Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

fråga om upplösningen


pimtim

Rekommendera Poster

hej,

 

om jag köper 24tum bildskärm och den har 1920x1080 i upplösningen och har HMDI.

Min dator har 1366x768 i upplösningen, och min datorn har stöd för HMDI(har HMDI).

 

 

asså jag tänker på 1366x768 mot 1920x1080 men datorn har HMDI så borde det går att koppla in till bildskärmen?

 

och det funkar att koppla in tv som har 1920x1080 ready ( har inte provat med fullt HD.

 

så undrar om jag kan köpa den bildskärm utan något problem dyker upp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej,

 

om jag köper 24tum bildskärm och den har 1920x1080 i upplösningen och har HMDI.

Min dator har 1366x768 i upplösningen, och min datorn har stöd för HMDI(har HMDI).

 

 

asså jag tänker på 1366x768 mot 1920x1080 men datorn har HMDI så borde det går att koppla in till bildskärmen?

 

och det funkar att koppla in tv som har 1920x1080 ready ( har inte provat med fullt HD.

 

så undrar om jag kan köpa den bildskärm utan något problem dyker upp?

 

De upplösningar som du ser när du kollar i Bildskärmens egenskaper är vad din nuvarande skärm klarar av. Har du HDMI på din dator och kopplar in en HD-skärm kan du välja HD-upplösning på den nya skärmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Olle Munter

Det funkar säkert, bara datorn klarar skärmen, grafikkortet alltså. Jag köpte en ny skärm till vår äldsta dator, en Compaq Evo 310 årsmodell 2001, skärmen var en s.k Widescreen, modell acer 20 tum och det funkade utmärkt. Köp där du får ett bra ångerköp, som Elgiganten bl.a har. Den gamla skärmen hade gjort sitt och där kördes 800*600 nu har vi 1280 *720 tror jag det är och det funkar utan problem. Tänk väl, att datorn är 9 år gammal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det funkar säkert, bara datorn klarar skärmen, grafikkortet alltså. Jag köpte en ny skärm till vår äldsta dator, en Compaq Evo 310 årsmodell 2001, skärmen var en s.k Widescreen, modell acer 20 tum och det funkade utmärkt. Köp där du får ett bra ångerköp, som Elgiganten bl.a har. Den gamla skärmen hade gjort sitt och där kördes 800*600 nu har vi 1280 *720 tror jag det är och det funkar utan problem. Tänk väl, att datorn är 9 år gammal.

 

 

Det borde går att jag har HMDI kontak på datorn ju. och hmdi är 1920x1080 den högsta ju.

och det borde knäpp att om har hmdi kontak och kan inte koppla en bildskärm som har 1920x1080 som är hmdi.

men jag har prövat koppla in min tv som är ready hd med 1920x1080, och det funkar fint.

 

 

Har netonnet ångerköp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...