Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Demontering av Laptop LG E300


Lasse K

Rekommendera Poster

Hej!

Jag behöver komma åt moderkortet för att fixa kontakten för anslutning av batteriladdaren (stiftet löst)

Jag har tidigare aldrig tagit isär en Laptop. Har skruvat bort de synliga skruvarna i bottenplattan utan att få bort bottenplattan, vilket jag tror är rätta åtkomstvägen. Verkar sitta fsat vid gångjärnssidan och omkring DVD-spelaren. Vill inte bruka våld. Kanske är jag helt på fel spår. Kan någon guida mig?

 

Tack på förhand

 

Lasse K

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du bör demontera DVD enheten och se efter om det sitter några skruvar där dvd-enheten sitter, ofta sitter det skruvar där som håller ihop botten med toppen tangentbordet sitter på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du bör demontera DVD enheten och se efter om det sitter några skruvar där dvd-enheten sitter, ofta sitter det skruvar där som håller ihop botten med toppen tangentbordet sitter på.

 

 

Hej och tack för tipset! Jag har lyckats komma en bit på väg. Har lossat tangentbord, högtalargallret samt även lossat gångjärnsfästena för skärmen. Har hittat några skruvar, som jag provat att lossa, men blir inte klok på hur DVD-n är monterad och lyckas inte få loss bottenplattan. Vill fn inte gå vidare, då jag inte törs bruka för mycket våld mht tunna kablar och små kontakter. jag tycker det inte borde vara alldeles omöjligt att kunna frigöra så mycket att jag kommer åt kontaktens infästning/lödning. Har även varit inne på föreslgna hemsidor, vilka hjälpte mig att få loss en del av ovan.

 

SÖKER FORTSATT ASSISTANS!

 

Lasse K

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Så bra! :)

 

Kan du beskriva hur du gjorde? Någon annan kanske behöver montera ner sin LG E300 i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...