Just nu i M3-nätverket
Jump to content

VGA/HDMI till scart eller composit?

Krister Persson

Recommended Posts

Krister Persson

Jag funderar på att köpa en ny laptop.

Min TV är en "tjock-TV" av sista generationen.

Jag vill kunna se på TV:n från min laptop.

De enda utgångarna för TV som den har är HDMI och VGA.

Och de enda ingångarna TV:n har är scart och composit.

Nu undrar jag om det överhuvudtaget är möjligt att se på TV:n från denna Laptop?

Det finns ju adapter VGA till scart.

Fungerar detta att kunna se på TV:n med en sådan? Är det någon som har erfarenhet av en sådan?

Finns det andra adaptrar, VGA till composit kanske?

Finns det adaptrar för HDMI till scart eller composit?

Jag har nyligen köpt en adapter som konverterar VGA-filer från Laptop till TV ifrån kabelgiganten. Den fungerar jättebra. Jag har kopplat den till S-video men det fanns med alla kablar till scart också. Den har artikelnummer 9068 och kostar 599 kronor. Dom har en sort till men då ingår inga kablar och den var dessutom dyrare.

Kejll & Co har också en sådan som är likadan när jag ser i den nya deras nya katalog.

Gittan

Knappast värt det. Adaptrar kostar mer än de smakar.

VGA till s-video finns för överkomlig summa vill jag minnas men HDMI till s-video är inte värt det.

Krister Persson

Jag har nyligen köpt en adapter som konverterar VGA-filer från Laptop till TV ifrån kabelgiganten. Den fungerar jättebra. Jag har kopplat den till S-video men det fanns med alla kablar till scart också. Den har artikelnummer 9068 och kostar 599 kronor. Dom har en sort till men då ingår inga kablar och den var dessutom dyrare.

Kejll & Co har också en sådan som är likadan när jag ser i den nya deras nya katalog.

Gittan

Tack för svar Gittan!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...