Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Outlook express stänger av


Karlhåkan

Rekommendera Poster

Jag var tvungen att stänga av datorn med strömbrytaren då den hade hängt sig. Efter ny bootning fungerade allt (vad jag kan se såhär långt) som det skulle förutom OE som startar upp men stänger av sig självt direkt. Jag kan alltså inte komma in i OE. har försökt både från genvägen och "Den här datorn" genom att klicka på msimn.exe. Samma beteende. Någon hjälpande hand där ute?? Jag använder Windows XP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan se om en systemåterställning (Start - Program - Tillbehör - Systemverktyg) till en tidpunkt strax innan du blev tvungen att stänga av med strömbrytaren hjälper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu försökt med systemåterställning till en tidpunkt innan det ödesdigra tillfället. Det första misslyckades, men när jag valde en annan dag så fungerade det.

Tyvärr så kvarstod felet. Jag tvivlar på att det lönar sig att pröva med en ny dag - buggen är på något ställe som inte återställs gissar jag. Såg i någon sajt med samma problem, att den hade lyckats genom att lägga upp en ny användare. Jag har prövat det också, men tyvärr förgäves. Tacksam för flera förslag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Envis rackare. Har nu kört sfc scannow i kommandotolken, vilket tog sin rundliga tid, men felet kvarstår. Där finns ju en räcka andra kommandon för sfc - kan de vara något?

Annars står jag kvar på fläcken, tacksam för flera förslag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inget mer tips när det gäller att få igång Outlook Express, men eftersom jag antar att det är viktigare att komma åt mejlen att att använda just Outlook Express kan du pröva med att installera Thunderbird eller Windows Live Mail. Dessa program kan importera mejl som är lagrade i Outlook Express.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Cecilia för allt besvär, mange tack. En fråga till: man kan ju avinstallera och installera Windowskomponenter. Kan man inte göra det med OE?

 

Thunderbird har jag inte prövat, men väl Hotbird (=Windows Live Mail?), och dit får jag in mejl som sänts till min adress i OE. Men jag har kvar en räcka gamla mejl som jag skulle vilja komma åt. Dessutom verkar det som inte alla inkomna mejl kommer till Hotmail.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är att Outlook Express bara verkar gå att ladda ner från Microsoft ihop med Internet Explorer version 6 och då blir det stopp när du har en nyare version av Internet Explorer installerad.

 

Windows Live Mail, liksom Thunderbird, är program som du installerar på datorn, på samma sätt som Outlook Express. Hotmail är något du kommer åt i webbläsaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...