Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Teliasupporten kan ej identifiera ADSL-modemet


CDP

Rekommendera Poster

Hej.

 

Har konstiga problem med internet.

 

För några mån. sedan kom en uppdatering/gradering av Telias Supportassistenten.

Efter detta går det ej att identifiera modemet i SA.

Vidare står Kundnummer: Ej registrerat.

 

För ett par mån. seda började det även att krångla med att öppna ex. Tidn. Expressen och Aftonbladet, samt problem med Google.

När jag skriver in ett sökord på Google så öppnas inte sökresultaten.

Får klicka på uppdateringsknappen både två och tre gånger innan det öppnas, och ibland måste jag stänga google och söka om.

Lika på andra sökmotorer också.

Har provat med både Internet explorer och Firefox, lika med bägge.

 

Så för några dagar sedan kontaktade jag Telia support och berättade om problemen.

Dom sa att jag troligtvis hade för gammalt modem och jag vart erbjuden ett nytt mot förlängning av abbonemangstiden.

 

Har nu fått det nya modemet, Zyxel P660 H Triple Play ADSL2+ Modem.

 

Men tyvärr, samma problem fortfarande att öppna från sökmotorernas "sök" samt vissa andra int.sidor.

Den lilla stapeln med gröna rutor fastnar på halva området och står kvar där.

CPU.n står ung. på 50% när sökningen ej funkar.

 

Och Teliaassistenten kan fortfarande inte identifiera modemet.

Såg i ett Teliaforum att det var ett par andra som också fått probl. med att identifiera sina modem efter Teliasupportens senaste uppgradering, dom efterlyste svar från telia men hade ej fått något.

 

Jag har kontr. min internetkonfiguration så gott jag kan och den stämmer med modemets handbok.

 

Har även haft felsökningshjälp på datorn men inga fel har hittats.

Så nu kommer jag inte längre. Vad skall jag göra?

 

Har Windows XP ServicePack 2 Pentium ® DualCore CPU , samt 2 GB Ramminne.

 

Mycket tacksam för hjälp, Men jag har lite svårt att utan hjälp ev. ladda hem engelska felsöknings och registerstädn. program då jag är ålderspensionär + och därför inte kan Engelska.

 

//CDP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jari Karivainio

Hej!

Utifrån din problembeskrivning behöver du städa ur din dator. Framförallt webbläsarens historik. Det finns ett utmärkt program (gratis) i PC för allas programbank med svenskt användargränssnitt som heter Ccleaner. Den städar registret samt "filstädning". Under "Registerintegritet" bockar du för allt utom "oanvända filändelser" och "teckensnitt". För filstädning "Internet explorer" bockar du för allt, "Windows explorer" bockar du för allt utom "senast använda Dokument", "System" bockar du för allt utom "Startmeny genvägar" och "Skrivbords genvägar", "Avancerat" bocka för "Gamla prefetchfiler".

Efter denna städning bör det fungera bättre.

Lycka till.

/// Jari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack J.K. för svaret.

 

Programmet Ccleaner har jag redan och det brukar jag köra ett par gånger i veckan, även registerstädn. i detta program.

 

Har nu kört det igen med ibockningar av de poster du nämnde.

 

Tyvärr gav det inget resultat.

Försökte att köra modemfelsökningen i Supportassistenten igen men det vart lika d.v.s. assistenten kunde inte identifiera modemet.

Stod också "Antingen är modemet ej anslutet eller så stöds det ej av supportassistenten".

Och på öppningssidan i S.A. ståt det till höger: Kundnummer: ej registrerat.

 

Jag har bevisligen både registrerat kundnummer och anslutet modem.

Klickade på "ej registrerat" som står i rött och skrev in mitt kundnummer.

När jag skickade det kom det upp en ruta med "Går ej att ansluta" eller om det stod "Finns ingen anslutning".

 

//CDP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du skriver att det började med en uppdatering av Telias supportassistent så kan du ju pröva om internetanslutningen fungerar bättre om du avinstallerar supportassistenten. Jag har Telia ADSL men jag har aldrig haft någon supportassistent i någon av datorerna hemma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar Cecilia.

 

Kanske jag inte varit riktigt tydlig, men internetproblemen speciellt med Google började inte i samband med uppdateringen av SA.

Det kom senare.

 

Det jag upptäckte när den sista SA-uppdateringen Ver.4.0.0 kom var att det inte gick att använda SA. för felsökning eftersom SA. inte kunde identifiera modemet.

Och då problemen med Googlesök och att öppna kvällstidningar började långt senare tänkte jag att det kanske hade att göra med att mitt modem inte kunde identifieras.

I det läget kontaktade jag Teliasupport och fick då byta till ett nytt modem som ju nu inte heller det går att identifiera, och därmed använda för felsökning.

 

Då du föreslår att avinstallera SA. menar du då att programmet Supportassistenten skulle kunna vara orsak till problem med internetuppkopplingarna?

Eller menar du att jag skall försöka att omintallera SA.

 

Att använda SA. är ju det första Telia hänvisar till om man ringer om fel.

 

//CDP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om de två problemen inte uppstod ungefär samtidigt verkar det ju inte så sannolikt att de hänger ihop.

 

Kan du ha fått in något olämpligt eller skadligt i datorn som använder din internetförbindelse så att det inte blir så mycket kvar av bredbandet till dina webbsidor?

Kolla i Aktivitetshanteraren - Nätverk att det verkligen är lugnt där när du inte byter webbsidor utan bara har t ex Google i webbläsaren.

 

Både Internet Explorer och Firefox har vad som kallas felsäkra lägen då inga tillägg är aktiverade. Pröva med dem och se om surfandet fungerar bättre.

Internet Explorer: Start - Program - Tillbehör - Systemverktyg

Firefox: Start - Program - Mozilla Firefox

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen Cicilia.

 

Nu har jag kollat det du föreslog.

 

Nätverk i aktivitetshanteraren ligger på noll både när Googles sida är uppe och när jag är inne på googles länksida alltså när jag klickat på "sök".

Det blir bara en liten transient på 0.1% just när jag klickar på Googleikonen.

Däremot arbetar båda CPU-na på drygt 50% när jag inte kommer in på Googles länk efter att klickat på "sök".

Men det kanske är normalt för CPU att den ska arbeta så?

 

Har också provat att köra IE och Firefox i felsäkert läge, men det var samma problem med att öppna Googles länksida då.

 

Jag tog kontakt med en bekant som också har Telia int. och bad honom om att testa Supportassistenten och till min förvåning så var det lika hos honom att den kunde inte identifiera modemet.

 

Likaså hade också han haft problem med att ej kunna öppna till Googles länksida.

 

Så nu undrar jag om problemet både med SA. och internettrögheten ligger på internetservern, alltså Telia.

 

Vidare så misstänker jag att internettrögheten har ett samband med att SA. inte kan identifiera modemet.

Tror du att det kan vara så?

 

Hur som helst är det nog läge att kontakta Telia supp. igen, och jag tycker att det nu skulle vara svårt för dom att försöka skylla på ett fel i min dator, eftersom min bekant har samma problem eller hur?

 

Det vore intressant om någon annan med Telia abb. och SA. installerad vill prova att gå in på SA.

Klicka på Internet och E-post och sedan internetuppkoppling och se vad som händer.

Då kanske man ev. kan få lite mer "kött på benen" till kommande kontakt med Telia. :rolleyes:

 

Om du vill så återkommer jag med info. om vad Telia säger / föreslår.

Har inte möjlighet att ringa dom före tisdag.

 

//MVH. CDP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Däremot arbetar båda CPU-na på drygt 50% när jag inte kommer in på Googles länk efter att klickat på "sök".
Vilken/vilka processer är det som använder CPUn mycket just då enligt fliken Processer?

 

Om du vill så återkommer jag med info. om vad Telia säger / föreslår.
Absolut, det är alltid intressant att få veta vad som händer med problemet. :)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Vilken/vilka processer är det som använder CPUn mycket just då enligt fliken Processer?"

 

Det är den webbläsare som jag använder för tillfället.

Den står på c:a 50% ungefär lika som CPU.

 

(Skall göra ett försök att komma fram till Teliasupport i morgon, hör av mej då).

 

//CDP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

" webbläsaren på 50% även i dess felsäkra läge?"

 

 

Hej.

Provade nyss.

 

Firefox startsida går inte ens att öppna i felsäkert läge.

Har provat fyra gånger.

 

IE, När jag klickar på Googleikonen och Googlesidan ligger uppe går IE. upp till c:a 50% och ligger kvar där i felsäkert läge.

 

När jag gör ett "sök" går "söket" ej att öppna, och IE. går nu upp till c:a 85% i aktivitetshanteraren.

 

 

//CDP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Städning av tråden utförd enligt önskemål ;)

 

Vi kan se vad DDS visar till att börja med. Spara DDS på Skrivbordet.

http://download.bleepingcomputer.com/sUBs/dds.scr

 

Starta programmet genom att dubbelklicka på det.

Tryck Yes/Ja om frågan om Optional Scan dyker upp.

I ditt svar klistrar du in loggen DSS.txt. Medan du bifogar Attach.txt som en fil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Städning av tråden utförd enligt önskemål ;)

 

Vi kan se vad DDS visar till att börja med. Spara DDS på Skrivbordet.

http://download.bleepingcomputer.com/sUBs/dds.scr

 

Starta programmet genom att dubbelklicka på det.

Tryck Yes/Ja om frågan om Optional Scan dyker upp.

I ditt svar klistrar du in loggen DSS.txt. Medan du bifogar Attach.txt som en fil.

 

 

 

Hej. Få se om jag lyckas att kjistra in och bifoga.

 

 

DDS (Ver_10-11-09.01) - NTFSx86

Run by Administrat”r at 16:44:34,51 on 2010-11-09

Internet Explorer: 8.0.6001.18702 BrowserJavaVersion: 1.6.0_22

Microsoft Windows XP Professional 5.1.2600.2.1252.46.1053.18.2047.1343 [GMT 1:00]

 

AV: Norman Security Suite *On-access scanning enabled* (Updated) {EB9EFB40-AE72-4C43-B204-0FCD0E92D5F1}

FW: Norman Personal Firewall v. 1.4 *disabled* {2B6AE065-7C1B-49B0-8AB7-5BC3BA338F5C}

FW: Norman Security Suite *enabled* {83B29CE9-9DE2-2CB5-9AB3-780D70FF12B0}

 

============== Running Processes ===============

 

C:\Program\Norman\Npm\Bin\Elogsvc.exe

C:\Program\Norman\Ngs\Bin\Nnf.exe

C:\Program\Norman\Ngs\Bin\Nprosec.exe

C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost -k DcomLaunch

C:\WINDOWS\system32\svchost -k rpcss

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe -k netsvcs

C:\Program\Norman\Npm\Bin\Zanda.exe

C:\Program\Norman\npm\bin\nvoy.exe

C:\WINDOWS\Explorer.EXE

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe -k NetworkService

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe -k LocalService

C:\Program\Norman\npf\bin\npfsvc32.exe

C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe -k LocalService

C:\Program\Nero\Nero8\InCD\InCDsrv.exe

C:\Program\Java\jre6\bin\jqs.exe

C:\Program\Nero\Nero8\InCD\NBHRegInCDSrv.exe

C:\Program\Telia\Supportassistenten\bin\sprtsvc.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe -k imgsvc

C:\Program\Telia\Supportassistenten\bin\tgsrvc.exe

C:\WINDOWS\System32\alg.exe

C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe

C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE

C:\Program\Nero\Nero8\InCD\NBHGui.exe

C:\Program\Nero\Nero8\InCD\InCD.exe

C:\Program\Norman\Npm\Bin\ZLH.EXE

C:\Program\Norman\nsc\bin\NOELauncher.exe

C:\Program\ScanSoft\OmniPagePro12.0\Opware12.exe

C:\Program\ASUS\PC Probe II\Probe2.exe

C:\WINDOWS\RTHDCPL.EXE

C:\Program\Delade filer\Java\Java Update\jusched.exe

C:\Program\Norman\Npm\Bin\scheduler.exe

C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

C:\Program\Delade filer\Nero\Lib\NMIndexStoreSvr.exe

C:\Program\Norman\Npm\Bin\Njeeves.exe

C:\Program\Norman\nsc\bin\nassvc32.exe

C:\Program\Norman\npc\bin\nuaa.exe

C:\Program\Messenger\msmsgs.exe

C:\Program\ASUS\AASP\1.00.95\aaCenter.exe

C:\Program\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe

C:\Program\Norman\Nse\Bin\NSESVC.EXE

C:\Program\Delade filer\Nero\Lib\NMIndexingService.exe

C:\Program\Norman\Nvc\Bin\nvcoas.exe

C:\Program\Norman\Nvc\Bin\Nip.exe

C:\Program\Norman\Nvc\Bin\cclaw.exe

C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\dds.scr

C:\WINDOWS\system32\wbem\wmiprvse.exe

 

============== Pseudo HJT Report ===============

 

uStart Page = hxxp://www.telia.se/

BHO: Adobe PDF Link Helper: {18df081c-e8ad-4283-a596-fa578c2ebdc3} - c:\program\delade filer\adobe\acrobat\activex\AcroIEHelperShim.dll

BHO: Google Toolbar Helper: {aa58ed58-01dd-4d91-8333-cf10577473f7} - c:\program\google\google toolbar\GoogleToolbar_32.dll

BHO: Google Toolbar Notifier BHO: {af69de43-7d58-4638-b6fa-ce66b5ad205d} - c:\program\google\googletoolbarnotifier\5.6.5805.1910\swg.dll

BHO: Java Plug-In 2 SSV Helper: {dbc80044-a445-435b-bc74-9c25c1c588a9} - c:\program\java\jre6\bin\jp2ssv.dll

BHO: JQSIEStartDetectorImpl Class: {e7e6f031-17ce-4c07-bc86-eabfe594f69c} - c:\program\java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll

TB: Google Toolbar: {2318c2b1-4965-11d4-9b18-009027a5cd4f} - c:\program\google\google toolbar\GoogleToolbar_32.dll

uRun: [CTFMON.EXE] c:\windows\system32\ctfmon.exe

uRun: [indxStoreSvr_{79662E04-7C6C-4d9f-84C7-88D8A56B10AA}] "c:\program\delade filer\nero\lib\NMIndexStoreSvr.exe" ASO-616B5711-6DAE-4795-A05F-39A1E5104020

uRun: [MSMSGS] "c:\program\messenger\msmsgs.exe" /background

uRun: [swg] "c:\program\google\googletoolbarnotifier\GoogleToolbarNotifier.exe"

mRun: [ASUS Update Checker] c:\program\asus\asusupdate\updatechecker\UpdateChecker.exe

mRun: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE c:\windows\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit

mRun: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE c:\windows\system32\NvCpl.dll,NvStartup

mRun: [NeroFilterCheck] c:\program\delade filer\nero\lib\NeroCheck.exe

mRun: [securDisc] c:\program\nero\nero8\incd\NBHGui.exe

mRun: [inCD] c:\program\nero\nero8\incd\InCD.exe

mRun: [Norman ZANDA] "c:\program\norman\npm\bin\ZLH.EXE" /LOAD /SPLASH

mRun: [NPCTray] c:\program\norman\npc\bin\npc_tray.exe /LOAD

mRun: [NOELauncher] c:\program\norman\nsc\bin\NOELauncher.exe /load

mRun: [Adobe Reader Speed Launcher] "c:\program\adobe\reader 9.0\reader\Reader_sl.exe"

mRun: [Adobe ARM] "c:\program\delade filer\adobe\arm\1.0\AdobeARM.exe"

mRun: [Opware12] "c:\program\scansoft\omnipagepro12.0\Opware12.exe"

mRun: [Telia] "c:\program\telia\supportassistenten\bin\sprtcmd.exe" /P TeliaDA

mRun: [Launch PC Probe II] "c:\program\asus\pc probe ii\Probe2.exe" 1

mRun: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE

mRun: [sunJavaUpdateSched] "c:\program\delade filer\java\java update\jusched.exe"

dRun: [CTFMON.EXE] c:\windows\system32\CTFMON.EXE

StartupFolder: c:\docume~1\alluse~1\start-~1\program\autost~1\adobeg~1.lnk - c:\program\delade filer\adobe\calibration\Adobe Gamma Loader.exe

