Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

PageMaker vs. Indesign


Skell

Rekommendera Poster

Vad är bättre PageMaker eller Indesign??

Varför jag frågar är för att jag har tidigare kört Pm6.5 men tänkte byta till InDesigen eftersom det såg ut som att Pm var nerlagt. Tyvärr så kan jag inte vända mig till Quark eftersom jag har flera Pm6.5 dokument som jag inte vill göra om, och indesign kan ju faktiskt öppna Pm6.5 utan några problem som jag ser det.

Vad jag själv har försått så är Indesign mer avancerat, men samtidigt så kan man ju faktiskt göra det mesta även i PageMaker. Tyvärr så är ju Pm6.5 ganska buggit, men nu när 7.0 kommer så kanske det är minder buggigt. Dessutom vet jag inte många ställen som använder sig av Indesign. Vad säger ni... hur skulle ni göra Pm7.0 eller Indesign????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle välja InDesign mest för att det faktiskt är mer omfattande och nyare. Dessutom klarar det ju att hantera quark-filer, vilket breddar möjligheterna till nya kunder.

 

 

-------------------------------

It's not a bug, it's a feature.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som pest eller kolera? ;)

 

Sorry, inte illa menat.. *quarka* :)

 

 

 

--

/Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lars Silverek

Håller med Weyland på båda punkterna :)

 

Jag hade nog valt PM7 om man skall välja, om du vill hantera Quark-filer också så finns Quark XPress Converter som medföljer PM.

Men visst har Bequerel rätt - InD är nyare fast och mer omfattande men det vette 17 ifall det är något bättre...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag håller mig oxå mest till Quark eftersom jag faktiskt tycker det grymt bra, men nu råkar mitt nya jobb ha byggt upp allt i PM6.5 och dom vill inte köra Quark för då blir det mycket extra jobb... Så då måste man ju välja mellan PM och InD. Men är det många ställen som verkligen använder sig av InD??? Själv har jag aldrig jobbat på några ställen som verkligen jobbar i det. PM & Qaurk är de DP-program som mest har stött på. Är det någon som har ett bra argument för InD?? Förutom att det är nyare... Man kan ju faktiskt göra det mesta i PM, och 7.0:an kanske kommer att vara ännu bättre...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...