Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nätverkskort är avstängt men aktivt?!?


lalinsa

Rekommendera Poster

Införskaffade windows7 till min bärbara, gjorde en helt ny installation. Allt funkar utom mitt trådlösa nätverkskort! Datorn hittar kortet o registrerar det i enhetshanteraren, inga fel när man kollar på egenskaper till kortet. Försöker jag att skapa anslutning till trådlöst nätverk så får jag bara till svars att kortet är avstängt? Hur tänder man nätverkskortet igen? Har hämtat alla nya drivrutiner från Toshibas hemsida, även ett program så man får snabbtangent för att tända o släcka nätverkskortet. Fortfarande så verkar det vara avstängt men aktivt enligt datorn?!?!

 

Har kollat i Thoshibas forum men inte hittat något ang detta problem.

 

Thoshiba Satellit L500D-11D

 

Hoppas det finns någon som kan hjälpa mig.. vill slippa sladden över golvet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

så här hittar du till ditt nätverkskort:

Kontrollpanelen\System och säkerhet\System, titta i den vänstra marginalen, Enhetshanteraren, klicka på den och du kommer att se de enheter som finns installerade.

Klicka på nätverkskort, hitta trådlöst, (WLAN el. 802.11 el. liknade), högerklicka och välj aktivera.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde att skiva att det är precis så jag har gjort oxå. Egenskaper till nätverkskortet, Aktivt/Inaktivt...

 

Sätter jag det på aktivt så går det fortfarande inte att få till en trådlös uppkoppling....

 

hmm.. strange....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det en trådlös nätverksanslutning i Kontrollpanelen?

Jag vet inte var i Kontrollpanelen man hittar nätverksanslutningarna i Windows 7 men i Vista hittar man dem genom att välja först Nätverks- och delningscenter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart har jag gjort det.. hämtade tom senaste drivrutin från tillverkarens hemsida... och... fortfarande verkar kortet vara installerat och hittat av datorn men att kortet är avstängt?

 

Alla drivrutiner från dator tillverkarens sida är oxå installerade.. och genom dom så får jag F tangents funktioner... och F8 så kan man slå på/av det trådlösa.. trycker jag på knappen så tänds lampan på datorn som talar om att trådlöst kort är på och trycker jag en gång till på F8 så slocknar lampan som talar om att trådlöst kort är av...

 

Men att starta ett trådlöst nätverk funkar inte för då får jag felmeddelande om att kortet är avstängt..

 

Trötta mig... fan så jobbigt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jari Karivainio

Vilken version av win7, 32 eller 64 bitars? Vad jag kunnat se på Toshibas supportsida finns inga drivers för trådlöst för win7. Du kan prova ladda ner den för Vista (32 eller 64 bitars) beroende på den win7 version du har. Prova att installera drivrutinen i kompabilitetsläge för windows vista.

Hälsningar

/// Jari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...