Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Sony Ericsson PC Suite


Ulvas

Rekommendera Poster

Jag har använt det rubricerade programmet för att främst synkronisera kontakter och kalender mellan min dator och min mobiltelefon. Det har fungerat utmärkt.

 

En "uppdatering" av programmet resulterade i att jag plötsligt hade Sony Ericson PC Companion. Också sannolikt ett utmärkt program - som det verkar hittills. Installationen avinstallerade också PC Suite.

 

En fil blev dock kvar. Den vägrar försvinna hur jag än gör. Den ligger envist kvar som enda fil i den gamla programmappen. Den heter supserv.exe.

 

Vad är detta? Varför? Hur blir jag av med den? Behövs den för exempelvis PC Companion? Fuling?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag hittade processen i Aktivitetsövervakaren. Dessutom fanns den i Autostarten. Jag "dödade" helt sonika processen samt bockade bort den i Autostarten. Har också därefter testat programmet, det verkar fungera utmärkt nu också. Håll gärna en tumme ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Mikael63 för att du sate mig på rätt spår. Programsnutten låg helt enkelt i Autostarten. Det var alltid aktivt och kunde av det skälet inte tas bort. Sens moral: Går en exefil inte att ta bort, kolla Ativitetshanteraren och Autostarten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...