Just nu i M3-nätverket
Jump to content

pci till usb kort

roumy

Recommended Posts

Har en äldre dell dimension 8200 dator som jag tänkte använda bara till att surfa och skriva, det duger den till. Den har endast usb1 så jag köpte ett pci-kort för att få usb2 utgångar. Köpte kortet på Clas Ohlsson, men får det inte att fungera. Det har installerat drivrutiner, winxp hittade kortet, så i enhetshanteraren finns inga konstigheter, när jag pluggar in ett usb minne så installeras det och namnet kingston kommer upp medan det installeras men sedan står det bara Flyttbar disk i Den här datorn. När jag försöker dubbelklicka för att öppna usb minnet så får jag upp en ruta där det står: " F:\är inte tillgänglig. Begäran kunde inte utföras på grund av ett fel i en I/O enhet." Jag har även installerat drivrutinerna från cd:n som följde med, men det fungerar ändå inte. Någon som har förslag på vad jag kan göra? Är det ett värdelöst kort jag har köpt hos Clas Ohlsson eller är det något annat som felar? Man ska ju bara plugga in kortet sen ska det funka vad jag vet.

Har ett annat pci-kort med usb utgångar som jag trodde var trasigt därför att det visar alltid "en enhet känns inte igen" och i enhetshanteraren finns "Okänd enhet" under usb-styrenheter. Jag prövade att sätta in det och efter att ha mixtrat med drivrutinerna från cd skivan, funkade det, 2 usb minnen kändes igen men sen blev det samma sak igen, okänd enhet. Är det något jag måste göra med datorn eftersom den bara har haft usb1? Har någon haft liknande problem? // Roumy

Jag har hört att du måste ha Usb1.1 för att kunna få Usb2.0

Korten som säljs är kompatibila med Usb1.1

Har ej kollat detta.

Tillägg.

Kollat lite grann nu.

Det är delade meningar om det ska fungera, en del får det till andra inte alls.

Kan det ha och göra med hur stor minnet är?

Vilket operativsystem har du?

Tack för ni delar med er!

Jag har hört att du måste ha Usb1.1 för att kunna få Usb2.0

Korten som säljs är kompatibila med Usb1.1