Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Errorcode 501


DumBurken

Rekommendera Poster

Hej

Försöker installera lite äldre spel på en nyare dator med W7 home premium 64 bitars. Har även testat med xp installerat men jag får errorcode 501 i båda fallen och de går inte att installera.

Har testat i en annan ganska likvärdig dator och där är det inga problem. Har googlat errorcode 501 och sökt på microsofts hemsida men blir inte mycket klokare.

Någon här kanske vet vad det handlar om och vad man kan göra åt det.

Mvh lars

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

har du kontrollerat kompatibilitet och systemprestanda?

Alternativt om du lyckas få installationsfilen på plats, samt att du då väljer att högerklicka på den, välj fliken Kompatibilitet, och prova att köra i XP SP3 läge eller (Vista SP2) på Windows 7 datorn!

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

har du kontrollerat kompatibilitet och systemprestanda?

Alternativt om du lyckas få installationsfilen på plats, samt att du då väljer att högerklicka på den, välj fliken Kompatibilitet, och prova att köra i XP SP3 läge eller (Vista SP2) på Windows 7 datorn!

Mvh

Mats H

 

Tack Mats!

Du menar att jag skall kopiera över filerna från skivan till datorn och sen prova det du beskriver därifrån?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för spel?

Hur gamla är de, dvs vilket Windows är de gjorda för?

Vad är det för Windows i datorn där det fungerar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för spel?

Hur gamla är de, dvs vilket Windows är de gjorda för?

Vad är det för Windows i datorn där det fungerar?

 

Hallå Cecilia! Hoppas allt är väl.

Detär ena är Lego Starwars och det är gjort till w95, 98, me, xp, 2000, nt. Sen är där tre olika Star Wars från Lucas Arts där kraven är xp/2000 på två och w98, 2000 och xp på det ena.

 

Den datorn jag fick ett av dem att funka är en med W7 64 bitars men jag vet inte riktigt vilket det var nu. I den datorn som spelen skall vara har jag först installerat xp och det gick inte att installera spelen där så jag provade installera w7 64 bitars men det hjälpte inte. Kan det vara att det är en 64 bitars version av w7 tror du? Skall kanske testa med 32 bitars versionen också?

 

Hmmmmm! Allt det här testandet tar ju sån tid. Datorn som spelen skall vara på är min grabbs och han har sålt den så jag behöver fixa detta till köparen. Min grabb har köpt en imac, det verkar vara en fantastisk maskin. har du någon erfaren het av mac?

 

hÄLSNINGAR LARS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

32 bitars verkar nog vara en trolig lösning på detta problem.

Mvh

Mats H

 

Det konstiga är ju bara att det inte funkade på xp heller och det var ju 32 bitars (tror jag) men jag skall kanske skall testa 32 bitars också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Allt bra här. Hur är det själv?

 

Vanlig XP är definitivt 32-bitars. Det finns en 64-bitars XP men det var ju väldigt ovanligt.

 

Tyvärr, vet jag inget om Mac. Det fanns några sådana på ett jobb jag hade för väldigt många år sedan.

 

Kommer det med något text till felkoden 501?

Hur långt kommer installationen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...