Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

FTP server - Konfigurera IIS i Windows 7


Flyfisherman

Rekommendera Poster

Hej,

Vet inte om tråden hamnade rätt...

Jag tänkte att försöka mig på att sätta upp en ftp-server och kom på att i Windows 7 Ultimate finns ju något som heter IIS.

 

Jag började med att i kontrollpanelen aktivera Windows funktioner > IIS => FTP server samt Webbhanteringsverktyg > IIS hanteringskonsol och IIS hanteringsskript & verktyg.

 

Eftersom jag har dynamisk IP så har jag sedan tidigare ett free konto hos DynDns. Det fungerar.

Skapade sedan en speciell ftp-mapp på en av diskarna för detta.

Öpnnat upp port 21 i routern DIR-655 och testat porten med Port forward check tool Ok.

 

Om jag öppnar IIS-hanteraren/manager och ställer mig i panelen anslutningar > högerklickar lägg till ftp-plats > konfigurerar denna -kräv ssl etc, men hittar inte var jag kan lägga till/konfigurera användare. Jag lyckades bara sätta upp en account, tror jag.

 

Jag har laddat hem Filzilla ftp-client

Jag testade uppkopplingen och får Anslutning etablerad men Fel: kunde inte ansluta till servern.

 

Så jag har inte gjort rätt i IIS antar jag och hittar dessutom inte var jag kan lägga till/ändra användare.

Skall ytterligare något program aktiveras, eller nåt?

Kanske jag är helt fel ute med att sätta upp en ftp-server på detta vis...

 

post-73434-0-60834100-1290877076_thumb.png

 

Redigera webbplats till höger under åtgärder > Grundinställningar > Testanslutning ger följande:

 

post-73434-0-78030800-1290877384_thumb.png

post-73434-0-03619500-1290877393_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...