Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Streamat i RealPlayer fungerar inte längre


Lighthouse

Rekommendera Poster

 

Från att tidigare ha fungerat perfekt, så fungerar det inte längre att se streamat med RealPlayer (free) och jag undrar varför.

 

Trailers går att se streamat i själva RP web-fönstret, men inte om en film ska öppnas i ett separat web-fönster

(som en popup-spelare).

 

När man startat en streamad film via internet så brukar det normalt köra igång direkt, men nu står allt stilla och ingen datamängd hämtas. RealPlayer rutan är uppe men inget varken buffras eller hämtas, totalt stilla.

Detta gäller för både IE, FF och Chrome.

Har avinstallerat/ominstallerat RP och rensat, har trojan/virussökt ua, och lagt till sidor i "tillåt" i brandväggen.

 

Har någon av er en aning om vad det kan vara för fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar om Realplayer klarar formatet på streamingen?

 

Jag har testat olika Stream länkar och det är inte många som fungerar med Realplayer.

 

Tack för ni delar med er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar om Realplayer klarar formatet på streamingen?

 

Jag har testat olika Stream länkar och det är inte många som fungerar med Realplayer.

 

Tack för ni delar med er!

 

 

Det ska fungera och det har gjort det tidigare, både på dator med W7 och XP. Men nu fungerar det bara att se streamat med RealPlayer på XP-datorn, fast dom använder samma version av RealPlayer.

Det är när den separata (pop-up?) RealPlayer-fönstret öpppnas som hämtningen av filmerna tar stopp i Windows 7-datorn.

 

Har stängt av brandväggen, avinstallerat antivirus och av/ominstallerat RealPlayer inkl. rensat bort gammalt, men det är stopp ändå med uppspelningen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fixat det!

 

Det verkar som om den nyaste versionen av RealPlayer (v14) inte är kompatibel med Internet Explorer 9 Beta i Windows 7! Valde en äldre variant av RP och nu fungerar det att se streamat igen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...