Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Office 2010, kompatibel med äldre versioner ?

Svedboy

Recommended Posts

Hej.

Har nyligen köpt Office 2010 - Hem o Student. När jag nu skickar ett worddokument så kan inte andra användare som har äldre versioner öppna mitt dokument.

På symbolen för både Word och Powerpoint och Excel finns ett utropstecken. Och i egenskaper/filtyp för Powerpoint står det "Makroaktiverad Microsoft PowerPoint-presentation (.pptm)" och vid Word "Makroaktiverat Microsoft Word-dokument (.docm)"

Allt känns så krångligt. Det skall väl fungera direkt när man köpt och installerat ett program

Om någon läser detta så snälla hjälp mig att få det o fungera // MVH

Jari Karivainio

Hej!

Du begår samma misstag som många andra vid sparande av dokument. Det är lätt att klicka på spara som sparar dokumentet i det senaste formatet som äldre versioner av office inte kan öppna. Använd i stället "Officeknappen" och välj "spara som", välj därefter ett format som t.ex "Word 97 - 2003 - dokument".

// Jari

Tack för svar.

Jo, det är riktigt. Testade att "spara som" i filformatet "word 97-2003-dokument" och det funkade. Men om jag med mitt nya 2010 office sparar som i "word-dokument" så kan jag själv inte öppna det igen - det ändras till att bli en DOCX-fil, och går inte att öppna. Tycker dock att jag själv borde kunna öppna mina egna dokument som jag skrivit och sparat i mitt nya office.

Tack i alla fall // Boy Svedberg

Jari Karivainio

Hej!

Har du provat öppna dokumenten "inifrån" office? Eller genom högerklick och "öppna med" t.ex word?

Hälsningar

// Jari

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...