Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

EPSI/TIFF


Korko

Rekommendera Poster

Jag ska lägga in en logga i en mall i Framemaker5,5 (loggan gjord i Illustrator), problemet är att loggan får en vit bakrund istället för transparent mot det grå underlaget.

Min gamla logga som är transparent har "object properties" EPSI och TIFF, den loggan som jag gjort som är felaktig är TIFF endast.

Sparar jag den fel i Illustrattor eller importerar jag bilden fel i FM?

Hur ska jag göra, någon med förslag?

Kristian

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska lägga in en logga i en mall i Framemaker5,5 (loggan gjord i Illustrator9,0), problemet är att loggan får en vit bakrund istället för transparent mot det grå underlaget.

Min gamla logga som är transparent har "object properties" EPSI och TIFF (i FM), den loggan som jag gjort som är felaktig är TIFF endast.

Sparar jag den fel i Illustrattor eller importerar jag bilden fel i FM?

Hur ska jag göra, någon med förslag?

Kristian

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såvitt jag vet är det väl bara eps som klarar transparenta bakgrunder?

 

 

/Petra

If you see someone without a smile, give them yours.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har även provat med eps men utan resultat, jag antar att jag måste få fram det konstiga formatet

EPSI/TIFF

Tack för svaret endå

/Kristian

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Petra!

Jag har hittat hur man gör, tack för ditt inlägg, här är svaret.

/Kristian

 

Situation

You import an EPS that should have a transparent background, but when you print it, the background is white.

 

Solution

By default, Frame sets the background (or fill, really) to white for all EPS files. When you cannot override this in Frame, you can change it in the MIF. In summary, imported EPSs have a MIF parameter called <Fill n> you need to change. Its default is 7; you need to change it to 15.

 

Save your file as a MIF.

Open the file as text.

Find the <Fill 7> and change to <Fill 15>

Note that I usually just do a replace on the whole file because I find that a background either needs to be changed, or if it doesn't need it and it's changed anyway, then I don't care.

 

Also, note that on the screen, the EPSs still appear white. They will be okay when printed or made into a PDF.

 

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2001-08-17 09:59:57 av Kristian1 ]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...