Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

säkerhetsvarning


bowile

Rekommendera Poster

När jag loggar in på en webbsida som baserar sig på Explorer (går in där ofta)får jag varje gång ett meddelande som heter säkerhetsvarning. Så här står det; Vill du visa endast det innehåll på webbsidan som har levererats på ett säkert sätt?

Jag kan välja Ja eller Nej eller bara ta bort det. Spelar ingen roll.

Irriterande att varje gång behöva klicka bort det.

Tacksam för tips

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

prova Internet Explorer\Verktyg\Internetalternativ och fliken Säkerhet, sänk din nuvarande nivå, och meddelandena bör försvinna.

Jag rekommenderar dig inta att utföra detta, då Internet Explorer blir osäkrare att använda.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår visserligen inte vad du menar med "en webbsida som baserar sig på Explorer", men jag antar att du använder Internet Explorer som webbläsare. Det bästa är förstås om du kan få den som står bakom webbplatsen du besöker att ändra sidan så att den är helt säker i stället för en blandning mellan säkert och osäkert.

 

Du kan också ändra i:

Internet-alternativ - Säkerhet - Internet - Anpassad nivå

Långt ner ändra "Visa blandat innehåll" till "Inaktivera".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tips.

Tyvärr så funkar det inte att göra som Ni föreslår. Jag hade

redan testat det. Jag har Explorer som val av webbläsare bara för att inte behöva

skriva i lösenord till Hotmail varje gång. Med Explorer behövs inte det. Annars använder jag mest Firefox.

Jag bifogar en skärmdump.

Kan inte meddela ägaren till webbplatsen. Dom är "för stora" för att intressera sig

för mig och svara.

Har testat en bekants dator och där är det inga problem

Har Ni mer tips ? Tacksam i så fall

Bowile

post-56649-0-21066800-1290889491_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har lika inställningar i datorerna.

Bilden jag visar är inte inloggning utan visar vilka vänner som är online

Inloggning är inga problem

Bowile

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

– Om du använder Internet Explorer 6 eller 7 klickar du på Ja i fönstret Säkerhetsinformation för att öppna sidan på normalt sätt.

– Om du använder Internet Explorer 8 klickar du på Nej i fönstret Säkerhetsinformation för att öppna sidan på normalt sätt.

 

 

Om du inte vill att dessa meddelanden ska visas i Internet Explorer kan du ändra inställningarna för visningen genom att välja Internetalternativ på menyn Verktyg, klicka på fliken Säkerhet, markera zonen Internet och klicka på knappen Anpassad nivå... Under rubriken Övrigt ändrar du inställningen för Visa blandat innehåll till Aktivera.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...