Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Verktygsfält försvinner i meddelandelisten


bove

Rekommendera Poster

Jag har samlat min bisvärm av ikoner i en ny mapp, Ikoner, på skrivbordet. De är där placerade i undermappar resp. undermappar till undermapparna. Sedan har jag klickat på ett tomt ställe i meddelandefältet i skärmens nederkant, valt Verktygsfält och Nytt Verktygsfält och sist valt mappen Ikoner. Det skapas då en ny knapp bredvid Sv, 'Ikoner >>'. Om jag slutligen klickar på >> får jag upp undermapparna och kan lätt välja rätt ikon/genväg. Mycket praktiskt och tidsbesparande och använt sedan flera år.

Detta har fungerat jättefint i Win XP, Vista och till en början också i Win7. Men sedan ett par månader försvinner knappen i tråget ibland, kanske vid hälften av nystarterna. Mappen finns kvar på skrivbordet, så det är ju lätt att omskapa knappen men det är ju klart irriterande. Någon som har en idé om orsaken? Fler som använder tekniken ovan? Rekommenderas i princip till användning!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du prövat att använda alternativet "Lås aktivitetsfältet", som du kan välja vid högerklick på aktivitetsfältet (det du kallar " meddelandefältet i skärmens nederkant")

 

Jag använder också ett verktygsfält för mina vanligast använda program men de har aldrig försvunnit (Win 7) oavsett om fältet är låst eller ej, men det kan ju vara värt ett försök.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Har du prövat att använda alternativet "Lås aktivitetsfältet", som du kan välja vid högerklick på aktivitetsfältet (det du kallar " meddelandefältet i skärmens nederkant")

 

Jag använder också ett verktygsfält för mina vanligast använda program men de har aldrig försvunnit (Win 7) oavsett om fältet är låst eller ej, men det kan ju vara värt ett försök.

 

Ja, låsning var ett av de första alternativen att prova. Felet består alltså, tyvärr./bove

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...