Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Utforskaren


BillyDeKid

Rekommendera Poster

Hej jag har windows 7 svensk version, jag hittar inte de mappar som normalt finns i utforskaren i XP, utforskaren i windows7 ser helt annorlunda ut. Det mappar jag letar efter är programmappen och windows mappen.

Jag vet att dom finns för jag har sett dom en gång innan och jag vet att jag reagerade på att det fanns två programmappar och att det stod *86 på en av dom.

 

Jag har letat och letat, högerklickat på C-hårddisken och visa, och i den nya utforskaren i biblotek och i dokument jag har även skrivit in C i sökrutan vid Start och enter. Men ingenstans kan jag komma tillbaks eller komma ihåg var jag hittar dom. Kan någon hjälpa mig vore jag tacksam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Olle Munter

I utforskaren uppe till vänster klickar du på Ordna och bläddrar ner till Layout och väljer att visa Menyrad. På Vektyg klickar du på Mappalternativ, Visa och får då fram en ruta där du kan bocka i att "visa dolda filer och mappar", sen tror jag du klarar dig själv.

Bocka ur, när du ändå är där: Dölj filnamnstillägg för kända filtyper.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer åt de genom att öppna Start, skriva C: sen Enter och då öppnas utforskaren i mappen, C. Där har jag mapparna Användare, Program, Program (X86) och Windows.

 

Mapparna är dock enbart genvägar då de korrekta namnen är Users, Program Files, Program Files (x86) och Windows när man skriv in sökvägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...