Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn startar av sig själv


s2050

Rekommendera Poster

Hej

 

har en Hp dv6 med windows 7 och ibland så startar den av sig själv. Jag hade den i strömsparläge när den startade upp. Det har hänt flera ggr. Vad ska jag göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

hur har du ställt in dina energisparlägen?

T.ex. en vanlig sak, är att man låter nätverkskortet "väcka" datorn.

Kontrollera och återkom.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

hur har du ställt in dina energisparlägen?

T.ex. en vanlig sak, är att man låter nätverkskortet "väcka" datorn.

Kontrollera och återkom.

Mvh

Mats H

 

Jag använder inte energispaläge när datorn är igång utan det som rekomenderas av hp. Hur kan jag kolla det?

 

Jag kollade den trådlösa nätverkskortet och den är på hög prestanda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Olle Munter

s2050!

 

Stäng av *WOL i BIOS. Använder du datorn stationärt, plocka ur batteriet, som också påverkar detta. Förutsatt, att detta är en laptop. Har själv råkat ut för samma sak.

 

*Wake On Lan.

 

http://www.home-netw...ake-on-lan.html

 

Finns flera inställningar i Bios, som kan inaktiveras för att förhindra en uppstart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inställningar för trådlöst nätverkskort:

Energisparläge:

Batteridrift: Medelhög Energibesparing

Nätansluten: hög prestanda

 

Strömsparläge:

Strömsparläge efter:

Batteridrift: 5 minuter

Nätansluten: Aldrig

 

 

 

 

 

Olle Munter: Det funka inte :( en kompis testa det på min data för några dar sen. Det har fortsatt efter det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

har en Hp dv6 med windows 7 och ibland så startar den av sig själv. Jag hade den i strömsparläge när den startade upp. Det har hänt flera ggr. Vad ska jag göra?

I Enhetshanteraren (högerklick på Datorn - Hantera) högerklicka på nätverkskortet och välj Egenskaper. På fliken Energisparfunktioner se till att det INTE är tillåtet för enheten att ta datorn ur vänteläge (är det ord som används i Vista kan ju vara något annat i Windows 7). Gör samma sak med musen, fast då kan du inte använda musen själv för att få datorn ur strömsparläge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Enhetshanteraren (högerklick på Datorn - Hantera) högerklicka på nätverkskortet och välj Egenskaper. På fliken Energisparfunktioner se till att det INTE är tillåtet för enheten att ta datorn ur vänteläge (är det ord som används i Vista kan ju vara något annat i Windows 7). Gör samma sak med musen, fast då kan du inte använda musen själv för att få datorn ur strömsparläge.

 

Tack cecilia, det var min mus som spökade :)

 

Tack för alla andra svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...