Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp! Grafikkorts fel eller vad!?


Erik V

Rekommendera Poster

Hjälp!

 

När jag spelar typ lite bättre spel som Call of Duty: Modern Warfare så blir grafiken helt konstig!

felcodmw.jpg

Skulle uppskattas så j*v*a mycket om nån kan svara!

 

eMacMaster98

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ingen expert i ämnet men om grafikkortet blir överhettat kan man få konstiga effekter. Blås på grafikkortets fläkt/kylfläns med en burk tryckluft (datorn utan ström förstås).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ingen expert i ämnet men om grafikkortet blir överhettat kan man få konstiga effekter. Blås på grafikkortets fläkt/kylfläns med en burk tryckluft (datorn utan ström förstås).

Tack för det! Ska testa senare ikväll!

 

eMacMaster98

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för det! Ska testa senare ikväll!

 

eMacMaster98

Hej och tack för svaret Cecilia!

 

Men tyvärr så fungerade det inte alls :( lika mycket fel som förut :(

Men många mer förslag kan hjälpa mej ändå :)

 

Keep me posted. eMacMaster98

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ju tråkigt. Har du möjlighet att stoppa i ett annat grafikkort i den här datorn eller flytta det här grafikkortet till en annan (en kompis) dator för att ta reda på om det är fel på själva grafikkortet?

 

Jag vet inte om ett för svagt nätaggregat kan ge sådana här problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Det var ju tråkigt. Har du möjlighet att stoppa i ett annat grafikkort i den här datorn eller flytta det här grafikkortet till en annan (en kompis) dator för att ta reda på om det är fel på själva grafikkortet?

 

Jag vet inte om ett för svagt nätaggregat kan ge sådana här problem.

Hej!

 

Jag har testat med annat nätaggregat och testat grafikkortet i en annan dator och det är samma problem.

Any other suggestions? :)

 

Keep me posted. eMacMaster98

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om samma grafikkort ger upphov till samma fel i två datorer verkar det ju som att det är något fel på grafikkortet.

Om du inte redan har något temperaturvisningsprogram kan du läsa av temperaturer med HWMonitor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Om samma grafikkort ger upphov till samma fel i två datorer verkar det ju som att det är något fel på grafikkortet.

Om du inte redan har något temperaturvisningsprogram kan du läsa av temperaturer med HWMonitor.

Hej!

 

Kan det bero på att grafikkortet kräver "AGP x8", för mitt moderkort har en "AGP x4" port? Samma i andra datorn jag testat grafikkortet i :'

 

Keep me posted. eMacMaster98

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu när tråden har flyttats från Smart till Eforum kanske det finns någon som kan mer än jag som kan svara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Kan det bero på att grafikkortet kräver "AGP x8", för mitt moderkort har en "AGP x4" port? Samma i andra datorn jag testat grafikkortet i :'

Nej knappast troligt.

 

Vad är det för OS på datorn – XP? Testa i så fall följande:

Högerklicka skrivbordet och välj Egenskaper -> fliken Inställningar och knappen Avancerat -> fliken Felsök, bocka ur rutan "Aktivera kombinerad skrivning".

 

Det har ibland kunnat lösa problem med såna där utsträckta polygoner enligt din bild.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Nej knappast troligt.

 

Vad är det för OS på datorn – XP? Testa i så fall följande:

Högerklicka skrivbordet och välj Egenskaper -> fliken Inställningar och knappen Avancerat -> fliken Felsök, bocka ur rutan "Aktivera kombinerad skrivning".

 

Det har ibland kunnat lösa problem med såna där utsträckta polygoner enligt din bild.

Hej!

 

Tack för svar men det funkade tyvärr inte.

Vet du nåt annat sätt???

 

 

Keep me posted. eMacMaster98 :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Tack för svar men det funkade tyvärr inte.

Vet du nåt annat sätt???

 

 

Keep me posted. eMacMaster98 :)

Då skulle jag nog inte ha slösat så mycket mera tid på det grafikkortet utan bara lämnat in det till återvinningen. Du har ju t ex testat det i annan dator också...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Då skulle jag nog inte ha slösat så mycket mera tid på det grafikkortet utan bara lämnat in det till återvinningen. Du har ju t ex testat det i annan dator också...

Hej!

 

Kan ett dåligt nätaggregat vara källan, i den andra datorn så var det ett likadant som i min huvud dator. Jag tror jag har ett 350W.

 

 

 

Keep me posted. eMacMaster98 :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Kan ett dåligt nätaggregat vara källan, i den andra datorn så var det ett likadant som i min huvud dator. Jag tror jag har ett 350W.

 

 

 

Keep me posted. eMacMaster98 :)

Det är inte så troligt i det här fallet. Och även om nätaggregaten är likadana så presterar de knappast likvärdigt ändå, beroende på olika livslängd, slitage o s v. Dessutom är datorerna knappast identiska med varann utan består väl av en mängd olika hårdvara som följaktligen behöver olika mängder ström – vid sidan av grafikkortet.

 

Nej, varför inte höra dig för om du inte kan låna ett annat grafikkort av någon bara för att testa med – om du inte vill ersätta ditt med ett nytt på en gång och då förstås utan att kunna vara helt hundraprocentigt säker först.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Kan ett dåligt nätaggregat vara källan, i den andra datorn så var det ett likadant som i min huvud dator. Jag tror jag har ett 350W.

 

 

 

Keep me posted. eMacMaster98 :)

 

Om nätagget för svagt ger det helt andra problem...Du kan iofs testa om det orkar med genom att stressa datorn så mycket du kan och testa att mata ut/in en CD. Jag har fått dator som legat på gränsen att krascha tack vare det.

 

men jag säger som RN, troligen fel på grafikkortet eller eventuellt någon inställning... Men iochmed att du testat i två datorer med samma resultat leds man att tro att det är hårdvaran.

Garanti?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan iofs testa om det orkar med genom att stressa datorn så mycket du kan och testa att mata ut/in en CD. Jag har fått dator som legat på gränsen att krascha tack vare det.

hehe, men jo det är faktiskt ett bra sätt. :thumbsup: För beroende på hur CD-läsaren arbetar, viloläge eller fullt ös, så drar den ungefär mellan 5 och 25W så visst kan den få bägaren att rinna över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...