Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skrivarna har slutat att fungera


GUNILS

Rekommendera Poster

Jag kör Windows Vista.Plötsligt har skrivarna (Canon och HP)slutat att fungera.När jag försöker skriva ut får jag uppmaningen att "lägga till en skrivare". När jag går in i Skrivare under Kontrollpanelen ser jag att alla skrivardrivrutiner är borttagna. När jag försöker lägga till en skrivare får jag meddelandet "Det går inte att öppna "Lägg till skrivare". Den lokala tjänsten för utskriftbuffert körs inte. Starat om bufferten eller datorn". Jag har startat om datorn flera gånger men det hjälper inte. Jag vet inte hur man startar om bufferten. Kan någon hälpa mig? I övrigt verkar datorn fungera OK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontrollpanelen - Administrationsverktyg - Tjänster

Leta upp tjänsten Print Spooler. Dubbelklicka på raden och välj Startmetod Automatisk, samt klicka på knappen Starta.

 

-----------

Flyttar tråden från "Program" till "Datortillbehör".

 

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontrollpanelen - Administrationsverktyg - Tjänster

Leta upp tjänsten Print Spooler. Dubbelklicka på raden och välj Startmetod Automatisk, samt klicka på knappen Starta.

 

-----------

Flyttar tråden från "Program" till "Datortillbehör".

 

Cecilia

Moderator

 

Hej Cicilia,

 

Tack för att du svarade så snabbt. Jag har provat ditt tips och har lyckats ställa skrivarbufferten i Startläge. Så fort jag försöker skriva ut något eller starta om datorn ställer sig bufferten i Stoppläge.

 

Jag har också fått följande felmeddelande: ”Undersystem för utskriftshanteraren slutade att fungera och avslutades. Ett problem gjorde att programmet slutade att fungera korrekt. Du kommer att meddelas om det finns någon lösning på problemet”

Något meddelande har jag inte fått.

 

 

Hälsningar

Gunnar Nilsson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För eventuella svar på problemrapporter får du kolla i Kontrollpanelen - Problemrapporter och -lösningar.

 

Förslag på lösningar för det felmeddelandet:

http://social.technet.microsoft.com/Forums/en-US/itprovistaprinting/thread/460f297a-dd66-4476-a176-542e1519ca3e

1. Kontrollpanelen - Program och funktioner - Aktivera eller inaktivera Windows-funktioner

2. Klicka + på Skrivartjänster

3. Välj LPD och LPR och ta bort Klient för Internetutskrift. Starta om datorn.

4. Installera skrivaren igen.

 

Ytterligare tips i inlägget June 04, 2007, June 27, 2007 och October 17, 2007, kanske ändå fler längre ner.

 

Samt http://social.technet.microsoft.com/Forums/en-US/itprovistasp/thread/c5f6f482-b983-4a84-addf-611940b5fd96

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...