Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Avskriven - Statistiken - Flest samtidigt på sajten nollställdes


Flyfisherman

Rekommendera Poster

Hej,

Statistiken - Flest samtidigt på sajten 448 st. Den nollställdes väl vid uppgraderingen. Det var ju synd, det var väl ett jätte nr. på flera tusen eller nåt i Jan 2010 :(

 

Hur många fler medlemmar blev det efter flytten? Bara nyfiken.

 

post-73434-0-11621800-1290619041_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast den förra siffran för "flest samtidiga" var helt fel. Det var t o m så att vid just den tidpunkten som angavs var Eforum avstängt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker mig ha läst någonstans att eforum har ambitionen att bli Sveriges största forum på nätet och då är det märkligt att man haft missvisande besöksstatistik som visas för besökare som kommer in, utan att ha åtgärdat det tidigare. Det invaggar ju inte direkt förtroende. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Forumet har en bit kvar till att vara störst och måste nog bredda sig för att locka fler.

 

tar vi MinHembio, som jag starkt misstänker är ett av det större, har de i skrivande stund nästan 3 miljoner inlägg, 190 000 medlemmar och max 2092 online samtidigt.

 

Flashback å andra sidan, de har 31 070 besökare online av 467 457 medlemmar och det har skrivits 25 713 268 inlägg.

Online-siffran, undras om den stämmer... en mellanstor svensk kommun...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Det var nog idgmedia jag hade läst.

Man får väl hoppas att statistiken stämmer någorlunda eftersom man bla. använder den för att locka reklamsponsorer. När det varit fel på en sak i statistiken tidigare i minst 11 mån utan åtgärd...

Mvh B)

 

Siffrorna är före hopslagningen skulle jag tro. Dessutom kan man läsa årtalet 2009 till höger. Men det är ju en annan sak.

 

post-73434-0-29559300-1290628937_thumb.png

 

Kommentarer

 

 

post-73434-0-18559800-1290629794_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle tro att när det gäller den typen av statistik som i din första bild använder man sig av Google Analytics eller liknande mer standardiserad analys av besökare än det som forumplattformen tillhandahåller. Innan bytet till IP Board i januari fanns det ingen annan statistik i forumprogrammet än typ antal inlägg under en viss tidsperiod och definitivt inget om unika webbläsare och sidvisningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...