Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows 7 ultimate 64bit install på ett windows XP 32-bit


Tweez

Rekommendera Poster

Hejsan.

 

jag undrar om det är möjligt att installera Windows 7 ultimate 64 bit på ett Windows XP 32 bit.

 

Om det fungerar hur går man till väga då?

 

Jag har försökt köra Setup men det säger att Setup.exe är inte ett giltligt win-32 program.

 

Jag googlade det lite och hittade ett forum där de skrev att man skulle köra programmet Migwiz på skivan men det står samma sak: Migwiz är inte ett giltligt win-32 program.

 

Någon som vet?

 

Tack på förhand / Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att installera Windows 7 från Windows XP måste du starta installationen då du startar datorn genom att ha skivan i, det går inte heller att göra en uppdatering utan då måste göra en ny installation, dock går det att använda uppdateringsskiva om du har ett XP installerat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Olle Munter

Twez!

 

Det bästa du kan göra, är att hämta och köra Upgrade Advisor, du får då reda på allt du behöver göra inför en installation av Windows 7. Du får då reda på vilka program och drivrutiner du behöver uppdatera eller förändra på din dator.

 

http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows/downloads/upgrade-advisor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska testa det där med Upgrade advisor.

 

Jag har startat datorn med skivan i och då så kommer det upp en text "Tryck på valfri tangent för att starta datorn med CD / DVD skivan. Vilket jag har gjort.

 

Men jag kommer inte så långt för sen kommer det upp en windows 7 bakgrund med lite söta streck och färger och där stannar det.

 

Jag ser muspekaren och den går att röra men som sagt så händer ingenting där efter.

 

Så vad jag har förstått så är det ganska svårt att Installera windows 7 ultimate 64bit över en redan installerad XP 32bit

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag kört Upgrade advisor och jag kan inte köra en 64 bitars på min Dator utan måste köra en 32 bitars.. Då är det bara att Byta Operativ system då :)

 

Tack så mycket för hjälpen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...