Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Andreas Thors

Uppgradering av Eforum

Rekommendera Poster

Hej!

Som du kanske har märkt så har Eforum varit stängt i två dagar nu. Detta beror på att vi har slagit ihop PC för Allas tidigare forum Smart, med Eforum. För dig som redan är Eforummedlem blir det inga större förändringar - Eforum är fortfarande Eforum och kommer att fortsätta som tidigare, men nu med PC för Alla som ansvarigt för nyutveckling och drift av forumet.

För dig som tidigare var Smartmedlem blir den största skillnaden att du nu loggar in på på eforum.se istället för Smart. Just det, du har nu sju gånger så många personer att prata IT med! :D

Uppgradering

I samma veva som vi har flyttat på Smart, så har vi också passat på att uppgradera Eforum till den absolut senaste versionen av Invision (3.1.4). Uppgraderingen betyder förutom ett gäng buggfixar, även att vi kan bygga på forumet med nya spännande funktioner i framtiden.

I denna tråd kan du skriva alla eventuella frågor du har kring detta.

Med vänliga hälsningar,

Andreas Thors, PC för Alla

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Då jag klickar på Aktiva trådar står att det finns 1 sedan sist, men tråden syns inte.

Måste jag göra något nytt för att se?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Då jag klickar på Aktiva trådar står att det finns 1 sedan sist, men tråden syns inte.

Måste jag göra något nytt för att se?

Håller på och tittar på det just nu!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Glöm inte bort att vi har en särskild avdelning för felrapporter:

//eforum.idg.se/forum/112-buggrapporter-och-onskemal-om-eforum/

Nya inställningar när det gäller notifieringar:

//eforum.idg.se/index.php?app=core&module=usercp&tab=core&area=notifications&do=show&saved=1&_r=1290529256

Ta och gå igenom dem så att ni får notifieringar för det ni vill ha och på det sätt ni föredrar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

..//..

Uppgraderingen betyder förutom ett gäng buggfixar, även att vi kan bygga på forumet med nya spännande funktioner i framtiden.

I denna tråd kan du skriva alla eventuella frågor du har kring detta.

Med vänliga hälsningar,

Andreas Thors, PC för Alla

Jodå, men jag tolkade det som att Andreas ville ha in det i denna tråd.

Mvh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller på och tittar på det just nu!

Du verkar vara på rätt väg. :)

Nu syns det under Aktiva trådar, men kolumnbredden behöver nära nog fördubblas.

post-9397-0-07324500-1290530343_thumb.png

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jodå, men jag tolkade det som att Andreas ville ha in det i denna tråd.

Mvh

Jag tänkte att just denna uppgradering kunde vi diskutera här, om ev fel som uppstått i sammanslagningen. Men Cecilia har rätt - bugg-tråden är den bästa för fel och buggar. Nu får jag stå mitt kast och hålla koll på båda :blush:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur listar jag nya trådar sedan jag senast loggade in? Jag vill alltså bara se rubrikerna, ej läsa alla aktiva inlägg som man gör med menyn "Aktiva trådar".

Som man gör på Allt Om Windows forum när man klickar på "Visa nytt innehåll".

Om "aktiva trådar" är enda alternativet, så är jag inte intresserad av detta forum!

/Sir_N

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur listar jag nya trådar sedan jag senast loggade in? Jag vill alltså bara se rubrikerna, ej läsa alla aktiva inlägg som man gör med menyn "Aktiva trådar".

Om "aktiva trådar" är enda alternativet, så är jag inte intresserad av detta forum!

/Sir_N

Vad sägs om sidan med de 100 senaste trådarna? //eforum.idg.se/page/senaste_tradar

Eller de 100 senaste inläggen? //eforum.idg.se/page/senaste_inlagg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

/Sir_N

Sidan nytt sedan senaste inloggningen under aktiva trådar är fixad!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

När jag söker efter en viss fråga så vet jag troligen i vilket underforum jag ska leta.

När jag använder sökfunktionen så söker den i hela forumet såvitt jag kan se, även om jag använder avancerad sökning.

Jag tycker att det borde finnas en valmöjlighet i den avancerade sökningen att söka enbart i aktuellt forum och eventuella underforum för att begränsa antalet träffar att läsa igenom.

Mvh

ErikDal

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

När jag söker efter en viss fråga så vet jag troligen i vilket underforum jag ska leta.

När jag använder sökfunktionen så söker den i hela forumet såvitt jag kan se, även om jag använder avancerad sökning.

Jag tycker att det borde finnas en valmöjlighet i den avancerade sökningen att söka enbart i aktuellt forum och eventuella underforum för att begränsa antalet träffar att läsa igenom.

Mvh

ErikDal

Kan det vara en inställning Andreas/Simon?

För jag ser att i IP Boards forum finns möjligheten: http://community.invisionpower.com/index.php?app=core&module=search&search_in=forums

Men jag har sett andra forum baserade på IP Board där det inte heller har varit möjligt att välja avdelning/underforum.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Äntligen en bra mobil-anpassning av Eforum, kom det med som en oväntad bonus av uppgraderingen, eller har ni filat till den själva. Nu behöver man inte sitta och förstora upp sidan hela tiden. :thumbsup:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är lite buggigt fortfarande när man ska till och logga in, man är inloggad med korrekta uppgifter men ibland är man hänvisad till att byta lösenord eller återställa, sedan är sidan helvit, men försök två så är man inne.. titta lite på det är ni snälla, använder Opera 10.63.. sedan är det svårt att redigera texten händer ingenting...

Nej det var bättre förr ;) Ta oss från elände till ngt fungerande..;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är lite buggigt fortfarande när man ska till och logga in, man är inloggad med korrekta uppgifter men ibland är man hänvisad till att byta lösenord eller återställa, sedan är sidan helvit, men försök två så är man inne.. titta lite på det är ni snälla, använder Opera 10.63.. sedan är det svårt att redigera texten händer ingenting...

Nej det var bättre förr ;) Ta oss från elände till ngt fungerande..;)

Eforum hade stora problem ungefär mellan 17 och 20 igår kväll och det visade sig framför allt som vit huvudsida (indexsida), om det var då du hade svårigheter.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Äntligen en bra mobil-anpassning av Eforum, kom det med som en oväntad bonus av uppgraderingen, eller har ni filat till den själva. Nu behöver man inte sitta och förstora upp sidan hela tiden. :thumbsup:

Visst är det bra! Det finns fortfarande vissa problem att komma åt mobilforumet med vissa webbläsare/operativsystem, men vi tittar på det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Eforum hade stora problem ungefär mellan 17 och 20 igår kväll och det visade sig framför allt som vit huvudsida (indexsida), om det var då du hade svårigheter.

Allrigth then... I give my self up ..;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, jag skriver väl också i den här tråden eftersom det rör förändringar i och med uppdateringen. Ämne: profilens utseende

Går det möjligtvis att plocka bort "male" och "female" för oss som valt att tala om vilket vi är? Könssymbolerna torde vara bekanta för de flesta och dessutom är de ju i babyfärgerna rosa och ljusblått. Eforummedlemmar är inte dummare än resten av svenska folket, snarare smartare enligt min åsikt.

Dessutom tycker jag att man antingen kan skriva allt på svenska eller också allt på engelska. Nu står det: Ålder saknas. Kön not telling. Det är förresten onödigt att påpeka att något saknas. Det syns ju.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...