom han inte har något nätverk, utan kör direkt mot DSL modemet.

Jag kommer ut på Internet utan problem, så det är bara det lokala nätet som den inte går att ansluta till.

Om jag kör, Den här datorn-Egenskaper-Datornamn-Ändra-Arbetsgrupp, så är Arbetsgrupp ifyllt (Radioknappen) som namn står det WORKGROUP och detta går inte att ändra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, Prova att installera om Micrsoft Client på Din lokala anslutning och se om de hjälper.

 

Detta gör du igenom att gå in på Egenskaper på din lokala anslutning och sen i Listan så ska Clients for Microsoft Network eller något liknande finnas, då tar du och markerar den och sen så uninstall och sen så måste du troligtvis starta om datorn innan du kan installera den igen.

 

När du ska installera den så tar du bara installera och sen så client och så microsoft network client.

 

Skulle detta inte funka så ska vi kolla över dina "Services" och se om det kan vara någon så är inaktiverad som du behöver för att arbetsgrupp ska fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Tack för ditt svar!

 

Det löste sig genom att jag gjorde en ominstallation av det lokala nätet på alla datorerna och plötsligt fungerar hela nätet.

Orsak och verkan, har ingen aning men det fungerade. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...