Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

svart bildskärm


Nonne

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har en bärbar dator vars bildskärm är svart, men man kan ana en svag inloggningsbild (i en

viss vinkel,och tittar väldigt noga). Någon som har nått förslag på vad felet kan va? Har prövat att byta ramminnen med

en annan dator, men icke sa Nicke, det hände ingenting, även rengjort kontakterna?

Tacksam för all hjälp jag kan få

Nonne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

hur gammal är denna Laptop?

Så här på "håll" låter det som om "belysningen" i skärmen slutat att fungera.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom datorn är yngre än tre år ska du reklamera den hos säljaren och få bakgrundbelysningen utbytt utan kostnad eftersom det borde räknas som ett ursprungligt fel att lampan är så dålig att den inte håller i tre år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det nu är bakgrundbelysningen, är det något man kan byta själv och isf var sitter den? Hur kommer man in i skärmen, har en händig man som tycker om att fixa saker själv.... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt råd är att om man inte är kunnig i att öppna bärbara datorer ska man inte ge sig på en som är så ny att den går att reklamera därför har man väl börjat med det är det troligt att man helt har förlorat möjligheten att få rätt i en reklamation eftersom företaget kommer att hävda att man själv har orsakat problemet.

 

Det är olika på olika datorer hur man öppnar skärmen i dem. Man kan försöka googla på datorserien kombinerat med ord som "service manual" och "open".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...