Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Internet åtkomst


bengy

Rekommendera Poster

Hej, har en Acer laptop med Windows 7 - 64 bitars. Har plötsligt fått problem med IE. Har trådlös anslutning med internetåtkomst men IE kan inte ansluta. DNS-servern svarar inte. Har kollat inställningar men kan inte hitta fel. Har funkat förr.

Tacksam för hjälp.

Bengt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, har en Acer laptop med Windows 7 - 64 bitars. Har plötsligt fått problem med IE. Har trådlös anslutning med internetåtkomst men IE kan inte ansluta. DNS-servern svarar inte. Har kollat inställningar men kan inte hitta fel. Har funkat förr.

Tacksam för hjälp.

Bengt

 

Har nu pluggat in kabel och då går det fint.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

du provat att inaktivera trådlöst nätverkskort, och sedan aktivera det igen?

Mvh

Mats H

 

Hej,

Jo, har gjort detta flera gånger utan att det hjälper. Har också återställt IE, förnyat ip adress ett flertal gånger. Har också provat med min Dovado 3G router (som har funkat förr) men det går inte heller. Har också en annan accesspunkt men tji där också. Däremot funkar det fint med kabel och med 3G usb dongle.....

 

Det är också märkligt men jag kan ansluta till kontorets Terminal Server när jag är uppkopplad via det trådlösa....... Mycket märkligt.

Mvh,

Bengt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jo, har gjort detta flera gånger utan att det hjälper. Har också återställt IE, förnyat ip adress ett flertal gånger. Har också provat med min Dovado 3G router (som har funkat förr) men det går inte heller. Har också en annan accesspunkt men tji där också. Däremot funkar det fint med kabel och med 3G usb dongle.....

 

Det är också märkligt men jag kan ansluta till kontorets Terminal Server när jag är uppkopplad via det trådlösa....... Mycket märkligt.

Mvh,

Bengt

 

Efter diverse felsökning utan resultat gjorde jag en systemåterställning och nu funkar det som det skall igen. Har ingen aning om vad felet var eller berodde på men........

 

Vill med detta tacka för det tips jag fått.

 

Mvh,

Bengt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Hej,

 

Idag installerade jag en nätverksskrivare och då kom problemet tillbaka med internet och IE8 inte får svar ifrån DNS servern!!!!

 

Jag kan koppla upp mig via Terminal Server till kontorets server och pluggar jag i en kabel funkar allt som det skall....

 

Fick göra en återställning igen tills innan skrivaren installerades.

 

Är Windows 7 verkligen så dåligt i detta hänseende? Det skall väl kunna gå att installera skrivare och liknande tycker man.

 

Mvh,

Bengt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...