Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

WinXP RC2?


Johan A.

Rekommendera Poster

Funderar på om det trots allt kanske skulle vara roligt att prova WinXP. Men med tanke på de synpunkter jag fått tror jag inte att jag kommer att uppgradera inom den närmaste tiden.

Det verkar dock som flera här har provat den så jag undrar vad som är det enklaste sättet?

1. Skicka efter RCx från Microsoft för ett par dollar

2. Gå med i Microsofts betatestprogram (kanske lite sent med tanke på den släpps om ca 2 månader), eller

3. Vänta två månader och köpa en licens för en stor säck med pengar *l*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Skicka efter RCx från Microsoft för ett par dollar

 

Kan du inte, bara öppet för USA och Kanada.

 

WPP programmet här i Sverige verkar vara stängt ochså, vi som hade beställt fick äntligen RC1 skivan nu i veckan men något försent då det finns en RC2:a.

 

Länkarna till WPP från MS svenska sajt är borttagna så jag antar att programmet är stängt.

 

2. Gå med i Microsofts betatestprogram (kanske lite sent med tanke på den släpps om ca 2 månader)

 

Stängt, sedan länge.

 

3. Vänta två månader och köpa en licens för en stor säck med pengar

 

Tja, man får vad man betalar för.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, antar att det bara är att vänta lite då...

Tänkte för övrigt använda en P3 600MHZ, 60GB disk och 382MB RAM, 32MB TNT2 M64 grafik som initial testdator. Vad tror ni som provat om en sådan konfiguration? (Har även en del lite värre saker, men de används som servrar för andra)

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att man ska föreslå sådant på forumet men det går ju ladda ned på diverse IRC grupper med reg nummer som funkar i 60 dagar innan aktivering behövs.

 

Hitta grupperna får du dock göra själv.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tänkte för övrigt använda en P3 600MHZ, 60GB disk och 382MB RAM, 32MB TNT2 M64 grafik som initial testdator

 

Jag kör Windows XP RC2 build 2535 på en klenare dator än så och det går alldeles utmärkt.

 

 

 

 

 

 

 

------------------------------------------------

"Hey, Steve, just because you broke into Xerox's store before I did and took the TV

doesn't mean I can't go in later and steal the stereo."

-- Bill Gates, Microsoft, 3/14/89--as quoted in MacWEEK, 1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

kör 2535 på en p2 350@400 ;) med 128mb ram och ett 8mb grafikkort utan några problem :)

 

WindowsXP + OfficeXP tar ca: 2GB...

 

psst. Reefer RC2 är inte 2535 :)

 

 

Man vill ju inte behöva tala om för marsianerna att de inte kan få fler IP-adresser eftersom jordlingarna har använt upp allihop

-Vinton Cerf ang. IPN

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

psst. Reefer RC2 är inte 2535 :)

 

Öh?... nähä, vad kallar du den för då?

 

Eftersom jag laddar ner den från windowsbeta.microsoft.com och det mig veterligen inte har kommit någon release som är senare än RC2 så är det just RC2 build 2535 (nu har dessutom 2542 kommit)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

------------------------------------------------

"Hey, Steve, just because you broke into Xerox's store before I did and took the TV

doesn't mean I can't go in later and steal the stereo."

-- Bill Gates, Microsoft, 3/14/89--as quoted in MacWEEK, 1

[inlägget ändrat 2001-08-15 20:08:43 av Reefer]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det finns ett par stycken efter RC2

som du ser nu finns det 3 olika mappar

* RC2 (2526)

* 2535

* 2542

 

Man vill ju inte behöva tala om för marsianerna att de inte kan få fler IP-adresser eftersom jordlingarna har använt upp allihop

-Vinton Cerf ang. IPN

[inlägget ändrat 2001-08-15 20:54:43 av Stoffe-2k]

[inlägget ändrat 2001-08-15 20:56:19 av Stoffe-2k]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men herregud, det är väl fortfarande RC2 eftersom det är en senare build, blir den helt plöstligt en icke rc build för att den är senare ??

 

Reefer skrev ju just det "RC2 build 2535".

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen till att de kallar en viss bestämd build för RC är att den är testad, man har viss funktionalitet låst, håller koden hyfsat stabil och gör inga stora incheckningar av ny kod dagarna innan. Då kan man testa intensivare och bara göra bug-fixar. Sen när RCn är släppt, går det att checka in ny kod igen. Det betyder såklart att om RC2 var build 2535, kan builden därefter (2536) vara mer instabil eftersom den har mycket ny kod i sig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen när RCn är släppt, går det att checka in ny kod igen. Det betyder såklart att om RC2 var build 2535, kan builden därefter (2536) vara mer instabil eftersom den har mycket ny kod i sig.

 

mm.. och då förlorar väl oxå Build 2536 statusen RC ?!

 

 

Man vill ju inte behöva tala om för marsianerna att de inte kan få fler IP-adresser eftersom jordlingarna har använt upp allihop

-Vinton Cerf ang. IPN

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är detta något ni drömt själva eller står det någonstans på beta sajten ?

 

För min del är nog en senare build ochså en RC.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För min del är nog en senare build ochså en RC.

 

Gott, det stör nog ingen. Enligt MS själva är annars beta x,RC x och för att inte tala om RTM sk "milestone releases" som visas upp relativt offentligt och pga det blivit grundligt testade innan. Dom andra däremellan kallas "interim builds" varav dom flesta bara cirkulerar internt och ett fåtal(när dom mest uppenbara buggarna tagits bort) efter ett tag släpps till beta-testare. Syftet med dom är att inledningsvis prova ny funktionalitet, men längre fram i programmet i stort sett bara rätta till upptäckta fel.

 

Fast man har en ny funktion i nyss släppta 2542; den "skarpa" PA, som man vill hinna testa i sista stund. Så på sätt och vis är den för en lekman mer en "äkta" Release Candidate än 2526 var - men ändå inte ;)

 

 

 

 

/PaleRider

- Mandrake Linux 8.0 är ute nu, MS Windows är mer än ute...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...