IE: E&xportera till Microsoft Excel - c:\program\micros~2\office12\EXCEL.EXE/3000

IE: Google Sidewiki... - c:\program\google\google toolbar\component\GoogleToolbarDynamic_mui_en_950DF09FAB501E03.dll/cmsidewiki.html

IE: {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe

IE: {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - c:\program\messenger\msmsgs.exe

IE: {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - {FF059E31-CC5A-4E2E-BF3B-96E929D65503} - c:\program\micros~2\office12\REFIEBAR.DLL

LSP: c:\program\norman\ngs\bin\nlf.dll

DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} - hxxp://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204

DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} - hxxp://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1268846063343

DPF: {8AD9C840-044E-11D1-B3E9-00805F499D93} - hxxp://java.sun.com/update/1.6.0/jinstall-1_6_0_22-windows-i586.cab

DPF: {CAFEEFAC-0016-0000-0022-ABCDEFFEDCBA} - hxxp://java.sun.com/update/1.6.0/jinstall-1_6_0_22-windows-i586.cab

DPF: {CAFEEFAC-FFFF-FFFF-FFFF-ABCDEFFEDCBA} - hxxp://java.sun.com/update/1.6.0/jinstall-1_6_0_22-windows-i586.cab

DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} - hxxp://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab

SSODL: WPDShServiceObj - {AAA288BA-9A4C-45B0-95D7-94D524869DB5} - c:\windows\system32\WPDShServiceObj.dll

 

================= FIREFOX ===================

 

FF - ProfilePath - c:\docume~1\admini~1\applic~1\mozilla\firefox\profiles\5jkhhyjf.default\

FF - prefs.js: browser.search.selectedEngine - Wikipedia (sv)

FF - prefs.js: browser.startup.homepage - hxxp://se.yahoo.com/

FF - prefs.js: keyword.URL - hxxp://www.google.com/search?sourceid=navclient&hl=sv&q=

FF - prefs.js: network.proxy.type - 0

FF - component: c:\documents and settings\administratör\application data\mozilla\firefox\profiles\5jkhhyjf.default\extensions\{3112ca9c-de6d-4884-a869-9855de68056c}\components\frozen.dll

FF - plugin: c:\program\google\google earth\plugin\npgeplugin.dll

FF - plugin: c:\program\google\update\1.2.183.39\npGoogleOneClick8.dll

FF - plugin: c:\program\java\jre6\bin\new_plugin\npdeployJava1.dll

FF - HiddenExtension: Java Console: No Registry Reference - c:\program\mozilla firefox\extensions\{CAFEEFAC-0016-0000-0021-ABCDEFFEDCBA}

FF - HiddenExtension: Java Console: No Registry Reference - c:\program\mozilla firefox\extensions\{CAFEEFAC-0016-0000-0022-ABCDEFFEDCBA}

 

---- FIREFOX POLICIES ----

c:\program\mozilla firefox\greprefs\all.js - pref("browser.visited_color", "#551A8B");

c:\program\mozilla firefox\greprefs\all.js - pref("network.IDN.whitelist.xn--mgbaam7a8h", true);

c:\program\mozilla firefox\greprefs\all.js - pref("network.IDN.whitelist.xn--fiqz9s", true); // Traditional

c:\program\mozilla firefox\greprefs\all.js - pref("network.IDN.whitelist.xn--fiqs8s", true); // Simplified

c:\program\mozilla firefox\greprefs\all.js - pref("network.IDN.whitelist.xn--j6w193g", true);

c:\program\mozilla firefox\greprefs\all.js - pref("network.IDN.whitelist.xn--mgberp4a5d4ar", true);

c:\program\mozilla firefox\greprefs\all.js - pref("network.IDN.whitelist.xn--mgberp4a5d4a87g", true);

c:\program\mozilla firefox\greprefs\all.js - pref("network.IDN.whitelist.xn--mgbqly7c0a67fbc", true);

c:\program\mozilla firefox\greprefs\all.js - pref("network.IDN.whitelist.xn--mgbqly7cvafr", true);

c:\program\mozilla firefox\greprefs\all.js - pref("network.IDN.whitelist.xn--kpry57d", true); // Traditional

c:\program\mozilla firefox\greprefs\all.js - pref("network.IDN.whitelist.xn--kprw13d", true); // Simplified

c:\program\mozilla firefox\defaults\pref\firefox-l10n.js - pref("browser.fixup.alternate.suffix", ".se");

c:\program\mozilla firefox\defaults\pref\firefox.js - pref("browser.videoFeeds.handler", "ask");

 

============= SERVICES / DRIVERS ===============

 

R1 NGS;Norman General Security Driver;c:\program\norman\ngs\bin\ngs.sys [2010-8-19 26744]

R1 NPROSEC;Norman Security driver;c:\program\norman\ngs\bin\nprosec.sys [2010-8-19 72392]

R1 tdi_nf;Norman Network Filter TDIL driver;c:\windows\system32\drivers\tdi_nf.sys [2010-8-19 376136]

R2 Ndiskio;Ndiskio;c:\program\norman\nse\bin\Ndiskio.sys [2010-3-17 22880]

R2 NeroRegInCDSrv;Nero Registry InCD Service;c:\program\nero\nero8\incd\NBHRegInCDSrv.exe [2008-8-8 53032]

R2 NNFSVC;Norman Network Filtering service;c:\program\norman\ngs\bin\nnf.exe [2010-8-19 219904]

R2 Norman ZANDA;Norman ZANDA;c:\program\norman\npm\bin\Zanda.exe [2009-10-7 301192]

R2 NPFSvc32;Norman Personal Firewall Service;c:\program\norman\npf\bin\npfsvc32.exe [2010-3-17 286328]

R2 NPROSECSVC;Norman Security service;c:\program\norman\ngs\bin\nprosec.exe [2010-8-19 103016]

R2 nregsec;Norman Registry Security driver;c:\program\norman\ngs\bin\nregsec.sys [2010-8-19 40384]

R2 NVOY;Norman Resource Provider;c:\program\norman\npm\bin\nvoy.exe [2010-3-17 98776]

R2 sprtsvc_teliada;SupportSoft Sprocket Service (teliada);c:\program\telia\supportassistenten\bin\sprtsvc.exe [2010-7-8 206120]

R2 tgsrvc_teliada;SupportSoft Repair Service (teliada);c:\program\telia\supportassistenten\bin\tgsrvc.exe [2010-7-8 185640]

R3 NASS;Norman Anti Spam Service;c:\program\norman\nsc\bin\nassvc32.exe [2010-3-17 135880]

R3 nnetsec;Norman Network Security service;c:\windows\system32\drivers\nnetsec.sys [2010-8-19 48272]

R3 NNetSecC;Norman Network Filter NDIS common driver;c:\program\norman\ngs\bin\nnetsecc.sys [2010-8-19 29968]

R3 nsesvc;Norman Scanner Engine Service;c:\program\norman\nse\bin\Nsesvc.exe [2010-6-20 282624]

R3 NUAA;Norman User Activity Agent;c:\program\norman\npc\bin\nuaa.exe [2010-3-17 99656]

R3 NvcMFlt;NvcMFlt;c:\windows\system32\drivers\nvcw32mf.sys [2010-3-17 21832]

R3 nvcoas;Norman Virus Control on-access component;c:\program\norman\nvc\bin\Nvcoas.exe [2010-3-17 210248]

R3 NVHDA;Service for NVIDIA High Definition Audio Driver;c:\windows\system32\drivers\nvhda32.sys [2010-2-22 57248]

R3 Scheduler;Norman Scheduler Service;c:\program\norman\npm\bin\scheduler.exe [2010-3-17 133272]

S2 gupdate;Tjänsten Google Update (gupdate);c:\program\google\update\GoogleUpdate.exe [2010-6-5 136176]

S3 Ambfilt;Ambfilt;c:\windows\system32\drivers\Ambfilt.sys [2010-2-13 1684736]

 

=============== Created Last 30 ================

 

2010-11-06 15:08:09 -------- d--h--r- c:\documents and settings\administratör\Recent

2010-10-23 13:11:36 73728 ----a-w- c:\windows\system32\javacpl.cpl

2010-10-23 12:00:31 -------- d-----w- c:\windows\system32\wbem\repository\FS

2010-10-23 12:00:31 -------- d-----w- c:\windows\system32\wbem\Repository

2010-10-21 19:33:33 -------- d-----w- c:\program\delade filer\Java(3)

 

==================== Find3M ====================

 

2010-10-23 13:11:27 472808 ----a-w- c:\windows\system32\deployJava1.dll

 

============= FINISH: 16:44:45,96 ===============

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej. Få se om jag lyckas att kjistra in och bifoga.

 

 

DDS (Ver_10-11-09.01) - NTFSx86

Run by Administrat”r at 16:44:34,51 on 2010-11-09

Internet Explorer: 8.0.6001.18702 BrowserJavaVersion: 1.6.0_22

Microsoft Windows XP Professional 5.1.2600.2.1252.46.1053.18.2047.1343 [GMT 1:00]

 

AV: Norman Security Suite *On-access scanning enabled* (Updated) {EB9EFB40-AE72-4C43-B204-0FCD0E92D5F1}

FW: Norman Personal Firewall v. 1.4 *disabled* {2B6AE065-7C1B-49B0-8AB7-5BC3BA338F5C}

FW: Norman Security Suite *enabled* {83B29CE9-9DE2-2CB5-9AB3-780D70FF12B0}

 

============== Running Processes ===============

 

C:\Program\Norman\Npm\Bin\Elogsvc.exe

C:\Program\Norman\Ngs\Bin\Nnf.exe

C:\Program\Norman\Ngs\Bin\Nprosec.exe

C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost -k DcomLaunch

C:\WINDOWS\system32\svchost -k rpcss

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe -k netsvcs

C:\Program\Norman\Npm\Bin\Zanda.exe

C:\Program\Norman\npm\bin\nvoy.exe

C:\WINDOWS\Explorer.EXE

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe -k NetworkService

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe -k LocalService

C:\Program\Norman\npf\bin\npfsvc32.exe

C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe -k LocalService

C:\Program\Nero\Nero8\InCD\InCDsrv.exe

C:\Program\Java\jre6\bin\jqs.exe

C:\Program\Nero\Nero8\InCD\NBHRegInCDSrv.exe

C:\Program\Telia\Supportassistenten\bin\sprtsvc.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe -k imgsvc

C:\Program\Telia\Supportassistenten\bin\tgsrvc.exe

C:\WINDOWS\System32\alg.exe

C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe

C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE

C:\Program\Nero\Nero8\InCD\NBHGui.exe

C:\Program\Nero\Nero8\InCD\InCD.exe

C:\Program\Norman\Npm\Bin\ZLH.EXE

C:\Program\Norman\nsc\bin\NOELauncher.exe

C:\Program\ScanSoft\OmniPagePro12.0\Opware12.exe

C:\Program\ASUS\PC Probe II\Probe2.exe

C:\WINDOWS\RTHDCPL.EXE

C:\Program\Delade filer\Java\Java Update\jusched.exe

C:\Program\Norman\Npm\Bin\scheduler.exe

C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

C:\Program\Delade filer\Nero\Lib\NMIndexStoreSvr.exe

C:\Program\Norman\Npm\Bin\Njeeves.exe

C:\Program\Norman\nsc\bin\nassvc32.exe

C:\Program\Norman\npc\bin\nuaa.exe

C:\Program\Messenger\msmsgs.exe

C:\Program\ASUS\AASP\1.00.95\aaCenter.exe

C:\Program\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe

C:\Program\Norman\Nse\Bin\NSESVC.EXE

C:\Program\Delade filer\Nero\Lib\NMIndexingService.exe

C:\Program\Norman\Nvc\Bin\nvcoas.exe

C:\Program\Norman\Nvc\Bin\Nip.exe

C:\Program\Norman\Nvc\Bin\cclaw.exe

C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\dds.scr

C:\WINDOWS\system32\wbem\wmiprvse.exe

 

============== Pseudo HJT Report ===============

 

uStart Page = hxxp://www.telia.se/

BHO: Adobe PDF Link Helper: {18df081c-e8ad-4283-a596-fa578c2ebdc3} - c:\program\delade filer\adobe\acrobat\activex\AcroIEHelperShim.dll

BHO: Google Toolbar Helper: {aa58ed58-01dd-4d91-8333-cf10577473f7} - c:\program\google\google toolbar\GoogleToolbar_32.dll

BHO: Google Toolbar Notifier BHO: {af69de43-7d58-4638-b6fa-ce66b5ad205d} - c:\program\google\googletoolbarnotifier\5.6.5805.1910\swg.dll

BHO: Java Plug-In 2 SSV Helper: {dbc80044-a445-435b-bc74-9c25c1c588a9} - c:\program\java\jre6\bin\jp2ssv.dll

BHO: JQSIEStartDetectorImpl Class: {e7e6f031-17ce-4c07-bc86-eabfe594f69c} - c:\program\java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll

TB: Google Toolbar: {2318c2b1-4965-11d4-9b18-009027a5cd4f} - c:\program\google\google toolbar\GoogleToolbar_32.dll

uRun: [CTFMON.EXE] c:\windows\system32\ctfmon.exe

uRun: [indxStoreSvr_{79662E04-7C6C-4d9f-84C7-88D8A56B10AA}] "c:\program\delade filer\nero\lib\NMIndexStoreSvr.exe" ASO-616B5711-6DAE-4795-A05F-39A1E5104020

uRun: [MSMSGS] "c:\program\messenger\msmsgs.exe" /background

uRun: [swg] "c:\program\google\googletoolbarnotifier\GoogleToolbarNotifier.exe"

mRun: [ASUS Update Checker] c:\program\asus\asusupdate\updatechecker\UpdateChecker.exe

mRun: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE c:\windows\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit

mRun: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE c:\windows\system32\NvCpl.dll,NvStartup

mRun: [NeroFilterCheck] c:\program\delade filer\nero\lib\NeroCheck.exe

mRun: [securDisc] c:\program\nero\nero8\incd\NBHGui.exe

mRun: [inCD] c:\program\nero\nero8\incd\InCD.exe

mRun: [Norman ZANDA] "c:\program\norman\npm\bin\ZLH.EXE" /LOAD /SPLASH

mRun: [NPCTray] c:\program\norman\npc\bin\npc_tray.exe /LOAD

mRun: [NOELauncher] c:\program\norman\nsc\bin\NOELauncher.exe /load

mRun: [Adobe Reader Speed Launcher] "c:\program\adobe\reader 9.0\reader\Reader_sl.exe"

mRun: [Adobe ARM] "c:\program\delade filer\adobe\arm\1.0\AdobeARM.exe"

mRun: [Opware12] "c:\program\scansoft\omnipagepro12.0\Opware12.exe"

mRun: [Telia] "c:\program\telia\supportassistenten\bin\sprtcmd.exe" /P TeliaDA

mRun: [Launch PC Probe II] "c:\program\asus\pc probe ii\Probe2.exe" 1

mRun: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE

mRun: [sunJavaUpdateSched] "c:\program\delade filer\java\java update\jusched.exe"

dRun: [CTFMON.EXE] c:\windows\system32\CTFMON.EXE

StartupFolder: c:\docume~1\alluse~1\start-~1\program\autost~1\adobeg~1.lnk - c:\program\delade filer\adobe\calibration\Adobe Gamma Loader.exe

