Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

MS Word 2010 konfigurerar ständigt


VIM

Rekommendera Poster

Hej, jag kör XP Home och har köpt MS Office Home and Student 2010. När jag nu vill öpnna gamla worddokument i den nya versionen kommer ständigt den gulfärgade Officesidan upp och börjar konfigurera MEN stanna på halva vägen p.g.a. fel 1920. Jag uppmanas att kolla att jag har behörighet och jag har administratörsrättighet.

 

Jag kommer m.a.o. inte åt något worddokument.

Vad har hänt och vad ska jag göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, jag kör XP Home och har köpt MS Office Home and Student 2010. När jag nu vill öpnna gamla worddokument i den nya versionen kommer ständigt den gulfärgade Officesidan upp och börjar konfigurera MEN stanna på halva vägen p.g.a. fel 1920. Jag uppmanas att kolla att jag har behörighet och jag har administratörsrättighet.

 

Jag kommer m.a.o. inte åt något worddokument.

Vad har hänt och vad ska jag göra?

 

 

Hej Cluster, det hjälper tyvärr inte att kopiera och klistar in den länken du gav mig. Resultatet blir detsamma som förut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Cluster, det hjälper tyvärr inte att kopiera och klistar in den länken du gav mig. Resultatet blir detsamma som förut.

Jag hade nog mest tänkt mig att du skulle klicka på länken och läsa det som stod där:

SYMPTOMS

When you try to install Microsoft Office 2010, you may receive the following error message:

Error 1920. Service 'Office Software Protection Platform' (osppsvc) failed to start. Verify that you have sufficient privileges to start system services.

[...]

RESOLUTION

For Windows XP or for Windows Server 2003

 

1. Click Start and click Run.

2. Type the following command line, and then press ENTER:

 

cacls "C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\OfficeSoftwareProtectionPlatform" /t /e /p "Network Service":F

3. Try the install of Office 2010.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...