Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Stänga av datorn


Mats E.

Rekommendera Poster

Upplever att min dator (Windows 7) vid start på morgonen titt som tätt inte startar riktigt som den ska.Får sitta och vänta och vänta och ibland så kommer det fram en sida som kollar igenom mina filer innan den startar om datorn och jag kan börja. Sen kommer det fram ett felmeddelande om att inte datorn stängdes av på rätt vis. Jag tycker att man kan bara stänga av på ett sätt. Vad ska man tänka på vid avstängning så att allt blir rätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns flera sätt att stänga av en dator, hur stänger du av din dator?

Start/stäng av?

Powerknappen?

Rycker ut strömkabeln?

Eller något annat sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns flera sätt att stänga av en dator, hur stänger du av din dator?

Start/stäng av?

Powerknappen?

Rycker ut strömkabeln?

Eller något annat sätt.

 

Jag brukar först dra ur strömsladden ur vägguttaget, sen Start/Stäng av

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

vilken typ av dator är det?

Laptop, staionär?

Gjort några inställningar i energisparscheman, alternativt olika former för "vilolägen"?

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

vilken typ av dator är det?

Laptop, staionär?

Gjort några inställningar i energisparscheman, alternativt olika former för "vilolägen"?

Mvh

Mats H

 

Det är en Acer laptop.

Inställningar vet jag inte direkt om jag har rört, hög prestanda har jag den står på, vilolägena tror jag inte heller att jag ändrat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En dålig hårddisk kan ge sådana symptom. Testa hårddisken med det testprogram som tillverkaren av den har på sin webbplats. Om du inte vet vilken tillverkare det är av hårddisken så kan man ofta få fram det genom att titta i Enhetshanteraren (högerklick på Den här datorn - Hantera), där brukar det stå åtminstone ett artikelnummer för hårddisken som man kan googla på för att få fram tillverkaren.

Det är oftare lättare att gå via sidan http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287 för att hitta testprogrammet än att leta på tillverkarens webbplats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...