IE: E&xportera till Microsoft Excel - c:\program\micros~2\office12\EXCEL.EXE/3000

IE: Google Sidewiki... - c:\program\google\google toolbar\component\GoogleToolbarDynamic_mui_en_950DF09FAB501E03.dll/cmsidewiki.html

IE: {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe

IE: {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - c:\program\messenger\msmsgs.exe

IE: {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - {FF059E31-CC5A-4E2E-BF3B-96E929D65503} - c:\program\micros~2\office12\REFIEBAR.DLL

LSP: c:\program\norman\ngs\bin\nlf.dll

DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} - hxxp://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204

DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} - hxxp://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1268846063343

DPF: {8AD9C840-044E-11D1-B3E9-00805F499D93} - hxxp://java.sun.com/update/1.6.0/jinstall-1_6_0_22-windows-i586.cab

DPF: {CAFEEFAC-0016-0000-0022-ABCDEFFEDCBA} - hxxp://java.sun.com/update/1.6.0/jinstall-1_6_0_22-windows-i586.cab

DPF: {CAFEEFAC-FFFF-FFFF-FFFF-ABCDEFFEDCBA} - hxxp://java.sun.com/update/1.6.0/jinstall-1_6_0_22-windows-i586.cab

DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} - hxxp://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab

SSODL: WPDShServiceObj - {AAA288BA-9A4C-45B0-95D7-94D524869DB5} - c:\windows\system32\WPDShServiceObj.dll

 

================= FIREFOX ===================

 

FF - ProfilePath - c:\docume~1\admini~1\applic~1\mozilla\firefox\profiles\5jkhhyjf.default\

FF - prefs.js: browser.search.selectedEngine - Wikipedia (sv)

FF - prefs.js: browser.startup.homepage - hxxp://se.yahoo.com/

FF - prefs.js: keyword.URL - hxxp://www.google.com/search?sourceid=navclient&hl=sv&q=

FF - prefs.js: network.proxy.type - 0

FF - component: c:\documents and settings\administratör\application data\mozilla\firefox\profiles\5jkhhyjf.default\extensions\{3112ca9c-de6d-4884-a869-9855de68056c}\components\frozen.dll

FF - plugin: c:\program\google\google earth\plugin\npgeplugin.dll

FF - plugin: c:\program\google\update\1.2.183.39\npGoogleOneClick8.dll

FF - plugin: c:\program\java\jre6\bin\new_plugin\npdeployJava1.dll

FF - HiddenExtension: Java Console: No Registry Reference - c:\program\mozilla firefox\extensions\{CAFEEFAC-0016-0000-0021-ABCDEFFEDCBA}

FF - HiddenExtension: Java Console: No Registry Reference - c:\program\mozilla firefox\extensions\{CAFEEFAC-0016-0000-0022-ABCDEFFEDCBA}

 

---- FIREFOX POLICIES ----

c:\program\mozilla firefox\greprefs\all.js - pref("browser.visited_color", "#551A8B");

c:\program\mozilla firefox\greprefs\all.js - pref("network.IDN.whitelist.xn--mgbaam7a8h", true);

c:\program\mozilla firefox\greprefs\all.js - pref("network.IDN.whitelist.xn--fiqz9s", true); // Traditional

c:\program\mozilla firefox\greprefs\all.js - pref("network.IDN.whitelist.xn--fiqs8s", true); // Simplified

c:\program\mozilla firefox\greprefs\all.js - pref("network.IDN.whitelist.xn--j6w193g", true);

c:\program\mozilla firefox\greprefs\all.js - pref("network.IDN.whitelist.xn--mgberp4a5d4ar", true);

c:\program\mozilla firefox\greprefs\all.js - pref("network.IDN.whitelist.xn--mgberp4a5d4a87g", true);

c:\program\mozilla firefox\greprefs\all.js - pref("network.IDN.whitelist.xn--mgbqly7c0a67fbc", true);

c:\program\mozilla firefox\greprefs\all.js - pref("network.IDN.whitelist.xn--mgbqly7cvafr", true);

c:\program\mozilla firefox\greprefs\all.js - pref("network.IDN.whitelist.xn--kpry57d", true); // Traditional

c:\program\mozilla firefox\greprefs\all.js - pref("network.IDN.whitelist.xn--kprw13d", true); // Simplified

c:\program\mozilla firefox\defaults\pref\firefox-l10n.js - pref("browser.fixup.alternate.suffix", ".se");

c:\program\mozilla firefox\defaults\pref\firefox.js - pref("browser.videoFeeds.handler", "ask");

 

============= SERVICES / DRIVERS ===============

 

R1 NGS;Norman General Security Driver;c:\program\norman\ngs\bin\ngs.sys [2010-8-19 26744]

R1 NPROSEC;Norman Security driver;c:\program\norman\ngs\bin\nprosec.sys [2010-8-19 72392]

R1 tdi_nf;Norman Network Filter TDIL driver;c:\windows\system32\drivers\tdi_nf.sys [2010-8-19 376136]

R2 Ndiskio;Ndiskio;c:\program\norman\nse\bin\Ndiskio.sys [2010-3-17 22880]

R2 NeroRegInCDSrv;Nero Registry InCD Service;c:\program\nero\nero8\incd\NBHRegInCDSrv.exe [2008-8-8 53032]

R2 NNFSVC;Norman Network Filtering service;c:\program\norman\ngs\bin\nnf.exe [2010-8-19 219904]

R2 Norman ZANDA;Norman ZANDA;c:\program\norman\npm\bin\Zanda.exe [2009-10-7 301192]

R2 NPFSvc32;Norman Personal Firewall Service;c:\program\norman\npf\bin\npfsvc32.exe [2010-3-17 286328]

R2 NPROSECSVC;Norman Security service;c:\program\norman\ngs\bin\nprosec.exe [2010-8-19 103016]

R2 nregsec;Norman Registry Security driver;c:\program\norman\ngs\bin\nregsec.sys [2010-8-19 40384]

R2 NVOY;Norman Resource Provider;c:\program\norman\npm\bin\nvoy.exe [2010-3-17 98776]

R2 sprtsvc_teliada;SupportSoft Sprocket Service (teliada);c:\program\telia\supportassistenten\bin\sprtsvc.exe [2010-7-8 206120]

R2 tgsrvc_teliada;SupportSoft Repair Service (teliada);c:\program\telia\supportassistenten\bin\tgsrvc.exe [2010-7-8 185640]

R3 NASS;Norman Anti Spam Service;c:\program\norman\nsc\bin\nassvc32.exe [2010-3-17 135880]

R3 nnetsec;Norman Network Security service;c:\windows\system32\drivers\nnetsec.sys [2010-8-19 48272]

R3 NNetSecC;Norman Network Filter NDIS common driver;c:\program\norman\ngs\bin\nnetsecc.sys [2010-8-19 29968]

R3 nsesvc;Norman Scanner Engine Service;c:\program\norman\nse\bin\Nsesvc.exe [2010-6-20 282624]

R3 NUAA;Norman User Activity Agent;c:\program\norman\npc\bin\nuaa.exe [2010-3-17 99656]

R3 NvcMFlt;NvcMFlt;c:\windows\system32\drivers\nvcw32mf.sys [2010-3-17 21832]

R3 nvcoas;Norman Virus Control on-access component;c:\program\norman\nvc\bin\Nvcoas.exe [2010-3-17 210248]

R3 NVHDA;Service for NVIDIA High Definition Audio Driver;c:\windows\system32\drivers\nvhda32.sys [2010-2-22 57248]

R3 Scheduler;Norman Scheduler Service;c:\program\norman\npm\bin\scheduler.exe [2010-3-17 133272]

S2 gupdate;Tjänsten Google Update (gupdate);c:\program\google\update\GoogleUpdate.exe [2010-6-5 136176]

S3 Ambfilt;Ambfilt;c:\windows\system32\drivers\Ambfilt.sys [2010-2-13 1684736]

 

=============== Created Last 30 ================

 

2010-11-06 15:08:09 -------- d--h--r- c:\documents and settings\administratör\Recent

2010-10-23 13:11:36 73728 ----a-w- c:\windows\system32\javacpl.cpl

2010-10-23 12:00:31 -------- d-----w- c:\windows\system32\wbem\repository\FS

2010-10-23 12:00:31 -------- d-----w- c:\windows\system32\wbem\Repository

2010-10-21 19:33:33 -------- d-----w- c:\program\delade filer\Java(3)

 

==================== Find3M ====================

 

2010-10-23 13:11:27 472808 ----a-w- c:\windows\system32\deployJava1.dll

 

============= FINISH: 16:44:45,96 ===============

 

 

Det verkar som det lyckades. Hoppas att den bifogade Attach.textfilen också går att öppna.

Puh. Det var första gången jag gjort sånt här. :unsure:

 

//Hälsn. CDP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som det lyckades. Hoppas att den bifogade Attach.textfilen också går att öppna.

Puh. Det var första gången jag gjort sånt här. :unsure:

 

//Hälsn. CDP

 

Hoppsan nu måste du visst städa efter mej igen.

Du får snart skicka en räkning på städhjälp. :D

 

//CDP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har gjort precis som du skulle! :)

 

Det ser ut som att Service Pack 3 till XP inte är installerad. Utan Service Pack 3 får man inga säkerhetsuppdateringar sedan i juli, vilket innebär att datorn är väldigt lätt att infektera.

 

Det ser ut som att du installerade Norman 18 augusti. Kan det vara ungefär då som ditt problem började?

Dina problem skulle kunna bero på Norman. Hade du en äldre version av Norman innan dess eller ett annat antivirusprogram?

Har du köpt antivirusprogrammet direkt från Norman eller kommer det från en internetleverantör eller liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"DET ser ut SOM ATT du installerade Norman 18 augusti. Kan DET Vara ungefär da SOM Ditt problem började?

Dina problem skulle kunna Bero In Norman. Hade du en äldre version AV Norman innan Deß Eller ETT Annat antivirusprogram?

Har du köpt antivirusprogrammet Direkt fran Norman Eller Kommer DET fran en internetleverantör Eller liknande."

 

 

Nej, nuvarande Norman är det enda AV.progr. jag haft då detta är en ny dator. (Hembygge av en datorbyggarvan bekant). Köpt från Kopmlett .se

 

Allt är installerat av byggaren så även Norman som är köpt direkt från Norman s.k. trefamiljers licens.

Men det är också så att AVG Antivirus 9.0 som jag hade på min gamla dator finns med på Progr. Ccleaner under fliken Applikationer\Tillberhör.

Detta har jag påpekat för min datorbyggare men han påstår att han aldrig haft detta AV-programm inlagt på den här datorn under bygget.

 

Däremot har jag kopierat över "Mina dokument" Favoriter mm. från G:la datorn, har det kunnat kommit med nåt från AVG därifrån kanske?

Skulle gärna villa ha bort den där AVG-posten från Ccleaner, ev. om den finns i registret också, men vet ej hur man gör.

 

Kan också säga att datorproblemen började senare än när Norman vart installerat.

Ett problem som dock har funnits hela tiden jag haft denna dator c:a 3 mån. är att datorn hänger sej ibland när jag ansluter USB-minnet.

Har uppdaterat drivrutiner till USB-portarna det vart lite bättre men hänger sej fortfarande ibland.

Nämner detta om det ev. kan ha nåt samband.

 

//CDP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du borde ta och läxa upp din datorbyggare som inte har installerat Service Pack 3 i så fall. Lämna dig en dator med ett Windows som har säkerhetshål är ju vansinnigt. Även VLC är en gammal version med säkerhetshål.

 

Jag har ingen aning om varifrån CCleaner hämtar uppgifter om vilka program som ska visas på Applikationer-fliken, men det låter väldigt osannolikt att det skulle vara från filer som ligger i Mina dokument eller i Favoriter. Har du kollat om det finns något AVG i Program-mappen?

Enligt loggen finns det inga AVG-filer som körs i datorn så AVG kan inte påverka surfningen i alla fall.

 

Med OTL kan man se vad som hänt i datorn under tre månader i ställer för en månad som DDS visar. Spara OTL på Skrivbordet.

http://oldtimer.geekstogo.com/OTL.exe

Stäng alla program.

Kör OTL (i Vista högerklicka och Kör som administratör).

Under Output högt upp så välj Minimal Output.

Tryck på Run Scan och låt programmet köra ostört.

 

När det är klart så skapas två loggfiler på Skrivbordet, OTL.txt och Extras.txt. I ditt svar klistrar du in loggen OTL.txt. Medan du bifogar Extras.txt som en fil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du borde ta och läxa upp din datorbyggare som inte har installerat Service Pack 3 i så fall. Lämna dig en dator med ett Windows som har säkerhetshål är ju vansinnigt. Även VLC är en gammal version med säkerhetshål.

 

Jag har ingen aning om varifrån CCleaner hämtar uppgifter om vilka program som ska visas på Applikationer-fliken, men det låter väldigt osannolikt att det skulle vara från filer som ligger i Mina dokument eller i Favoriter. Har du kollat om det finns något AVG i Program-mappen?

Enligt loggen finns det inga AVG-filer som körs i datorn så AVG kan inte påverka surfningen i alla fall.

 

Med OTL kan man se vad som hänt i datorn under tre månader i ställer för en månad som DDS visar. Spara OTL på Skrivbordet.

http://oldtimer.geekstogo.com/OTL.exe

Stäng alla program.

Kör OTL (i Vista högerklicka och Kör som administratör).

Under Output högt upp så välj Minimal Output.

Tryck på Run Scan och låt programmet köra ostört.

 

När det är klart så skapas två loggfiler på Skrivbordet, OTL.txt och Extras.txt. I ditt svar klistrar du in loggen OTL.txt. Medan du bifogar Extras.txt som en fil.

 

 

Hej .

I utforskaren C:\program finns en AVG mapp men den är tom.

Kan jag högerklicka och ta bort den?

 

Och nu ska jag försöka att klistra in OTL.

//CDP

 

 

OTL logfile created on: 2010-11-10 21:43:31 - Run 2

OTL by OldTimer - Version 3.2.17.3 Folder = C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord

Windows XP Professional Edition Service Pack 2 (Version = 5.1.2600) - Type = NTWorkstation

Internet Explorer (Version = 8.0.6001.18702)

Locale: 0000041D | Country: Sverige | Language: SVE | Date Format: yyyy-MM-dd

 

2,00 Gb Total Physical Memory | 1,00 Gb Available Physical Memory | 63,00% Memory free

4,00 Gb Paging File | 3,00 Gb Available in Paging File | 85,00% Paging File free

Paging file location(s): C:\pagefile.sys 2046 4092 [binary data]

 

%SystemDrive% = C: | %SystemRoot% = C:\WINDOWS | %ProgramFiles% = C:\Program

Drive C: | 298,08 Gb Total Space | 287,06 Gb Free Space | 96,30% Space Free | Partition Type: NTFS

Drive E: | 232,88 Gb Total Space | 230,89 Gb Free Space | 99,14% Space Free | Partition Type: NTFS

 

Computer Name: HEMMA-C5BA9623D | User Name: Administratör | Logged in as Administrator.

Boot Mode: Normal | Scan Mode: Current user

Company Name Whitelist: Off | Skip Microsoft Files: Off | No Company Name Whitelist: On | File Age = 30 Days

 

========== Processes (SafeList) ==========

 

PRC - C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\OTL.exe (OldTimer Tools)

PRC - C:\Program\Delade filer\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe (Adobe Systems Incorporated)

PRC - C:\Program\Norman\nvc\bin\Nvcoas.exe (Norman ASA)

PRC - C:\Program\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe (Google Inc.)

