Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Massutskick till medlemmar i förening?


parli

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag är ansvarig för medlemsinformation i en förening med några hundra medlemmar.

För kunde man skicka ett mejl till flera hundra mottagare, bra!

Så begränsades detta till 100 mottagare i samma mejl, senare 50 (olika internet providers hade olika gränser). Nyligen sa ett av mina webhotell 20 mottagare per mejl och inte för många mejl om dagen. Det blev jobbigare, men gick att fixa.

 

När jag så gjorde ett utskick häromdagen (några hundra fördelat på ca 40 mottagare i varje bunt) så är det uppenbart att bara en liten del nådde sina mottagare, många bara försvann i cyberrymden. (I varje bunt lägger jag med några testmejl till mig själv, till min vanliga adress men också några till gmail-adress etc. INGET AV DESSA KONTROLLMAJL har kommit fram!)

 

Vad gör man!

Lägger ner föreningen?

 

Det finns ju firmor som tillhandahåller e-postutskick mot viss avgift. Är det säkrare? Ofta är det dyrt för en liten förening. Är det någon som provat detta?

 

Bästa hälsningar / Pär

parli@gailit.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är med i en förening med ett par tusen medlemmar fördelat på 3 avdelningar i Sverige dvs ca 500 till 1000 medlemmar i varje avdelning och får regelbundet mail om föreningsträffarna.

 

Och då och då kommer ett spammail på jobbet.

 

Så det finns lösningar.

 

En lösning kan vara ett program som kombinerar en lista med mailadresser med mailet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för snabbt svar!

Vet du vilket program de använder i föreningen?

Eller tror du jag kan mejla eller ringa dem och fråga?

Bästa hälsningar / Pär

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...