Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hotmail.com samt msn klient fungerar inte (samtliga datorer i hushållet)


tankado

Rekommendera Poster

Hej!

 

Vi har haft problem i några dagar nu med att hotmail.com, msn klienten samt hämta mejl från hotmail i annan epostklient inte fungerat. Alla andra hemsidor fungerar inkl. internetbanken (alltså inte problem med säkra hemsidor). Det som sker är felmeddelande i msn klienten och mejlklienten. På hotmail.com får man bara "Sidan kan inte visas". msn.se fungerar. Detta problem hade kanske lätt kunnat isoleras till att rensa internetfiler men icke sa nicke. Det gäller nämligen samtliga fyra datorer i hushållet. Min mobil och Ipod Touch klarar inte heller av att hämta hem mejlen.

 

Jag har testat att starta och stänga wifi:n på modemet, dragit ur strömkabeln i tio sek och sedan satt in den igen. Har även testat hotmail.com i flera olika webbläsare (5-6st)

 

Vi har bredbandsbolaget 100mbit ur bredbandsuttaget.

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Olle Munter

Just nu fungerar MSN och Hotmail alldeles utmärkt och har så gjort hela dagen. Har inte märkt av annat än att det fortfarande inte går att skicka länkar med MSN till andra användare. Microsoft stängde av funktionen förra helgen, p.g.a en säkerhetsrisk, då man skickade bilder.

 

I nya MSN 2011 fungerar detta dock, eftersom det programmet har en annan uppbyggnad vad gäller säkerheten. Versionen 2011 fungerar bara i Windows 7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick precis mejl från bredbandsbolaget där dom skrev att det pågick en drfitstörning på microsofts tjänster. Dom jobbar nära Microsoft för att lösa problemet.

 

Mer än så stod det inte.. Bara att hålla ut I guess.

Jag kör förresten msn 2011 på win7 pro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...