PRC - C:\Program\Norman\Ngs\Bin\nnf.exe (Norman ASA)

PRC - C:\Program\Norman\Nse\Bin\Nsesvc.exe (Norman ASA)

PRC - C:\Program\Norman\Nsc\Bin\nassvc32.exe (Norman ASA)

PRC - C:\Program\Norman\Nsc\Bin\NOELauncher.exe (Norman ASA)

PRC - C:\Program\Norman\NPF\Bin\npfsvc32.exe (Norman ASA)

PRC - C:\Program\Norman\Npm\Bin\Zanda.exe (Norman ASA)

PRC - C:\Program\Delade filer\Java\Java Update\jusched.exe (Sun Microsystems, Inc.)

PRC - C:\Program\Telia\Supportassistenten\bin\tgsrvc.exe (SupportSoft, Inc.)

PRC - C:\Program\Telia\Supportassistenten\bin\sprtsvc.exe (SupportSoft, Inc.)

PRC - C:\Program\Telia\Supportassistenten\bin\sprtcmd.exe (SupportSoft, Inc.)

PRC - C:\Program\Norman\Ngs\Bin\nprosec.exe (Norman ASA)

PRC - C:\Program\Norman\Npm\Bin\nvoy.exe (Norman ASA)

PRC - C:\Program\Norman\Npm\Bin\Zlh.exe (Norman ASA)

PRC - C:\Program\Norman\nvc\bin\Nip.exe (Norman ASA)

PRC - C:\Program\Norman\Npm\Bin\scheduler.exe (Norman ASA)

PRC - C:\Program\Norman\Npc\Bin\nuaa.exe (Norman ASA)

PRC - C:\Program\Norman\Npm\Bin\elogsvc.exe (Norman ASA)

PRC - C:\Program\Norman\nvc\bin\CClaw.exe (Norman ASA)

PRC - C:\Program\Norman\Npm\Bin\Njeeves.exe (Norman ASA)

PRC - C:\Program\ASUS\PC Probe II\Probe2.exe (ASUS)

PRC - C:\Program\ASUS\AASP\1.00.95\aaCenter.exe ()

PRC - C:\Program\Nero\Nero8\InCD\NBHGui.exe (Nero AG)

PRC - C:\Program\Nero\Nero8\InCD\NBHRegInCDSrv.exe (Nero AG)

PRC - C:\Program\Nero\Nero8\InCD\InCDsrv.exe (Nero AG)

PRC - C:\Program\Nero\Nero8\InCD\InCD.exe (Nero AG)

PRC - C:\Program\Delade filer\Nero\Lib\NMIndexStoreSvr.exe (Nero AG)

PRC - C:\Program\Delade filer\Nero\Lib\NMIndexingService.exe (Nero AG)

PRC - C:\WINDOWS\explorer.exe (Microsoft Corporation)

PRC - C:\Program\ScanSoft\OmniPagePro12.0\opware12.exe (ScanSoft, Inc.)

 

 

========== Modules (SafeList) ==========

 

MOD - C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\OTL.exe (OldTimer Tools)

MOD - C:\Program\Telia\Supportassistenten\bin\sprthook.dll (SupportSoft, Inc.)

MOD - C:\Program\Norman\Nsc\Bin\oehook.dll (Norman A.S.A.)

MOD - C:\Program\Norman\nvc\bin\Niphk.dll (Norman ASA)

MOD - C:\WINDOWS\system32\msvcp60.dll (Microsoft Corporation)

MOD - C:\WINDOWS\WinSxS\x86_Microsoft.Windows.Common-Controls_6595b64144ccf1df_6.0.2600.2180_x-ww_a84f1ff9\comctl32.dll (Microsoft Corporation)

MOD - C:\Program\ScanSoft\OmniPagePro12.0\ophook12.dll (ScanSoft, Inc.)

 

 

========== Win32 Services (SafeList) ==========

 

SRV - (HidServ) -- C:\WINDOWS\System32\hidserv.dll File not found

SRV - (nvcoas) -- C:\Program\Norman\Nvc\Bin\nvcoas.exe (Norman ASA)

SRV - (NNFSVC) -- C:\Program\Norman\Ngs\Bin\Nnf.exe (Norman ASA)

SRV - (nsesvc) -- C:\Program\Norman\Nse\Bin\NSESVC.EXE (Norman ASA)

SRV - (NASS) -- C:\Program\Norman\nsc\bin\nassvc32.exe (Norman ASA)

SRV - (NPFSvc32) -- C:\Program\Norman\npf\bin\npfsvc32.exe (Norman ASA)

SRV - (Norman ZANDA) -- C:\Program\Norman\Npm\Bin\Zanda.exe (Norman ASA)

SRV - (tgsrvc_teliada) SupportSoft Repair Service (teliada) -- C:\Program\Telia\Supportassistenten\bin\tgsrvc.exe (SupportSoft, Inc.)

SRV - (sprtsvc_teliada) SupportSoft Sprocket Service (teliada) -- C:\Program\Telia\Supportassistenten\bin\sprtsvc.exe (SupportSoft, Inc.)

SRV - (NPROSECSVC) -- C:\Program\Norman\Ngs\Bin\Nprosec.exe (Norman ASA)

SRV - (NVOY) -- C:\Program\Norman\npm\bin\nvoy.exe (Norman ASA)

SRV - (Scheduler) -- C:\Program\Norman\Npm\Bin\scheduler.exe (Norman ASA)

SRV - (NUAA) -- C:\Program\Norman\npc\bin\nuaa.exe (Norman ASA)

SRV - (eLoggerSvc6) -- C:\Program\Norman\Npm\Bin\Elogsvc.exe (Norman ASA)

SRV - (Norman NJeeves) -- C:\Program\Norman\Npm\Bin\Njeeves.exe (Norman ASA)

SRV - (SupportSoft RemoteAssist) -- C:\Program\Delade filer\supportsoft\bin\ssrc.exe (SupportSoft, Inc.)

SRV - (NeroRegInCDSrv) -- C:\Program\Nero\Nero8\InCD\NBHRegInCDSrv.exe (Nero AG)

SRV - (InCDsrv) -- C:\Program\Nero\Nero8\InCD\InCDsrv.exe (Nero AG)

SRV - (NMIndexingService) -- C:\Program\Delade filer\Nero\Lib\NMIndexingService.exe (Nero AG)

SRV - (odserv) -- C:\Program\Delade filer\Microsoft Shared\OFFICE12\ODSERV.EXE (Microsoft Corporation)

SRV - (ose) -- C:\Program\Delade filer\Microsoft Shared\Source Engine\OSE.EXE (Microsoft Corporation)

 

 

========== Driver Services (SafeList) ==========

 

DRV - (nnetsec) -- C:\WINDOWS\system32\drivers\nnetsec.sys (Norman ASA)

DRV - (NNetSecC) -- C:\Program\Norman\Ngs\Bin\nnetsecc.sys (Norman ASA)

DRV - (nregsec) -- C:\Program\Norman\Ngs\Bin\nregsec.sys (Norman ASA)

DRV - (tdi_nf) -- C:\WINDOWS\system32\drivers\tdi_nf.sys (Norman ASA)

DRV - (NPROSEC) -- C:\Program\Norman\Ngs\Bin\nprosec.sys (Norman ASA)

DRV - (NGS) -- c:\Program\Norman\Ngs\Bin\ngs.sys (Norman ASA)

DRV - (Ndiskio) -- C:\Program\Norman\Nse\Bin\Ndiskio.sys (Norman ASA)

DRV - (NvcMFlt) -- C:\WINDOWS\system32\drivers\nvcw32mf.sys (Norman ASA)

DRV - (nv) -- C:\WINDOWS\system32\drivers\nv4_mini.sys (NVIDIA Corporation)

DRV - (NVHDA) -- C:\WINDOWS\system32\drivers\nvhda32.sys (NVIDIA Corporation)

DRV - (IntcAzAudAddService) Service for Realtek HD Audio (WDM) -- C:\WINDOWS\system32\drivers\RtkHDAud.sys (Realtek Semiconductor Corp.)

DRV - (L1e) -- C:\WINDOWS\system32\drivers\l1e51x86.sys (Atheros Communications, Inc.)

DRV - (InCDfs) -- C:\WINDOWS\system32\drivers\InCDfs.sys (Nero AG)

DRV - (incdrm) -- C:\WINDOWS\system32\drivers\InCDRm.sys (Nero AG)

DRV - (InCDPass) -- C:\WINDOWS\system32\drivers\InCDPass.sys (Nero AG)

DRV - (Ambfilt) -- C:\WINDOWS\system32\drivers\Ambfilt.sys (Creative)

DRV - (AsIO) -- C:\WINDOWS\system32\drivers\AsIO.sys ()

DRV - (Monfilt) -- C:\WINDOWS\system32\drivers\Monfilt.sys (Creative Technology Ltd.)

DRV - (HDAudBus) -- C:\WINDOWS\system32\drivers\Hdaudbus.sys (Windows ® Server 2003 DDK provider)

DRV - (MTsensor) -- C:\WINDOWS\system32\drivers\ASACPI.sys ()

DRV - (DgiVecp) -- C:\WINDOWS\system32\drivers\DGIVECP.SYS (Samsung Electronics Co., Ltd.)

 

 

========== Standard Registry (SafeList) ==========

 

 

========== Internet Explorer ==========

 

 

IE - HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.telia.se/

IE - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings: "ProxyEnable" = 0

 

========== FireFox ==========

 

FF - prefs.js..browser.search.defaultenginename: "Google"

FF - prefs.js..browser.search.selectedEngine: "Wikipedia (sv)"

FF - prefs.js..browser.startup.homepage: "http://se.yahoo.com/"

FF - prefs.js..extensions.enabledItems: {b9db16a4-6edc-47ec-a1f4-b86292ed211d}:4.8

FF - prefs.js..extensions.enabledItems: {CAFEEFAC-0016-0000-0021-ABCDEFFEDCBA}:6.0.21

FF - prefs.js..extensions.enabledItems: {CAFEEFAC-0016-0000-0022-ABCDEFFEDCBA}:6.0.22

FF - prefs.js..extensions.enabledItems: jqs@sun.com:1.0

FF - prefs.js..keyword.URL: "http://www.google.com/search?sourceid=navclient&hl=sv&q="

FF - prefs.js..network.proxy.type: 0

 

FF - HKLM\software\mozilla\Mozilla Firefox 3.6.12\extensions\\Components: C:\Program\Mozilla Firefox\components [2010-11-01 10:48:15 | 000,000,000 | ---D | M]

FF - HKLM\software\mozilla\Mozilla Firefox 3.6.12\extensions\\Plugins: C:\Program\Mozilla Firefox\plugins [2010-10-28 18:43:03 | 000,000,000 | ---D | M]

 

[2010-06-05 12:50:40 | 000,000,000 | ---D | M] -- C:\Documents and Settings\Administratör\Application Data\Mozilla\Extensions

[2010-10-26 22:54:05 | 000,000,000 | ---D | M] -- C:\Documents and Settings\Administratör\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\5jkhhyjf.default\extensions

[2010-09-02 17:26:06 | 000,000,000 | ---D | M] (Google Toolbar for Firefox) -- C:\Documents and Settings\Administratör\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\5jkhhyjf.default\extensions\{3112ca9c-de6d-4884-a869-9855de68056c}

[2010-08-20 09:48:31 | 000,000,000 | ---D | M] (DownloadHelper) -- C:\Documents and Settings\Administratör\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\5jkhhyjf.default\extensions\{b9db16a4-6edc-47ec-a1f4-b86292ed211d}

[2010-10-26 22:36:49 | 000,000,000 | ---D | M] -- C:\Program\Mozilla Firefox\extensions

[2010-10-23 12:59:57 | 000,000,000 | ---D | M] (Java Console) -- C:\Program\Mozilla Firefox\extensions\{CAFEEFAC-0016-0000-0021-ABCDEFFEDCBA}

[2010-10-23 14:11:37 | 000,000,000 | ---D | M] (Java Console) -- C:\Program\Mozilla Firefox\extensions\{CAFEEFAC-0016-0000-0022-ABCDEFFEDCBA}

[2010-10-23 14:11:27 | 000,472,808 | ---- | M] (Sun Microsystems, Inc.) -- C:\Program\Mozilla Firefox\plugins\npdeployJava1.dll

[2010-10-23 14:14:46 | 000,001,470 | ---- | M] () -- C:\Program\Mozilla Firefox\searchplugins\allaannonser-sv-SE.xml

[2010-10-23 14:14:46 | 000,002,670 | ---- | M] () -- C:\Program\Mozilla Firefox\searchplugins\prisjakt-sv-SE.xml

[2010-10-23 14:14:46 | 000,000,948 | ---- | M] () -- C:\Program\Mozilla Firefox\searchplugins\tyda-sv-SE.xml

[2010-10-23 14:14:46 | 000,001,174 | ---- | M] () -- C:\Program\Mozilla Firefox\searchplugins\wikipedia-sv-SE.xml

[2010-10-23 14:14:46 | 000,000,951 | ---- | M] () -- C:\Program\Mozilla Firefox\searchplugins\yahoo-sv-SE.xml

 

O1 HOSTS File: ([2001-09-28 15:00:00 | 000,000,710 | ---- | M]) - C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts

O1 - Hosts: 127.0.0.1 localhost

O2 - BHO: (Adobe PDF Link Helper) - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program\Delade filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll (Adobe Systems Incorporated)

O2 - BHO: (Google Toolbar Helper) - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - C:\Program\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll (Google Inc.)

O2 - BHO: (Google Toolbar Notifier BHO) - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Program\Google\GoogleToolbarNotifier\5.6.5805.1910\swg.dll (Google Inc.)

O3 - HKLM\..\Toolbar: (Google Toolbar) - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\Program\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll (Google Inc.)

O3 - HKCU\..\Toolbar\WebBrowser: (Google Toolbar) - {2318C2B1-4965-11D4-9B18-009027A5CD4F} - C:\Program\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll (Google Inc.)

O4 - HKLM..\Run: [Adobe ARM] C:\Program\Delade filer\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe (Adobe Systems Incorporated)

O4 - HKLM..\Run: [ASUS Update Checker] C:\Program\ASUS\ASUSUpdate\UpdateChecker\UpdateChecker.exe ()

O4 - HKLM..\Run: [inCD] C:\Program\Nero\Nero8\InCD\InCD.exe (Nero AG)

O4 - HKLM..\Run: [Launch PC Probe II] C:\Program\ASUS\PC Probe II\Probe2.exe (ASUS)

O4 - HKLM..\Run: [NeroFilterCheck] C:\Program\Delade filer\Nero\Lib\NeroCheck.exe (Nero AG)

O4 - HKLM..\Run: [NOELauncher] C:\Program\Norman\nsc\bin\NOELauncher.exe (Norman ASA)

O4 - HKLM..\Run: [Norman ZANDA] C:\Program\Norman\Npm\Bin\ZLH.EXE (Norman ASA)

O4 - HKLM..\Run: [NPCTray] C:\Program\Norman\npc\bin\npc_tray.exe (Norman ASA)

O4 - HKLM..\Run: [NvCplDaemon] C:\WINDOWS\System32\NvCpl.DLL (NVIDIA Corporation)

O4 - HKLM..\Run: [NvMediaCenter] C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.DLL (NVIDIA Corporation)

O4 - HKLM..\Run: [Opware12] C:\Program\ScanSoft\OmniPagePro12.0\Opware12.exe (ScanSoft, Inc.)

O4 - HKLM..\Run: [securDisc] C:\Program\Nero\Nero8\InCD\NBHGui.exe (Nero AG)

O4 - HKLM..\Run: [sunJavaUpdateSched] C:\Program\Delade filer\Java\Java Update\jusched.exe (Sun Microsystems, Inc.)

O4 - HKLM..\Run: [Telia] C:\Program\Telia\Supportassistenten\bin\sprtcmd.exe (SupportSoft, Inc.)

