Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn slutat att fungera


Jimmy.w

Rekommendera Poster

Hej.

Tänkte att jag kanske kunde fått ett svar här, det är så att min dator har helt plötsligt slutat att fungera (den är alltid igång dygnet runt).

När jag trycker på "power" knappen så snurrar fläktarna bara till ett varv eller 2 sedan stannar dom, systemet går inte igång alls. Då trodde jag att det kunde vara nät delen som lagt av, så jag har bytt ut denna men resultatet är fortfarande detsamma - så nu är min fråga kan det vara moderkortet som lagt av eller kan det vara processorn?

 

Jag har provat att koppla ifrån hårdiskarna och dvd'erna samt nätverks kortet för att eliminera detta.

 

Är det någon som kan svara på detta tack? :)

 

 

/Jimmy.W

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En möjlig orsak är överhettning av processorn. Eftersom det går så väldigt fort är det i så fall att processorn har blivit av med sin kylning, t ex att kylpastan har torkat ihop helt och inte längre är ett bra värmeledande skikt till kylflänsen eller att kylflänsen inte längre sitter dikt an mot processorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt svar Cecilia, provade att bytta ut processorn men det fungerade fortfarande inte - det visade sig vara moder kortet som gått sönder.

Så nu blir det till att ominstallera burken igen (om inget annat så får man en "nytt" o fräsht windows igen). :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...