Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"Certifikatfel"?


Jonatan13

Rekommendera Poster

Hejhej!

 

Har fått ett litet irriterande problem när jag ska gå in på vissa sidor på nätet (via IE), t.ex. min gmail. Då står det:

 

Ett problem har uppstått med den här webbplatsens säkerhetscertifikat.

 

 

Säkerhetscertifikatet som presenteras av den här webbplatsen har gått ut eller är inte längre giltigt.

 

Problem med säkerhetscertifikat kan tyda på att någon försöker lura dig eller snappa upp data som du sänder till servern.

Du rekommenderas att stänga den här webbsidan och inte fortsätta till webbplatsen.

Klicka här om du vill stänga denna sida.

Fortsätt till den här webbplatsen (rekommenderas inte).

 

Jaha? Men det är ju inget fel på sajten! Jag kan fortfarande komma åt min mejl och det andra via andra datorer. Men om jag väljer att ignorera så varnar hela webläsaren med ett lysande rött adressfält! :blink: Tror inte att det är något allvarligt, men jag hade faktiskt problem med virus för några dagar sen (dock på en annan dator :P ) så jag har lärt mig att vara lite extra försiktig!

 

Vad tror ni det kan vara? Nåt fel på själva Internet Explorer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kan jag inte heller logga in på msn... :( Den säger att det kan vara nåt fel på proxy-inställningarna. Vad är det, säger jag :P

 

Har inte en aning om vad proxy-inställningarna är, men låter det rimligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta kan komma upp ofta på HTTPs:sidor om något inte verkar korrekt, har du kollat datorns datum och tiden, det kan vara ett problem.

 

Stämmer inte den kan du inte heller logga in på Live fd. MSN

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, det var konstigt. Efter att jag uppdaterat datorns klocka så fungerar allt igen! :)

 

Konstigt men bra! :D Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...