O4 - HKCU..\Run: [indxStoreSvr_{79662E04-7C6C-4d9f-84C7-88D8A56B10AA}] C:\Program\Delade filer\Nero\Lib\NMIndexStoreSvr.exe (Nero AG)

O4 - HKCU..\Run: [swg] C:\Program\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe (Google Inc.)

O4 - Startup: C:\Documents and Settings\All Users\Start-meny\Program\Autostart\Adobe Gamma Loader.exe.lnk = C:\Program\Delade filer\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe (Adobe Systems, Inc.)

O6 - HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\policies\Explorer: HonorAutoRunSetting = 1

O7 - HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\policies\Explorer: NoDriveTypeAutoRun = 145

O8 - Extra context menu item: Google Sidewiki... - C:\Program\Google\Google Toolbar\Component\GoogleToolbarDynamic_mui_en_950DF09FAB501E03.dll (Google Inc.)

O10 - Protocol_Catalog9\Catalog_Entries\000000000001 - C:\Program\Norman\ngs\bin\nlf.dll (Norman ASA)

O10 - Protocol_Catalog9\Catalog_Entries\000000000002 - C:\Program\Norman\ngs\bin\nlf.dll (Norman ASA)

O10 - Protocol_Catalog9\Catalog_Entries\000000000003 - C:\Program\Norman\ngs\bin\nlf.dll (Norman ASA)

O10 - Protocol_Catalog9\Catalog_Entries\000000000015 - C:\Program\Norman\ngs\bin\nlf.dll (Norman ASA)

O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204 (Windows Genuine Advantage Validation Tool)

O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1268846063343 (WUWebControl Class)

O16 - DPF: {8AD9C840-044E-11D1-B3E9-00805F499D93} http://java.sun.com/update/1.6.0/jinstall-1_6_0_22-windows-i586.cab'>http://java.sun.com/update/1.6.0/jinstall-1_6_0_22-windows-i586.cab'>http://java.sun.com/update/1.6.0/jinstall-1_6_0_22-windows-i586.cab (Java Plug-in 1.6.0_22)

O16 - DPF: {CAFEEFAC-0016-0000-0022-ABCDEFFEDCBA} http://java.sun.com/update/1.6.0/jinstall-1_6_0_22-windows-i586.cab (Java Plug-in 1.6.0_22)

O16 - DPF: {CAFEEFAC-FFFF-FFFF-FFFF-ABCDEFFEDCBA} http://java.sun.com/update/1.6.0/jinstall-1_6_0_22-windows-i586.cab (Java Plug-in 1.6.0_22)

O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab (Shockwave Flash Object)

O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\Parameters: DhcpNameServer = 195.67.199.6 195.67.199.7

O18 - Protocol\Handler\http\0x00000001 {E1D2BF42-A96B-11d1-9C6B-0000F875AC61} - C:\Program\Delade filer\System\Ole DB\MSDAIPP.DLL (Microsoft Corporation)

O18 - Protocol\Handler\http\oledb {E1D2BF40-A96B-11d1-9C6B-0000F875AC61} - C:\Program\Delade filer\System\Ole DB\MSDAIPP.DLL (Microsoft Corporation)

O18 - Protocol\Handler\https\0x00000001 {E1D2BF42-A96B-11d1-9C6B-0000F875AC61} - C:\Program\Delade filer\System\Ole DB\MSDAIPP.DLL (Microsoft Corporation)

O18 - Protocol\Handler\https\oledb {E1D2BF40-A96B-11d1-9C6B-0000F875AC61} - C:\Program\Delade filer\System\Ole DB\MSDAIPP.DLL (Microsoft Corporation)

O18 - Protocol\Handler\ipp\0x00000001 {E1D2BF42-A96B-11d1-9C6B-0000F875AC61} - C:\Program\Delade filer\System\Ole DB\MSDAIPP.DLL (Microsoft Corporation)

O18 - Protocol\Handler\msdaipp\0x00000001 {E1D2BF42-A96B-11d1-9C6B-0000F875AC61} - C:\Program\Delade filer\System\Ole DB\MSDAIPP.DLL (Microsoft Corporation)

O18 - Protocol\Handler\msdaipp\oledb {E1D2BF40-A96B-11d1-9C6B-0000F875AC61} - C:\Program\Delade filer\System\Ole DB\MSDAIPP.DLL (Microsoft Corporation)

O18 - Protocol\Handler\ms-help {314111c7-a502-11d2-bbca-00c04f8ec294} - C:\Program\Delade filer\Microsoft Shared\Help\hxds.dll (Microsoft Corporation)

O18 - Protocol\Filter\text/xml {807563E5-5146-11D5-A672-00B0D022E945} - C:\Program\Delade filer\Microsoft Shared\OFFICE12\MSOXMLMF.DLL (Microsoft Corporation)

O20 - HKLM Winlogon: Shell - (Explorer.exe) - C:\WINDOWS\explorer.exe (Microsoft Corporation)

O24 - Desktop Components:0 (Min aktuella startsida) - About:Home

O24 - Desktop WallPaper: C:\Documents and Settings\Administratör\Lokala inställningar\Application Data\Microsoft\Wallpaper1.bmp

O24 - Desktop BackupWallPaper: C:\Documents and Settings\Administratör\Lokala inställningar\Application Data\Microsoft\Wallpaper1.bmp

O32 - HKLM CDRom: AutoRun - 1

O32 - AutoRun File - [2010-02-13 14:26:00 | 000,000,000 | ---- | M] () - C:\AUTOEXEC.BAT -- [ NTFS ]

O34 - HKLM BootExecute: (autocheck autochk *) - File not found

O35 - HKLM\..comfile [open] -- "%1" %*

O35 - HKLM\..exefile [open] -- "%1" %*

O37 - HKLM\...com [@ = comfile] -- "%1" %*

O37 - HKLM\...exe [@ = exefile] -- "%1" %*

 

========== Files/Folders - Created Within 30 Days ==========

 

[2010-11-10 21:42:18 | 000,000,000 | ---D | C] -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\OTL standardscan

[2010-11-10 21:27:06 | 000,575,488 | ---- | C] (OldTimer Tools) -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\OTL.exe

[2010-11-10 19:52:08 | 000,000,000 | ---D | C] -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\dds programmlogg

[2010-11-08 11:30:34 | 000,000,000 | ---D | C] -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\kemi-filer

[2010-11-06 16:08:09 | 000,000,000 | RH-D | C] -- C:\Documents and Settings\Administratör\Recent

[2010-11-06 15:44:56 | 000,000,000 | ---D | C] -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\Modemfel dell-filer

[2010-11-02 22:37:30 | 000,000,000 | ---D | C] -- C:\WINDOWS\Sun

[2010-10-23 14:11:52 | 000,000,000 | ---D | C] -- C:\Program\Delade filer\Java

[2010-10-23 14:11:36 | 000,153,376 | ---- | C] (Sun Microsystems, Inc.) -- C:\WINDOWS\System32\javaws.exe

[2010-10-23 14:11:36 | 000,145,184 | ---- | C] (Sun Microsystems, Inc.) -- C:\WINDOWS\System32\javaw.exe

[2010-10-23 14:11:36 | 000,145,184 | ---- | C] (Sun Microsystems, Inc.) -- C:\WINDOWS\System32\java.exe

[2010-10-23 14:11:36 | 000,073,728 | ---- | C] (Sun Microsystems, Inc.) -- C:\WINDOWS\System32\javacpl.cpl

[2010-10-23 14:11:24 | 000,000,000 | ---D | C] -- C:\Program\Java

[2010-10-23 13:02:26 | 000,000,000 | ---D | C] -- C:\Documents and Settings\NetworkService\Lokala inställningar\Application Data\Temp

[2010-10-22 18:57:06 | 000,000,000 | ---D | C] -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\Så löser du tre vanliga problem med Internet Explorer 8 Internet, Explorer, Windows, Webbläsaren, Problem, Kompatib-filer

[2010-10-21 20:33:33 | 000,000,000 | ---D | C] -- C:\Program\Delade filer\Java(3)

[3 C:\WINDOWS\*.tmp files -> C:\WINDOWS\*.tmp -> ]

[1 C:\WINDOWS\System32\*.tmp files -> C:\WINDOWS\System32\*.tmp -> ]

 

========== Files - Modified Within 30 Days ==========

 

[2010-11-10 21:27:08 | 000,575,488 | ---- | M] (OldTimer Tools) -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\OTL.exe

[2010-11-10 15:30:16 | 000,398,672 | ---- | M] () -- C:\WINDOWS\System32\perfh01D.dat

[2010-11-10 15:30:16 | 000,395,336 | ---- | M] () -- C:\WINDOWS\System32\perfh009.dat

[2010-11-10 15:30:16 | 000,070,936 | ---- | M] () -- C:\WINDOWS\System32\perfc01D.dat

[2010-11-10 15:30:16 | 000,059,576 | ---- | M] () -- C:\WINDOWS\System32\perfc009.dat

[2010-11-10 15:26:17 | 000,253,748 | ---- | M] () -- C:\WINDOWS\System32\NvApps.xml

[2010-11-10 15:25:58 | 000,000,936 | ---- | M] () -- C:\WINDOWS\tasks\GoogleUpdateTaskMachineCore.job

[2010-11-10 15:25:46 | 000,002,048 | --S- | M] () -- C:\WINDOWS\bootstat.dat

[2010-11-10 00:23:00 | 000,000,940 | ---- | M] () -- C:\WINDOWS\tasks\GoogleUpdateTaskMachineUA.job

[2010-11-09 15:46:36 | 000,000,205 | ---- | M] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\PC för Alla smart.idg.se.URL

[2010-11-08 19:41:25 | 000,000,208 | ---- | M] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\Google.URL

[2010-11-08 11:30:35 | 000,495,095 | ---- | M] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\kemi.html

[2010-11-07 16:41:09 | 000,644,067 | ---- | M] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\Supportassistenten och Zyxel - Telias forum.mht

[2010-11-06 18:56:39 | 000,007,763 | ---- | M] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\Expressen.URL

[2010-11-06 15:54:02 | 000,010,045 | ---- | M] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\Adress till Telia forum.docx

[2010-11-06 15:52:47 | 000,002,485 | ---- | M] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\Microsoft Office Word 2007.lnk

[2010-11-06 15:44:57 | 000,106,185 | ---- | M] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\Modemfel dell.htm

[2010-11-03 00:51:12 | 000,000,638 | ---- | M] () -- C:\Documents and Settings\All Users\Skrivbord\CCleaner.lnk

[2010-11-01 10:44:13 | 000,002,284 | ---- | M] () -- C:\WINDOWS\System32\wpa.dbl

[2010-10-25 22:57:19 | 000,001,697 | ---- | M] () -- C:\Documents and Settings\All Users\Skrivbord\Adobe Reader 9.lnk

[2010-10-23 21:59:30 | 000,000,205 | ---- | M] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\Yahoo! Sverige.url

[2010-10-23 15:16:15 | 000,000,229 | ---- | M] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\Volvo • Sveriges Volvoforum.url

[2010-10-23 14:11:27 | 000,472,808 | ---- | M] (Sun Microsystems, Inc.) -- C:\WINDOWS\System32\deployJava1.dll

[2010-10-23 14:11:27 | 000,153,376 | ---- | M] (Sun Microsystems, Inc.) -- C:\WINDOWS\System32\javaws.exe

[2010-10-23 14:11:27 | 000,145,184 | ---- | M] (Sun Microsystems, Inc.) -- C:\WINDOWS\System32\javaw.exe

[2010-10-23 14:11:27 | 000,145,184 | ---- | M] (Sun Microsystems, Inc.) -- C:\WINDOWS\System32\java.exe

[2010-10-23 14:11:27 | 000,073,728 | ---- | M] (Sun Microsystems, Inc.) -- C:\WINDOWS\System32\javacpl.cpl

[2010-10-23 13:10:57 | 000,001,871 | ---- | M] () -- C:\Documents and Settings\All Users\Skrivbord\Google Earth.lnk

[2010-10-22 23:22:16 | 000,573,140 | ---- | M] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\tipsomxp_se.mht

[2010-10-22 18:57:06 | 000,036,448 | ---- | M] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\Så löser du tre vanliga problem med Internet Explorer 8 Internet, Explorer, Windows, Webbläsaren, Problem, Kompatib.htm

[2010-10-22 11:06:42 | 000,007,684 | ---- | M] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\Aftonbladet.URL

[2010-10-21 22:39:10 | 000,000,217 | ---- | M] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\Bing.url

[2010-10-20 15:44:53 | 000,003,016 | ---- | M] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\Eforum.URL

[2010-10-20 00:22:43 | 000,224,225 | ---- | M] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\Byt svarta Zyxel-modem för stabilare bredband - Aktuellt - Kundservice - Privat - Telia_se.mht

[2010-10-18 23:23:30 | 000,009,982 | ---- | M] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\Installera om eller reparera explorer.docx

[2010-10-18 22:45:11 | 000,010,162 | ---- | M] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\Rep program för explorer 8.docx

[2010-10-17 23:37:31 | 000,837,614 | ---- | M] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\05_Delning_Luppen_Sondag.wmv

[2010-10-17 23:35:10 | 001,101,626 | ---- | M] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\04_Blastjarn_sondagens_lupp_sept_2010_Helltjern.wmv

[3 C:\WINDOWS\*.tmp files -> C:\WINDOWS\*.tmp -> ]

[1 C:\WINDOWS\System32\*.tmp files -> C:\WINDOWS\System32\*.tmp -> ]

 

========== Files Created - No Company Name ==========

 

[2010-11-08 11:30:34 | 000,495,095 | ---- | C] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\kemi.html

[2010-11-07 16:41:07 | 000,644,067 | ---- | C] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\Supportassistenten och Zyxel - Telias forum.mht

[2010-11-06 15:54:02 | 000,010,045 | ---- | C] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\Adress till Telia forum.docx

[2010-11-06 15:44:56 | 000,106,185 | ---- | C] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\Modemfel dell.htm

[2010-11-03 00:51:12 | 000,000,638 | ---- | C] () -- C:\Documents and Settings\All Users\Skrivbord\CCleaner.lnk

[2010-10-23 21:59:30 | 000,000,205 | ---- | C] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\Yahoo! Sverige.url

[2010-10-23 13:10:57 | 000,001,871 | ---- | C] () -- C:\Documents and Settings\All Users\Skrivbord\Google Earth.lnk

[2010-10-22 23:22:13 | 000,573,140 | ---- | C] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\tipsomxp_se.mht

[2010-10-22 18:57:05 | 000,036,448 | ---- | C] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\Så löser du tre vanliga problem med Internet Explorer 8 Internet, Explorer, Windows, Webbläsaren, Problem, Kompatib.htm

[2010-10-20 00:22:41 | 000,224,225 | ---- | C] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\Byt svarta Zyxel-modem för stabilare bredband - Aktuellt - Kundservice - Privat - Telia_se.mht

[2010-10-18 23:23:30 | 000,009,982 | ---- | C] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\Installera om eller reparera explorer.docx

[2010-10-18 22:45:11 | 000,010,162 | ---- | C] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\Rep program för explorer 8.docx

[2010-10-17 23:37:31 | 000,837,614 | ---- | C] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\05_Delning_Luppen_Sondag.wmv

[2010-10-17 23:35:10 | 001,101,626 | ---- | C] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\04_Blastjarn_sondagens_lupp_sept_2010_Helltjern.wmv

[2010-06-08 21:55:39 | 000,000,102 | ---- | C] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Application Data\default.pls

[2010-06-08 21:55:31 | 000,000,069 | ---- | C] () -- C:\WINDOWS\NeroDigital.ini

[2010-06-05 17:45:25 | 000,032,353 | ---- | C] () -- C:\WINDOWS\SGTBox.INI

[2010-06-05 17:41:12 | 000,000,035 | ---- | C] () -- C:\WINDOWS\A4W.INI

[2010-04-11 17:14:10 | 000,210,944 | ---- | C] () -- C:\WINDOWS\System32\MSVCRT10.DLL

[2010-04-11 17:14:09 | 000,000,149 | ---- | C] () -- C:\WINDOWS\KPCMS.INI

[2010-04-01 08:56:34 | 000,000,539 | ---- | C] () -- C:\WINDOWS\MAXLINK.INI

[2010-02-23 12:45:29 | 000,011,832 | ---- | C] () -- C:\WINDOWS\System32\drivers\AsInsHelp64.sys

[2010-02-23 12:45:29 | 000,010,216 | ---- | C] () -- C:\WINDOWS\System32\drivers\AsInsHelp32.sys

[2010-02-13 16:18:57 | 000,024,576 | R--- | C] () -- C:\WINDOWS\System32\AsIO.dll

[2010-02-13 16:18:57 | 000,012,400 | R--- | C] () -- C:\WINDOWS\System32\drivers\AsIO.sys

[2010-02-13 16:15:44 | 000,005,810 | R--- | C] () -- C:\WINDOWS\System32\drivers\ASACPI.sys

[2010-02-13 16:15:39 | 000,001,769 | ---- | C] () -- C:\WINDOWS\Language_trs.ini

[2010-02-13 16:15:36 | 000,020,305 | ---- | C] () -- C:\WINDOWS\Ascd_tmp.ini

[2010-02-13 16:15:36 | 000,010,296 | ---- | C] () -- C:\WINDOWS\System32\drivers\ASUSHWIO.SYS

[2010-02-13 15:18:31 | 000,004,293 | ---- | C] () -- C:\WINDOWS\ODBCINST.INI

[2004-07-17 10:36:38 | 000,027,440 | ---- | C] () -- C:\WINDOWS\System32\drivers\secdrv.sys

 

< End of report >

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gick ju bra :)

Men jag är ledsen, jag glömde be dig ändra inställningen 30 days till 90 days i OTL. Kan du köra om OTL med den ändringen? Extras.txt kommer inte att skapas på nytt.

