Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Konstigt problem med ljudet


Skurken87

Rekommendera Poster

Jag brukar kunna googla mig fram till lösningar på de flesta problem men nu är jag helt lost. Problemet är att jag får sprakande ljud och seg datorn när jag gör något som kräver mycket kraft. Detta händer bland annat när jag spelar spel eller när jag öppnar en webbsida som har massor av youtubeklipp. Problemet är inte att min dator är för dålig, det är något annat!

 

Jag kan starta och spela ett tag men efter en stund så börjar det spraka, sen blir det bara mer och mer samtidigt som skärmen börjar hacka mer och mer, det känns ungefär som den bygger upp nåt lager på lager för desto mer krävande saker jag gör i spelet desto snabbare blir det sämre. Ibland kan jag spela i en timme utan problem men sen händer det nåt som tar mycket datorkraft typ 14 polisbilar som förföljer en i GTA och då tar det inte lång stund innan det blir för segt för att man ska kunna spela vidare. Då stänger man ner spelet men datorn fortsätter vara seg och ljudet sprakigt. Efter en stund så brukar jag prova igen och då är det över, eller så startar jag bara om och då är allt som vanligt.

 

Jag har provat installera om drivrutiner till ljudkortet och grafikkortet utan att det blev bättre. Så vitt jag vet så har det alltid varit såhär, jag har haft datorn i ett halvår.

 

Är det nån som har nån aning om vad det kan vara för problem eller vad jag ska göra? Vore vänligt för det här är väldigt irriterande.

 

Min dator:

Packard Bell iMedia S3800

Windows 7 SC3 x64

Inter Core i3 3GHz 530

6 GB RAM

NVIDIA GeForce GT 320

Realtek ALC888 (ljudkort?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det tänkas att något i datorn blir överhettat när den får jobba på extra mycket?

Har du kolla på hur det är med damm i datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...