Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur ändrar man inställningar för dubbla bildskärmar?


niklascarrick

Rekommendera Poster

Hej, har ett litet problem angående hur jag ska koppla upp min bärbara dator med min nya TV. Datorn i fråga är en HP och TVn är en LG LCD-TV. Jag har tidigare kopplat upp min dator till en likadan tv (dock större storlek) via en HDMI-kabel utan problem och tänkte göra detsamma på min nya (som är något mindre).

 

Första gången jag kopplade in kabeln i den nya tvn fick jag upp en ruta på datorn om jag ville visa bilden på både datorn och tvn eller bara på en av dom bland annat. Jag valde att bara visa på tvn och fick resultatet att båda skärmarna blir svarta när jag ansluter... När jag valde alternativet att bara visa på tvn stod det att jag närsomhelst kunde ändra detta i inställningarna, och jag tror det är där problemet ligger, vart hittar jag dom inställningarna så att jag kan ändra till att bilden visas på båda skärmarna?

 

Har Windows Vista. Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en gammal HP-laptop.

 

Där använder jag Fn+F4, när jag byter mellan, bara TV, både dator+ TV, endast dator.

 

Menyn du får upp har inte jag.

Du kan ha ochså under bildskärmsinställningarna ha kryssat någon av alternativen.

Detta gäller bildskärm två. Okryssat för bildskärm två.

 

Ändrat:250910. 10.37.

Har du nivida så ska ha cloning förkryssat. (du hittar den i Nivida control center). Högerklickar på bildskärmarna, cloning bockat.

 

 

Tack för ni delar med er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Du kan trycka Windows + P för att få upp en meny i vilken du snabbt kan ändra inställningarna. (Funkar i Win7, vet ej i Vista.) Du kanske behöver ändra inställningar i NVIDIA Control Center eller Catalyst Control Center, som ruben nämnde. Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...