 

Ta du bort AVG-mappen.

 

Men jag kan se att det är något som är tokigt med din internetanslutning. I Loggboken finns då och då felmeddelanden av typen:

Error - 2010-11-10 16:25:30 | Computer Name = HEMMA-C5BA9623D | Source = Dhcp | ID = 1000

Description = Lånet av IP-adressen 81.230.14x.yy för kortet med nätverksadressen

90E6BACC8D8F har förlorats.

Sådana fel kan uppstå därför att man har blockerat någon Windows-fil i brandväggen. Har du kontroll på vad som är tillåtet resp. blockerat i brandväggen?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gick ju bra :)

Men jag är ledsen, jag glömde be dig ändra inställningen 30 days till 90 days i OTL. Kan du köra om OTL med den ändringen? Extras.txt kommer inte att skapas på nytt.

 

Ta du bort AVG-mappen.

 

Men jag kan se att det är något som är tokigt med din internetanslutning. I Loggboken finns då och då felmeddelanden av typen:

Sådana fel kan uppstå därför att man har blockerat någon Windows-fil i brandväggen. Har du kontroll på vad som är tillåtet resp. blockerat i brandväggen?

 

 

 

Hej.

 

Kan nu också berätta att jag varit i kontakt med Telias kundsupport ang. att modemet ej kan verifieras, och inte heller det nya som jag skaffat.

 

Som jag förväntade mej att dom skulle säga menade dom att felet låg i min utrustning. Och det skulle bero på att jag hade för lång kabel mellan modemet och min dator.

Jag har 5 m. kabel.

I handboken för Zyxel-modemet står det att denna kabel inte får överskrida 50 m. så jag har ju bra marginal.

Men jag kunde tala om för supportern att jag även provat datorn med den medföljande kabeln 2 m. och resultatet var samma.

Då först gick dom med på att göra en kontrollmätning och den visade att det fanns ett fel någonstans i min internetuppkoppling.

Det skall nu felsökas och lovades att jag skulle få ett SMS om resultatet inom 3 dagar.

Har ännu inte hört något efter 2 dagar.

 

Här kommer nu 90-dagarsloggen.

 

 

OTL logfile created on: 2010-11-11 00:07:19 - Run 3

OTL by OldTimer - Version 3.2.17.3 Folder = C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord

Windows XP Professional Edition Service Pack 2 (Version = 5.1.2600) - Type = NTWorkstation

Internet Explorer (Version = 8.0.6001.18702)

Locale: 0000041D | Country: Sverige | Language: SVE | Date Format: yyyy-MM-dd

 

2,00 Gb Total Physical Memory | 1,00 Gb Available Physical Memory | 64,00% Memory free

4,00 Gb Paging File | 3,00 Gb Available in Paging File | 85,00% Paging File free

Paging file location(s): C:\pagefile.sys 2046 4092 [binary data]

 

%SystemDrive% = C: | %SystemRoot% = C:\WINDOWS | %ProgramFiles% = C:\Program

Drive C: | 298,08 Gb Total Space | 287,06 Gb Free Space | 96,30% Space Free | Partition Type: NTFS

Drive E: | 232,88 Gb Total Space | 230,89 Gb Free Space | 99,14% Space Free | Partition Type: NTFS

 

Computer Name: HEMMA-C5BA9623D | User Name: Administratör | Logged in as Administrator.

Boot Mode: Normal | Scan Mode: Current user

Company Name Whitelist: Off | Skip Microsoft Files: Off | No Company Name Whitelist: On | File Age = 90 Days

 

========== Processes (SafeList) ==========

 

PRC - C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\OTL.exe (OldTimer Tools)

PRC - C:\Program\Delade filer\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe (Adobe Systems Incorporated)

PRC - C:\Program\Norman\nvc\bin\Nvcoas.exe (Norman ASA)

PRC - C:\Program\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe (Google Inc.)

PRC - C:\Program\Norman\Ngs\Bin\nnf.exe (Norman ASA)

PRC - C:\Program\Norman\Nse\Bin\Nsesvc.exe (Norman ASA)

PRC - C:\Program\Norman\Nsc\Bin\nassvc32.exe (Norman ASA)

PRC - C:\Program\Norman\Nsc\Bin\NOELauncher.exe (Norman ASA)

PRC - C:\Program\Norman\NPF\Bin\npfsvc32.exe (Norman ASA)

PRC - C:\Program\Norman\Npm\Bin\Zanda.exe (Norman ASA)

PRC - C:\Program\Delade filer\Java\Java Update\jusched.exe (Sun Microsystems, Inc.)

PRC - C:\Program\Telia\Supportassistenten\bin\tgsrvc.exe (SupportSoft, Inc.)

PRC - C:\Program\Telia\Supportassistenten\bin\sprtsvc.exe (SupportSoft, Inc.)

PRC - C:\Program\Telia\Supportassistenten\bin\sprtcmd.exe (SupportSoft, Inc.)

PRC - C:\Program\Norman\Ngs\Bin\nprosec.exe (Norman ASA)

PRC - C:\Program\Norman\Npm\Bin\nvoy.exe (Norman ASA)

PRC - C:\Program\Norman\Npm\Bin\Zlh.exe (Norman ASA)

PRC - C:\Program\Norman\nvc\bin\Nip.exe (Norman ASA)

PRC - C:\Program\Norman\Npm\Bin\scheduler.exe (Norman ASA)

PRC - C:\Program\Norman\Npc\Bin\nuaa.exe (Norman ASA)

PRC - C:\Program\Norman\Npm\Bin\elogsvc.exe (Norman ASA)

PRC - C:\Program\Norman\nvc\bin\CClaw.exe (Norman ASA)

PRC - C:\Program\Norman\Npm\Bin\Njeeves.exe (Norman ASA)

PRC - C:\Program\ASUS\PC Probe II\Probe2.exe (ASUS)

PRC - C:\Program\ASUS\AASP\1.00.95\aaCenter.exe ()

PRC - C:\Program\Nero\Nero8\InCD\NBHGui.exe (Nero AG)

PRC - C:\Program\Nero\Nero8\InCD\NBHRegInCDSrv.exe (Nero AG)

PRC - C:\Program\Nero\Nero8\InCD\InCDsrv.exe (Nero AG)

PRC - C:\Program\Nero\Nero8\InCD\InCD.exe (Nero AG)

PRC - C:\Program\Delade filer\Nero\Lib\NMIndexStoreSvr.exe (Nero AG)

PRC - C:\Program\Delade filer\Nero\Lib\NMIndexingService.exe (Nero AG)

PRC - C:\WINDOWS\explorer.exe (Microsoft Corporation)

PRC - C:\Program\ScanSoft\OmniPagePro12.0\opware12.exe (ScanSoft, Inc.)

 

 

========== Modules (SafeList) ==========

 

MOD - C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\OTL.exe (OldTimer Tools)

MOD - C:\Program\Telia\Supportassistenten\bin\sprthook.dll (SupportSoft, Inc.)

MOD - C:\Program\Norman\Nsc\Bin\oehook.dll (Norman A.S.A.)

MOD - C:\Program\Norman\nvc\bin\Niphk.dll (Norman ASA)

MOD - C:\WINDOWS\system32\msvcp60.dll (Microsoft Corporation)

MOD - C:\WINDOWS\WinSxS\x86_Microsoft.Windows.Common-Controls_6595b64144ccf1df_6.0.2600.2180_x-ww_a84f1ff9\comctl32.dll (Microsoft Corporation)

MOD - C:\Program\ScanSoft\OmniPagePro12.0\ophook12.dll (ScanSoft, Inc.)

 

 

========== Win32 Services (SafeList) ==========

 

SRV - (HidServ) -- C:\WINDOWS\System32\hidserv.dll File not found

SRV - (nvcoas) -- C:\Program\Norman\Nvc\Bin\nvcoas.exe (Norman ASA)

SRV - (NNFSVC) -- C:\Program\Norman\Ngs\Bin\Nnf.exe (Norman ASA)

SRV - (nsesvc) -- C:\Program\Norman\Nse\Bin\NSESVC.EXE (Norman ASA)

SRV - (NASS) -- C:\Program\Norman\nsc\bin\nassvc32.exe (Norman ASA)

SRV - (NPFSvc32) -- C:\Program\Norman\npf\bin\npfsvc32.exe (Norman ASA)

SRV - (Norman ZANDA) -- C:\Program\Norman\Npm\Bin\Zanda.exe (Norman ASA)

SRV - (tgsrvc_teliada) SupportSoft Repair Service (teliada) -- C:\Program\Telia\Supportassistenten\bin\tgsrvc.exe (SupportSoft, Inc.)

SRV - (sprtsvc_teliada) SupportSoft Sprocket Service (teliada) -- C:\Program\Telia\Supportassistenten\bin\sprtsvc.exe (SupportSoft, Inc.)

SRV - (NPROSECSVC) -- C:\Program\Norman\Ngs\Bin\Nprosec.exe (Norman ASA)

SRV - (NVOY) -- C:\Program\Norman\npm\bin\nvoy.exe (Norman ASA)

SRV - (Scheduler) -- C:\Program\Norman\Npm\Bin\scheduler.exe (Norman ASA)

SRV - (NUAA) -- C:\Program\Norman\npc\bin\nuaa.exe (Norman ASA)

SRV - (eLoggerSvc6) -- C:\Program\Norman\Npm\Bin\Elogsvc.exe (Norman ASA)

SRV - (Norman NJeeves) -- C:\Program\Norman\Npm\Bin\Njeeves.exe (Norman ASA)

SRV - (SupportSoft RemoteAssist) -- C:\Program\Delade filer\supportsoft\bin\ssrc.exe (SupportSoft, Inc.)

SRV - (NeroRegInCDSrv) -- C:\Program\Nero\Nero8\InCD\NBHRegInCDSrv.exe (Nero AG)

SRV - (InCDsrv) -- C:\Program\Nero\Nero8\InCD\InCDsrv.exe (Nero AG)

SRV - (NMIndexingService) -- C:\Program\Delade filer\Nero\Lib\NMIndexingService.exe (Nero AG)

SRV - (odserv) -- C:\Program\Delade filer\Microsoft Shared\OFFICE12\ODSERV.EXE (Microsoft Corporation)

SRV - (ose) -- C:\Program\Delade filer\Microsoft Shared\Source Engine\OSE.EXE (Microsoft Corporation)

 

 

========== Driver Services (SafeList) ==========

 

DRV - (nnetsec) -- C:\WINDOWS\system32\drivers\nnetsec.sys (Norman ASA)

DRV - (NNetSecC) -- C:\Program\Norman\Ngs\Bin\nnetsecc.sys (Norman ASA)

DRV - (nregsec) -- C:\Program\Norman\Ngs\Bin\nregsec.sys (Norman ASA)

DRV - (tdi_nf) -- C:\WINDOWS\system32\drivers\tdi_nf.sys (Norman ASA)

DRV - (NPROSEC) -- C:\Program\Norman\Ngs\Bin\nprosec.sys (Norman ASA)

DRV - (NGS) -- c:\Program\Norman\Ngs\Bin\ngs.sys (Norman ASA)

DRV - (Ndiskio) -- C:\Program\Norman\Nse\Bin\Ndiskio.sys (Norman ASA)

DRV - (NvcMFlt) -- C:\WINDOWS\system32\drivers\nvcw32mf.sys (Norman ASA)

DRV - (nv) -- C:\WINDOWS\system32\drivers\nv4_mini.sys (NVIDIA Corporation)

DRV - (NVHDA) -- C:\WINDOWS\system32\drivers\nvhda32.sys (NVIDIA Corporation)

DRV - (IntcAzAudAddService) Service for Realtek HD Audio (WDM) -- C:\WINDOWS\system32\drivers\RtkHDAud.sys (Realtek Semiconductor Corp.)

DRV - (L1e) -- C:\WINDOWS\system32\drivers\l1e51x86.sys (Atheros Communications, Inc.)

DRV - (InCDfs) -- C:\WINDOWS\system32\drivers\InCDfs.sys (Nero AG)

DRV - (incdrm) -- C:\WINDOWS\system32\drivers\InCDRm.sys (Nero AG)

DRV - (InCDPass) -- C:\WINDOWS\system32\drivers\InCDPass.sys (Nero AG)

DRV - (Ambfilt) -- C:\WINDOWS\system32\drivers\Ambfilt.sys (Creative)

DRV - (AsIO) -- C:\WINDOWS\system32\drivers\AsIO.sys ()

DRV - (Monfilt) -- C:\WINDOWS\system32\drivers\Monfilt.sys (Creative Technology Ltd.)

DRV - (HDAudBus) -- C:\WINDOWS\system32\drivers\Hdaudbus.sys (Windows ® Server 2003 DDK provider)

DRV - (MTsensor) -- C:\WINDOWS\system32\drivers\ASACPI.sys ()

DRV - (DgiVecp) -- C:\WINDOWS\system32\drivers\DGIVECP.SYS (Samsung Electronics Co., Ltd.)

