Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

klassrumsåterställning


ariadne

Rekommendera Poster

Jag behöver tips om hur jag ska kunna standardisera ett antal datorer som används av mycket ovana vuxna dataelever. Skulle vilja ha en "grundinställning" på elevdatorerna, så att ändringar de gör under lektionen inte sparas. Har tidigare undervisat i en lokal där admin ordnat automatisk återställning en gång per dygn, men nu finns ingen kunnigare än jag - och jag hittar inte inställningar för detta.

Finns något enkelt sätt som gör att jag slipper "städa" 10 datorer flera gånger i veckan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Tack,

 

Det är ett tiotal laptops med Windows XP, som ibland kopplas (med kabel) till en och samma router. Finns eventuellt möjlighet att använda ett trådlöst nätverk också, det används av föreningens kontorsdatorer. Jag har försökt använda "fjärrstyrning", men det innebär ändå att jag måste rensa varje dator i tur och ordning.

 

Som sagt, tacksam för alla förslag...

//A

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jari Karivainio

Hej!

Låter som ett "jobb" för "Norton Ghost" eller motsvarande under förutsättning att pc;na är anslutna till ett lan. En spegling av en standardinstallation som rullas ut med hjälp av något "ghost" program.

// Jari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...