Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Köp av Nintendo Wii och tillbehör utomlands?


ngli

Rekommendera Poster

Jag funderar på att köpa ett Nintendo Wii och undrar lite om möjligheten att köpa det utomlands då priserna är betydligt lägre. Men då jag läst lite om detta verkar det som de är regionalt styrda på något vis så då kan jag inte spela spel köpta i Sverige. Stämmer det? Då kommer min nästa fundering - kan jag köpa själva konsolen i Sverige och sedan köpa handkontroller utomlands då dessa är mycket billigare där - passar dessa då eller kan det vara olika inställningar på något vis?

Tackar på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag funderar på att köpa ett Nintendo Wii och undrar lite om möjligheten att köpa det utomlands då priserna är betydligt lägre. Men då jag läst lite om detta verkar det som de är regionalt styrda på något vis så då kan jag inte spela spel köpta i Sverige. Stämmer det? Då kommer min nästa fundering - kan jag köpa själva konsolen i Sverige och sedan köpa handkontroller utomlands då dessa är mycket billigare där - passar dessa då eller kan det vara olika inställningar på något vis?

Tackar på förhand!

 

Beror på vilket land du ska köpa ifrån.

 

"meaning European gamers won't be able to play titles from the US and Japan and vice-versa. "

 

Det ända jag hittade att det finns 3 olika regioner, så ifall du köper det i europa ska det funka i Sverige.

Men sen är det ju.. det där med strömen, kan skilja från land till land.. då kanske du behöver köpa en konverter.

 

Handkontrollen borde fungera ifall du köper den utomlands. Samt spel köpta i europa funkar i Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Man kan köpa något som kallas Freeloader, som gör att man kan köra spel från andra regioner. Men om man uppdaterar systemet systemet då så blir den "Brickad"(oanvändbar.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...