 

 

========== Standard Registry (SafeList) ==========

 

 

========== Internet Explorer ==========

 

 

IE - HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.telia.se/

IE - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings: "ProxyEnable" = 0

 

========== FireFox ==========

 

FF - prefs.js..browser.search.defaultenginename: "Google"

FF - prefs.js..browser.search.selectedEngine: "Wikipedia (sv)"

FF - prefs.js..browser.startup.homepage: "http://se.yahoo.com/"

FF - prefs.js..extensions.enabledItems: {b9db16a4-6edc-47ec-a1f4-b86292ed211d}:4.8

FF - prefs.js..extensions.enabledItems: {CAFEEFAC-0016-0000-0021-ABCDEFFEDCBA}:6.0.21

FF - prefs.js..extensions.enabledItems: {CAFEEFAC-0016-0000-0022-ABCDEFFEDCBA}:6.0.22

FF - prefs.js..extensions.enabledItems: jqs@sun.com:1.0

FF - prefs.js..keyword.URL: "http://www.google.com/search?sourceid=navclient&hl=sv&q="

FF - prefs.js..network.proxy.type: 0

 

FF - HKLM\software\mozilla\Mozilla Firefox 3.6.12\extensions\\Components: C:\Program\Mozilla Firefox\components [2010-11-01 10:48:15 | 000,000,000 | ---D | M]

FF - HKLM\software\mozilla\Mozilla Firefox 3.6.12\extensions\\Plugins: C:\Program\Mozilla Firefox\plugins [2010-10-28 18:43:03 | 000,000,000 | ---D | M]

 

[2010-06-05 12:50:40 | 000,000,000 | ---D | M] -- C:\Documents and Settings\Administratör\Application Data\Mozilla\Extensions

[2010-10-26 22:54:05 | 000,000,000 | ---D | M] -- C:\Documents and Settings\Administratör\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\5jkhhyjf.default\extensions

[2010-09-02 17:26:06 | 000,000,000 | ---D | M] (Google Toolbar for Firefox) -- C:\Documents and Settings\Administratör\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\5jkhhyjf.default\extensions\{3112ca9c-de6d-4884-a869-9855de68056c}

[2010-08-20 09:48:31 | 000,000,000 | ---D | M] (DownloadHelper) -- C:\Documents and Settings\Administratör\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\5jkhhyjf.default\extensions\{b9db16a4-6edc-47ec-a1f4-b86292ed211d}

[2010-10-26 22:36:49 | 000,000,000 | ---D | M] -- C:\Program\Mozilla Firefox\extensions

[2010-10-23 12:59:57 | 000,000,000 | ---D | M] (Java Console) -- C:\Program\Mozilla Firefox\extensions\{CAFEEFAC-0016-0000-0021-ABCDEFFEDCBA}

[2010-10-23 14:11:37 | 000,000,000 | ---D | M] (Java Console) -- C:\Program\Mozilla Firefox\extensions\{CAFEEFAC-0016-0000-0022-ABCDEFFEDCBA}

[2010-10-23 14:11:27 | 000,472,808 | ---- | M] (Sun Microsystems, Inc.) -- C:\Program\Mozilla Firefox\plugins\npdeployJava1.dll

[2010-10-23 14:14:46 | 000,001,470 | ---- | M] () -- C:\Program\Mozilla Firefox\searchplugins\allaannonser-sv-SE.xml

[2010-10-23 14:14:46 | 000,002,670 | ---- | M] () -- C:\Program\Mozilla Firefox\searchplugins\prisjakt-sv-SE.xml

[2010-10-23 14:14:46 | 000,000,948 | ---- | M] () -- C:\Program\Mozilla Firefox\searchplugins\tyda-sv-SE.xml

[2010-10-23 14:14:46 | 000,001,174 | ---- | M] () -- C:\Program\Mozilla Firefox\searchplugins\wikipedia-sv-SE.xml

[2010-10-23 14:14:46 | 000,000,951 | ---- | M] () -- C:\Program\Mozilla Firefox\searchplugins\yahoo-sv-SE.xml

 

O1 HOSTS File: ([2001-09-28 15:00:00 | 000,000,710 | ---- | M]) - C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts

O1 - Hosts: 127.0.0.1 localhost

O2 - BHO: (Adobe PDF Link Helper) - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program\Delade filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll (Adobe Systems Incorporated)

O2 - BHO: (Google Toolbar Helper) - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - C:\Program\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll (Google Inc.)

O2 - BHO: (Google Toolbar Notifier BHO) - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Program\Google\GoogleToolbarNotifier\5.6.5805.1910\swg.dll (Google Inc.)

O3 - HKLM\..\Toolbar: (Google Toolbar) - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\Program\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll (Google Inc.)

O3 - HKCU\..\Toolbar\WebBrowser: (Google Toolbar) - {2318C2B1-4965-11D4-9B18-009027A5CD4F} - C:\Program\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll (Google Inc.)

O4 - HKLM..\Run: [Adobe ARM] C:\Program\Delade filer\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe (Adobe Systems Incorporated)

O4 - HKLM..\Run: [ASUS Update Checker] C:\Program\ASUS\ASUSUpdate\UpdateChecker\UpdateChecker.exe ()

O4 - HKLM..\Run: [inCD] C:\Program\Nero\Nero8\InCD\InCD.exe (Nero AG)

O4 - HKLM..\Run: [Launch PC Probe II] C:\Program\ASUS\PC Probe II\Probe2.exe (ASUS)

O4 - HKLM..\Run: [NeroFilterCheck] C:\Program\Delade filer\Nero\Lib\NeroCheck.exe (Nero AG)

O4 - HKLM..\Run: [NOELauncher] C:\Program\Norman\nsc\bin\NOELauncher.exe (Norman ASA)

O4 - HKLM..\Run: [Norman ZANDA] C:\Program\Norman\Npm\Bin\ZLH.EXE (Norman ASA)

O4 - HKLM..\Run: [NPCTray] C:\Program\Norman\npc\bin\npc_tray.exe (Norman ASA)

O4 - HKLM..\Run: [NvCplDaemon] C:\WINDOWS\System32\NvCpl.DLL (NVIDIA Corporation)

O4 - HKLM..\Run: [NvMediaCenter] C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.DLL (NVIDIA Corporation)

O4 - HKLM..\Run: [Opware12] C:\Program\ScanSoft\OmniPagePro12.0\Opware12.exe (ScanSoft, Inc.)

O4 - HKLM..\Run: [securDisc] C:\Program\Nero\Nero8\InCD\NBHGui.exe (Nero AG)

O4 - HKLM..\Run: [sunJavaUpdateSched] C:\Program\Delade filer\Java\Java Update\jusched.exe (Sun Microsystems, Inc.)

O4 - HKLM..\Run: [Telia] C:\Program\Telia\Supportassistenten\bin\sprtcmd.exe (SupportSoft, Inc.)

O4 - HKCU..\Run: [indxStoreSvr_{79662E04-7C6C-4d9f-84C7-88D8A56B10AA}] C:\Program\Delade filer\Nero\Lib\NMIndexStoreSvr.exe (Nero AG)

O4 - HKCU..\Run: [swg] C:\Program\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe (Google Inc.)

O4 - Startup: C:\Documents and Settings\All Users\Start-meny\Program\Autostart\Adobe Gamma Loader.exe.lnk = C:\Program\Delade filer\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe (Adobe Systems, Inc.)

O6 - HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\policies\Explorer: HonorAutoRunSetting = 1

O7 - HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\policies\Explorer: NoDriveTypeAutoRun = 145

O8 - Extra context menu item: Google Sidewiki... - C:\Program\Google\Google Toolbar\Component\GoogleToolbarDynamic_mui_en_950DF09FAB501E03.dll (Google Inc.)

O10 - Protocol_Catalog9\Catalog_Entries\000000000001 - C:\Program\Norman\ngs\bin\nlf.dll (Norman ASA)

O10 - Protocol_Catalog9\Catalog_Entries\000000000002 - C:\Program\Norman\ngs\bin\nlf.dll (Norman ASA)

O10 - Protocol_Catalog9\Catalog_Entries\000000000003 - C:\Program\Norman\ngs\bin\nlf.dll (Norman ASA)

O10 - Protocol_Catalog9\Catalog_Entries\000000000015 - C:\Program\Norman\ngs\bin\nlf.dll (Norman ASA)

O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204 (Windows Genuine Advantage Validation Tool)

O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1268846063343 (WUWebControl Class)

O16 - DPF: {8AD9C840-044E-11D1-B3E9-00805F499D93} http://java.sun.com/update/1.6.0/jinstall-1_6_0_22-windows-i586.cab'>http://java.sun.com/update/1.6.0/jinstall-1_6_0_22-windows-i586.cab'>http://java.sun.com/update/1.6.0/jinstall-1_6_0_22-windows-i586.cab (Java Plug-in 1.6.0_22)

O16 - DPF: {CAFEEFAC-0016-0000-0022-ABCDEFFEDCBA} http://java.sun.com/update/1.6.0/jinstall-1_6_0_22-windows-i586.cab (Java Plug-in 1.6.0_22)

O16 - DPF: {CAFEEFAC-FFFF-FFFF-FFFF-ABCDEFFEDCBA} http://java.sun.com/update/1.6.0/jinstall-1_6_0_22-windows-i586.cab (Java Plug-in 1.6.0_22)

O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab (Shockwave Flash Object)

O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\Parameters: DhcpNameServer = 195.67.199.6 195.67.199.7

O18 - Protocol\Handler\http\0x00000001 {E1D2BF42-A96B-11d1-9C6B-0000F875AC61} - C:\Program\Delade filer\System\Ole DB\MSDAIPP.DLL (Microsoft Corporation)

O18 - Protocol\Handler\http\oledb {E1D2BF40-A96B-11d1-9C6B-0000F875AC61} - C:\Program\Delade filer\System\Ole DB\MSDAIPP.DLL (Microsoft Corporation)

O18 - Protocol\Handler\https\0x00000001 {E1D2BF42-A96B-11d1-9C6B-0000F875AC61} - C:\Program\Delade filer\System\Ole DB\MSDAIPP.DLL (Microsoft Corporation)

O18 - Protocol\Handler\https\oledb {E1D2BF40-A96B-11d1-9C6B-0000F875AC61} - C:\Program\Delade filer\System\Ole DB\MSDAIPP.DLL (Microsoft Corporation)

O18 - Protocol\Handler\ipp\0x00000001 {E1D2BF42-A96B-11d1-9C6B-0000F875AC61} - C:\Program\Delade filer\System\Ole DB\MSDAIPP.DLL (Microsoft Corporation)

O18 - Protocol\Handler\msdaipp\0x00000001 {E1D2BF42-A96B-11d1-9C6B-0000F875AC61} - C:\Program\Delade filer\System\Ole DB\MSDAIPP.DLL (Microsoft Corporation)

O18 - Protocol\Handler\msdaipp\oledb {E1D2BF40-A96B-11d1-9C6B-0000F875AC61} - C:\Program\Delade filer\System\Ole DB\MSDAIPP.DLL (Microsoft Corporation)

O18 - Protocol\Handler\ms-help {314111c7-a502-11d2-bbca-00c04f8ec294} - C:\Program\Delade filer\Microsoft Shared\Help\hxds.dll (Microsoft Corporation)

O18 - Protocol\Filter\text/xml {807563E5-5146-11D5-A672-00B0D022E945} - C:\Program\Delade filer\Microsoft Shared\OFFICE12\MSOXMLMF.DLL (Microsoft Corporation)

O20 - HKLM Winlogon: Shell - (Explorer.exe) - C:\WINDOWS\explorer.exe (Microsoft Corporation)

O24 - Desktop Components:0 (Min aktuella startsida) - About:Home

O24 - Desktop WallPaper: C:\Documents and Settings\Administratör\Lokala inställningar\Application Data\Microsoft\Wallpaper1.bmp

O24 - Desktop BackupWallPaper: C:\Documents and Settings\Administratör\Lokala inställningar\Application Data\Microsoft\Wallpaper1.bmp

O32 - HKLM CDRom: AutoRun - 1

O32 - AutoRun File - [2010-02-13 14:26:00 | 000,000,000 | ---- | M] () - C:\AUTOEXEC.BAT -- [ NTFS ]

O34 - HKLM BootExecute: (autocheck autochk *) - File not found

O35 - HKLM\..comfile [open] -- "%1" %*

O35 - HKLM\..exefile [open] -- "%1" %*

O37 - HKLM\...com [@ = comfile] -- "%1" %*

O37 - HKLM\...exe [@ = exefile] -- "%1" %*

 

========== Files/Folders - Created Within 90 Days ==========

 

[2010-11-10 22:26:43 | 000,000,000 | ---D | C] -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\OTL minimal output

[2010-11-10 21:42:18 | 000,000,000 | ---D | C] -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\OTL stanardoutput

[2010-11-10 21:27:06 | 000,575,488 | ---- | C] (OldTimer Tools) -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\OTL.exe

[2010-11-10 19:52:08 | 000,000,000 | ---D | C] -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\dds programmlogg

[2010-11-08 11:30:34 | 000,000,000 | ---D | C] -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\kemi-filer

[2010-11-06 16:08:09 | 000,000,000 | RH-D | C] -- C:\Documents and Settings\Administratör\Recent

[2010-11-06 15:44:56 | 000,000,000 | ---D | C] -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\Modemfel dell-filer

[2010-11-02 22:37:30 | 000,000,000 | ---D | C] -- C:\WINDOWS\Sun

[2010-10-23 14:11:52 | 000,000,000 | ---D | C] -- C:\Program\Delade filer\Java

[2010-10-23 14:11:36 | 000,153,376 | ---- | C] (Sun Microsystems, Inc.) -- C:\WINDOWS\System32\javaws.exe

[2010-10-23 14:11:36 | 000,145,184 | ---- | C] (Sun Microsystems, Inc.) -- C:\WINDOWS\System32\javaw.exe

[2010-10-23 14:11:36 | 000,145,184 | ---- | C] (Sun Microsystems, Inc.) -- C:\WINDOWS\System32\java.exe

[2010-10-23 14:11:36 | 000,073,728 | ---- | C] (Sun Microsystems, Inc.) -- C:\WINDOWS\System32\javacpl.cpl

[2010-10-23 14:11:24 | 000,000,000 | ---D | C] -- C:\Program\Java

[2010-10-23 13:02:26 | 000,000,000 | ---D | C] -- C:\Documents and Settings\NetworkService\Lokala inställningar\Application Data\Temp

[2010-10-22 18:57:06 | 000,000,000 | ---D | C] -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\Så löser du tre vanliga problem med Internet Explorer 8 Internet, Explorer, Windows, Webbläsaren, Problem, Kompatib-filer

[2010-10-21 20:33:33 | 000,000,000 | ---D | C] -- C:\Program\Delade filer\Java(3)

[2010-10-07 22:10:13 | 000,000,000 | -HSD | C] -- C:\Config.Msi

[2010-09-23 16:15:59 | 000,000,000 | ---D | C] -- C:\Program\Delade filer\Java(2)

[2010-09-02 11:03:57 | 000,000,000 | ---D | C] -- C:\Documents and Settings\Administratör\Application Data\Easeware

[2010-09-02 11:03:48 | 000,000,000 | ---D | C] -- C:\Program\Easeware

[2010-09-02 11:02:30 | 000,000,000 | R-SD | C] -- C:\WINDOWS\assembly

[2010-09-02 11:02:08 | 000,000,000 | ---D | C] -- C:\WINDOWS\Microsoft.NET

[2010-09-02 10:32:41 | 000,000,000 | R--D | C] -- C:\WINDOWS\AsDmiHtm

[2010-08-19 22:01:10 | 000,376,136 | ---- | C] (Norman ASA) -- C:\WINDOWS\System32\drivers\tdi_nf.sys

[2010-08-19 22:01:10 | 000,067,664 | ---- | C] (Norman ASA) -- C:\WINDOWS\System32\drivers\ale_nf64.sys

[2010-08-19 22:01:10 | 000,060,960 | ---- | C] (Norman ASA) -- C:\WINDOWS\System32\drivers\ale_nf.sys

[2010-08-19 22:01:10 | 000,048,272 | ---- | C] (Norman ASA) -- C:\WINDOWS\System32\drivers\nnetsec.sys

[2010-08-19 22:01:10 | 000,034,192 | ---- | C] (Norman ASA) -- C:\WINDOWS\System32\drivers\nnetsecl64.sys

[2010-08-19 22:01:10 | 000,030,584 | ---- | C] (Norman ASA) -- C:\WINDOWS\System32\drivers\nnetsecl.sys

[2010-08-18 00:22:45 | 000,000,000 | ---D | C] -- C:\Documents and Settings\Administratör\Lokala inställningar\Application Data\PCHealth

