Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Navigon


Hakke

Rekommendera Poster

Företaget Navigon som säljer GPS-navigering har också tvivelaktiga affärsmetoder.

Jag har en äldre modell av Navigon som man inte uppdaterar kartmaterialet till längre. Sista uppdateringen var fjärde kvartalet 2008. Det syns i deras shop och är ingenting att säga om.

Vad jag inte gillar är att i samma shop står det att uppdateringar av POI och fartkameror är tillgängliga.

Våren 2009 köpte jag en uppdatering och sommaren 2010 köpte jag en till. Som jag trodde var en uppdaterad version.

Så var det inte, jag fick samma version som året innan. Ingen versionsnummer anges, jag märkte att det var samma version på grund av att samma gamla fel fanns i bägge versionerna.

Efter kontakt med supporten blev jag uppmanad att ge uppgifter om bankkonto för återbetalning av senaste köpet.

Jag skickade ett kontonummer per e-post dit pengarna kunde betalas men efter snart 4 månader och ett antal kontakter med företaget har jag inte hört ett ljud från dem.

Funderar ni på att köpa en GPS till bilen, undvik Navigon, satsa på ett märke som fungerar längre än några år!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...