Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Kopiera inspelad DVD

Tomas. O

Recommended Posts

Hej!

Jag har spelat in på en dvd skiva från min videokamera, nu undrar jag hur man enklast gör kopier på den inspelade dvd på enklaste sätt?

Tacksam för hjälp

Tomas

Men måste man ha något speciellt program, typ Nero? Eller går det med windows media player, eller något annat gratisprogram?

Men måste man ha något speciellt program, typ Nero? Eller går det med windows media player, eller något annat gratisprogram?

Ashampoo Burning Studio är ett förträffligt gratisprogram som kan bränna CD, DVD och BlueRay. Helt överlägset WMP.

Finns här:

http://www.cravingtech.com/free-ashampoo-burning-studio-2010.html

Registreringskoden finns på samma sida som downloaden.

Hej på er igen!

Det går inte bra för mig, jag lyckas inte göra kopier , har provat både ashampoo och Nero 6.

Klarar inte min brännare av DVD + R Skivor? Eller gör jag något tokfel...?

Jag tror Nero lyckades göra något som heter image.nrg filer på min hårddisk av dom 2 dvd, filerna som jag spelat in från min video kamera, men jag kan inte överföra dom till en tom DVD-Skiva som jag stoppar in....

Hoppas på min snabb hjälp eftersom jag vill ge min släkt kopierna till helgen :))

Min dator är:

Fujitsi E5905

Intel P 4 3,0Ghz

Ram 2

Hårddisk 80Gb

Optisk enhet DVD/CD-RW Combo

Windows xp

Optisk enhet DVD/CD-RW Combo
En sådan enhet kan läsa DVD-skivor men bara bränna CD-skivor, tyvärr. Du behöver en riktig DVD-brännare, antingen en som du stoppar in i datorn eller en som du ansluter via USB.

Tusen tack för ett snabbt svar!

Jaha då är det bara att shoppa loss, tror det blir med en USB-koppling, är för okunnig med att stoppa in i datorn ;)

Hoppas det funkar bättre då, jag kanske återkommer....

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...