[3 C:\WINDOWS\*.tmp files -> C:\WINDOWS\*.tmp -> ]

[1 C:\WINDOWS\System32\*.tmp files -> C:\WINDOWS\System32\*.tmp -> ]

 

========== Files - Modified Within 90 Days ==========

 

[2010-11-10 22:23:00 | 000,000,940 | ---- | M] () -- C:\WINDOWS\tasks\GoogleUpdateTaskMachineUA.job

[2010-11-10 21:27:08 | 000,575,488 | ---- | M] (OldTimer Tools) -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\OTL.exe

[2010-11-10 15:30:16 | 000,398,672 | ---- | M] () -- C:\WINDOWS\System32\perfh01D.dat

[2010-11-10 15:30:16 | 000,395,336 | ---- | M] () -- C:\WINDOWS\System32\perfh009.dat

[2010-11-10 15:30:16 | 000,070,936 | ---- | M] () -- C:\WINDOWS\System32\perfc01D.dat

[2010-11-10 15:30:16 | 000,059,576 | ---- | M] () -- C:\WINDOWS\System32\perfc009.dat

[2010-11-10 15:26:17 | 000,253,748 | ---- | M] () -- C:\WINDOWS\System32\NvApps.xml

[2010-11-10 15:25:58 | 000,000,936 | ---- | M] () -- C:\WINDOWS\tasks\GoogleUpdateTaskMachineCore.job

[2010-11-10 15:25:46 | 000,002,048 | --S- | M] () -- C:\WINDOWS\bootstat.dat

[2010-11-09 15:46:36 | 000,000,205 | ---- | M] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\PC för Alla smart.idg.se.URL

[2010-11-08 19:41:25 | 000,000,208 | ---- | M] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\Google.URL

[2010-11-08 11:30:35 | 000,495,095 | ---- | M] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\kemi.html

[2010-11-07 16:41:09 | 000,644,067 | ---- | M] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\Supportassistenten och Zyxel - Telias forum.mht

[2010-11-06 18:56:39 | 000,007,763 | ---- | M] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\Expressen.URL

[2010-11-06 15:54:02 | 000,010,045 | ---- | M] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\Adress till Telia forum.docx

[2010-11-06 15:52:47 | 000,002,485 | ---- | M] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\Microsoft Office Word 2007.lnk

[2010-11-06 15:44:57 | 000,106,185 | ---- | M] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\Modemfel dell.htm

[2010-11-03 00:51:12 | 000,000,638 | ---- | M] () -- C:\Documents and Settings\All Users\Skrivbord\CCleaner.lnk

[2010-11-01 10:44:13 | 000,002,284 | ---- | M] () -- C:\WINDOWS\System32\wpa.dbl

[2010-10-25 22:57:19 | 000,001,697 | ---- | M] () -- C:\Documents and Settings\All Users\Skrivbord\Adobe Reader 9.lnk

[2010-10-23 21:59:30 | 000,000,205 | ---- | M] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\Yahoo! Sverige.url

[2010-10-23 15:16:15 | 000,000,229 | ---- | M] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\Volvo • Sveriges Volvoforum.url

[2010-10-23 14:11:27 | 000,472,808 | ---- | M] (Sun Microsystems, Inc.) -- C:\WINDOWS\System32\deployJava1.dll

[2010-10-23 14:11:27 | 000,153,376 | ---- | M] (Sun Microsystems, Inc.) -- C:\WINDOWS\System32\javaws.exe

[2010-10-23 14:11:27 | 000,145,184 | ---- | M] (Sun Microsystems, Inc.) -- C:\WINDOWS\System32\javaw.exe

[2010-10-23 14:11:27 | 000,145,184 | ---- | M] (Sun Microsystems, Inc.) -- C:\WINDOWS\System32\java.exe

[2010-10-23 14:11:27 | 000,073,728 | ---- | M] (Sun Microsystems, Inc.) -- C:\WINDOWS\System32\javacpl.cpl

[2010-10-23 13:10:57 | 000,001,871 | ---- | M] () -- C:\Documents and Settings\All Users\Skrivbord\Google Earth.lnk

[2010-10-22 23:22:16 | 000,573,140 | ---- | M] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\tipsomxp_se.mht

[2010-10-22 18:57:06 | 000,036,448 | ---- | M] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\Så löser du tre vanliga problem med Internet Explorer 8 Internet, Explorer, Windows, Webbläsaren, Problem, Kompatib.htm

[2010-10-22 11:06:42 | 000,007,684 | ---- | M] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\Aftonbladet.URL

[2010-10-21 22:39:10 | 000,000,217 | ---- | M] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\Bing.url

[2010-10-20 15:44:53 | 000,003,016 | ---- | M] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\Eforum.URL

[2010-10-20 00:22:43 | 000,224,225 | ---- | M] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\Byt svarta Zyxel-modem för stabilare bredband - Aktuellt - Kundservice - Privat - Telia_se.mht

[2010-10-18 23:23:30 | 000,009,982 | ---- | M] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\Installera om eller reparera explorer.docx

[2010-10-18 22:45:11 | 000,010,162 | ---- | M] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\Rep program för explorer 8.docx

[2010-10-17 23:37:31 | 000,837,614 | ---- | M] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\05_Delning_Luppen_Sondag.wmv

[2010-10-17 23:35:10 | 001,101,626 | ---- | M] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\04_Blastjarn_sondagens_lupp_sept_2010_Helltjern.wmv

[2010-10-11 20:50:58 | 000,628,812 | ---- | M] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\USB felsökning.mht

[2010-10-10 22:17:56 | 000,460,819 | ---- | M] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\USB-minnen får datorn att hänga sig - Flashback Forum.mht

[2010-10-08 22:15:38 | 000,000,129 | ---- | M] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\Portal Maskinisten.URL

[2010-10-08 19:17:13 | 000,195,902 | ---- | M] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\Paginas it-ordbok.mht

[2010-10-04 22:37:52 | 000,000,103 | ---- | M] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\Skogsforum.se.URL

[2010-09-08 11:12:38 | 000,011,228 | ---- | M] () -- E:\Arkiv\Mina dokument\Namnändring SEB.docx

[2010-09-07 10:30:47 | 000,020,305 | ---- | M] () -- C:\WINDOWS\Ascd_tmp.ini

[2010-09-05 23:09:45 | 000,002,543 | ---- | M] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\Microsoft Office Outlook 2007.lnk

[2010-09-02 16:12:46 | 000,000,706 | ---- | M] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\Outlook Express.lnk

[2010-09-02 14:47:39 | 000,000,259 | ---- | M] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\Wikipedia, den fria encyklopedin.url

[2010-09-02 11:03:50 | 000,000,428 | ---- | M] () -- C:\WINDOWS\tasks\DriverNavigator Scheduled Scan.job

[2010-08-23 08:42:27 | 000,000,705 | ---- | M] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\Genväg till Visa skrivbordet.lnk

[2010-08-15 22:02:59 | 000,028,577 | ---- | M] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\Ordlista över Internet-termer - Vägledning till Internet.mht

[3 C:\WINDOWS\*.tmp files -> C:\WINDOWS\*.tmp -> ]

[1 C:\WINDOWS\System32\*.tmp files -> C:\WINDOWS\System32\*.tmp -> ]

 

========== Files Created - No Company Name ==========

 

[2010-11-08 11:30:34 | 000,495,095 | ---- | C] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\kemi.html

[2010-11-07 16:41:07 | 000,644,067 | ---- | C] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\Supportassistenten och Zyxel - Telias forum.mht

[2010-11-06 15:54:02 | 000,010,045 | ---- | C] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\Adress till Telia forum.docx

[2010-11-06 15:44:56 | 000,106,185 | ---- | C] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\Modemfel dell.htm

[2010-11-03 00:51:12 | 000,000,638 | ---- | C] () -- C:\Documents and Settings\All Users\Skrivbord\CCleaner.lnk

[2010-10-23 21:59:30 | 000,000,205 | ---- | C] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\Yahoo! Sverige.url

[2010-10-23 13:10:57 | 000,001,871 | ---- | C] () -- C:\Documents and Settings\All Users\Skrivbord\Google Earth.lnk

[2010-10-22 23:22:13 | 000,573,140 | ---- | C] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\tipsomxp_se.mht

[2010-10-22 18:57:05 | 000,036,448 | ---- | C] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\Så löser du tre vanliga problem med Internet Explorer 8 Internet, Explorer, Windows, Webbläsaren, Problem, Kompatib.htm

[2010-10-20 00:22:41 | 000,224,225 | ---- | C] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\Byt svarta Zyxel-modem för stabilare bredband - Aktuellt - Kundservice - Privat - Telia_se.mht

[2010-10-18 23:23:30 | 000,009,982 | ---- | C] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\Installera om eller reparera explorer.docx

[2010-10-18 22:45:11 | 000,010,162 | ---- | C] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\Rep program för explorer 8.docx

[2010-10-17 23:37:31 | 000,837,614 | ---- | C] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\05_Delning_Luppen_Sondag.wmv

[2010-10-17 23:35:10 | 001,101,626 | ---- | C] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\04_Blastjarn_sondagens_lupp_sept_2010_Helltjern.wmv

[2010-10-11 20:50:54 | 000,628,812 | ---- | C] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\USB felsökning.mht

[2010-10-10 22:17:55 | 000,460,819 | ---- | C] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\USB-minnen får datorn att hänga sig - Flashback Forum.mht

[2010-10-08 19:17:13 | 000,195,902 | ---- | C] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\Paginas it-ordbok.mht

[2010-10-07 22:10:36 | 000,001,697 | ---- | C] () -- C:\Documents and Settings\All Users\Skrivbord\Adobe Reader 9.lnk

[2010-09-08 10:54:39 | 000,011,228 | ---- | C] () -- E:\Arkiv\Mina dokument\Namnändring SEB.docx

[2010-09-07 15:52:43 | 000,000,229 | ---- | C] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\Volvo • Sveriges Volvoforum.url

[2010-09-02 16:12:46 | 000,000,706 | ---- | C] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\Outlook Express.lnk

[2010-09-02 11:03:50 | 000,000,428 | ---- | C] () -- C:\WINDOWS\tasks\DriverNavigator Scheduled Scan.job

[2010-08-15 22:02:58 | 000,028,577 | ---- | C] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\Ordlista över Internet-termer - Vägledning till Internet.mht

[2010-08-13 00:18:39 | 000,000,705 | ---- | C] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\Genväg till Visa skrivbordet.lnk

[2010-06-08 21:55:39 | 000,000,102 | ---- | C] () -- C:\Documents and Settings\Administratör\Application Data\default.pls

[2010-06-08 21:55:31 | 000,000,069 | ---- | C] () -- C:\WINDOWS\NeroDigital.ini

[2010-06-05 17:45:25 | 000,032,353 | ---- | C] () -- C:\WINDOWS\SGTBox.INI

[2010-06-05 17:41:12 | 000,000,035 | ---- | C] () -- C:\WINDOWS\A4W.INI

[2010-04-11 17:14:10 | 000,210,944 | ---- | C] () -- C:\WINDOWS\System32\MSVCRT10.DLL

[2010-04-11 17:14:09 | 000,000,149 | ---- | C] () -- C:\WINDOWS\KPCMS.INI

[2010-04-01 08:56:34 | 000,000,539 | ---- | C] () -- C:\WINDOWS\MAXLINK.INI

[2010-02-23 12:45:29 | 000,011,832 | ---- | C] () -- C:\WINDOWS\System32\drivers\AsInsHelp64.sys

[2010-02-23 12:45:29 | 000,010,216 | ---- | C] () -- C:\WINDOWS\System32\drivers\AsInsHelp32.sys

[2010-02-13 16:18:57 | 000,024,576 | R--- | C] () -- C:\WINDOWS\System32\AsIO.dll

[2010-02-13 16:18:57 | 000,012,400 | R--- | C] () -- C:\WINDOWS\System32\drivers\AsIO.sys

[2010-02-13 16:15:44 | 000,005,810 | R--- | C] () -- C:\WINDOWS\System32\drivers\ASACPI.sys

[2010-02-13 16:15:39 | 000,001,769 | ---- | C] () -- C:\WINDOWS\Language_trs.ini

[2010-02-13 16:15:36 | 000,020,305 | ---- | C] () -- C:\WINDOWS\Ascd_tmp.ini

[2010-02-13 16:15:36 | 000,010,296 | ---- | C] () -- C:\WINDOWS\System32\drivers\ASUSHWIO.SYS

[2010-02-13 15:18:31 | 000,004,293 | ---- | C] () -- C:\WINDOWS\ODBCINST.INI

[2004-07-17 10:36:38 | 000,027,440 | ---- | C] () -- C:\WINDOWS\System32\drivers\secdrv.sys

 

< End of report >

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet du vad detta är?

[2010-09-02 11:03:48 | 000,000,000 | ---D | C] -- C:\Program\Easeware

Det är det enda som syns att det är installerat under september.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tryckte på redigeraknappen för att rätta ett par felstavningar och sen kom den här obegripliga texten upp när jag klickade på skicka .

Vad har jag gjort för fel???

 

Hej.

 

Kan nu också berätta ATT JAG Varit i Kontakt Med Telias kundsupport ang. ATT modemet EJ Kan verifieras, and integrerad Heller DET Nya SOM JAG skaffat.

 

Som JAG förväntade mej ATT dom skulle saga menade dom ATT felet släpar jag min utrustning. Och DET skulle Bero In ATT JAG Hade för Lång kabel Mellan modemet min computer and.

JAG HAR 5 m. Kabel.

Jag handboken för Zyxel-modemet star DET ATT This kabel integ långt överskrida 50 m. SÅ JAG HAR JU behå marginell.

Män JAG Kunde Tala OM för supportern ATT JAG Aven provat datorn MED kabeln den medföljande 2 m. OCH resultatet var samma.

DA Forst Gick dom MED ATT In gora en kontrollmätning and ATT den visade DET fanns ETT FEL någonstans i min internetuppkoppling.

DET skall nu felsökas and lovades ATT JAG skulle fa ETT SMS OM resultatet inom 3 Dagar.

Har Annu integ Hort något efter 2 Dagar.

 

Har Kommer nu 90-dagarsloggen.

 

Skriver nu om texten som den ska vara.

Kan nu också berätta att jag varit i kontakt med Telias kundsupport ang. att modemet ej kan verifieras och inte heller det nya som jag akaffat.

Som jag förväntade mej att dom skulle säga menade dom att felet beror på min utrustning, och det skulle vara att jag hade för lång kabel mellan modemet och min dator.

Jag har 5 m. lång kabel.

I handboken för Zyxel-modemet står det att kabeln inte får överskrida 50 m. så jag har ju bra marginal.

Men jag kunde tala om för supportern att jag även provat datorn med den medföljande kabeln till modemet som är 2 m. men resultatet vart ändå samma.

Då först gick dom med på att göra en kontrollmätning och den visade att det fanns ett fel någonstans i min internetuppkoppling.

Detta ska nu felsökas och supportern lovade att jag skulle få ett SMS om resultatet om inom tre dagar.

Har ännu inte hört någor efter 2 dagar.

 

//CDP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu blir jag förvirrad, vad händer när jag skriver.

 

Den konstiga texten jag kopierade här ovan kom ju upp när jag skickat tillbaks efter redigering av mina stavfel.

Så hann du få in ett svar/fråga emellan när jag rättade texten och när jag nu tittar igen på den texten som var fel är den helt plötsligt riktig.

 

Vad är det som händer när jag skriver??? Gör jag nåt fel eller har datorn fått spader?

 

Du frågar:

 

"Vet du vad detta är?

[2010-09-02 11:03:48 | 000,000,000 | ---D | C] -- C:\Program\Easeware

Det är det enda som syns att det är installerat under september."

 

Nej du, jar ingen aning om vad detta är.

 

//CDP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...